• angeni

bf-juni västerås

Det var inte så när jag födde min dotter förra året.

Vi fick vara kvar i 2 dygn men de ville ha kvar oss längre.

Vore sjukt om det har blivit bara 6 timmar, då måste det ju isåfall vara komplikationsfria förlossningar. Men hur ska man kunna komma igång med amning på den tiden om man aldrig har ammat förut? Det låter väldigt sjukt. Hoppas verkligen inte att det är så.

• angeni

Jag är helt klart på den 28:e är så trött på att sitta hemma nu. Sambon pratar ju inte gärna om gravidteten denna gången:-P tror han har tröttnat lite. haha!

Ultraljud idag för att kolla på njurarna, tror knappast det finns något men är så snällt att de erbjöd ett till ultraljud för att vara på säkra sidan.
    Framför allt för det är så mysigt att se den lilla Hoppas den visar upp sin bästa sida så vi ser könet idag:-P Fast min mor är med idag och jag vill egentligen hålla det hemligt för dem. Aja vi får se hur det går!

• angeni

Sådär, hemma från ultraljudet. Dock frågade jag aldrig om könet men nu ska vi boka ett till ultraljud.
    Vi ska även tillbaka i vecka 32 för en extra koll, vet inte varför men det verkar var rutin. Så nu tjatar sambon minsann om att vi inte ska åka till sthlm för att vi måste ju kunna få veta i stan då. Men det vågar jag inte lita på.

Så nu tänker jag boka ett i sthlm och så får han minsann ta ledigt och följa med

• angeni

Nu är det bokat och klart 2/3 smäller det. Då får vi veta vad det är för kön på bebbe.

Dock kom svärmor förbi direkt och då minsann sa hon att det är ju inte värt att ta reda på det osv.. Och tröck ner oss som vanligt. Jag hatar min svärmor. Men det är så skönt att det är vårt val. När sambon sa att vi skulle kolla kom meningen: Det menar du inte (spydigt)... ÄR det såhär svärmödrar är??? haha

• angeni
    HippYgirl skrev 2010-02-09 17:10:30 följande:
    har du en lika trevlig svärmor som mig alltså!! hehe!
    Vad skönt att jag inte är ensam De är helt hopplösa. Sambon sa nyss att man kanske skulle ha sex när hon klampar in, undrar vad hon skulle göra då:-P
  • angeni

Vikh: Jag är uppväxt straxt utanför kungsör på landet, skäftruna. Mellan kungsör och arboga. Har gått i skola i kungsör ända tills gymnasiet då jag flydde till Örebro

Har föräldrarna där och jobbade på transcom innan jag fick barn.

Idag blir det stan med en kompis, vars bebis är 5 månader och väger lika mycket nästan som Lina som är dubbelt så gammal. Joella väger 8,5 kg och Lina ca 9. Då vägde ändå Lina nästan 2 kg mer när hon föddes:-P Men är kul ändå att komma hemifrån.

Sedan bokade vi biljetter till Big Comedy tillslut. Förra året sa vi att vi skulle gå men då var det bara 5 dagar inpå förlossning så det vågade vi inte boka. Någon som varit på det förra året?

Här växer inte magen något vilket jag tycker är underbart

Ha det bra alla

• angeni

Nu kan jag ansluta mig till folk som haft dåliga dagar.... Fick ett mindre roligt samtal av min styvfar sedan 20 år tillbaka. Han är tillbaka där vi var i höstas, han står inte ut med mamma vilket jag förstår och vi tror fortfarande att hon ljuger för oss då hon är så hemlighetsfull samt även bara pratar om vissa människor på skolan hela tiden. Misstänker att det kanske finns någon form av otrohet på gång. Tror inte det har hänt något ännu men man börjar ju fundera.

Senast i höstas var det lika dant men då bestämde de sig för att gå tillbaka till varandra. Men nu är vi alltså där igen.

Vad ska man göra? Jag håller ju med honom att det är konstigt med en del saker och att hon är så hemlighetsfull. När man varit tillsammans i 20 år måste man väl kunna berätta saker för varandra? Hoppas verkligen vi kan det om 20 år...

Så nu får vi vara lite stöttepelare. Mamma ska komma över ikväll till oss och jag ska försöka att inte säga något, att vara normal men det är svårt.

Hoppas ni andra haft en bättre dag än jag

• angeni
    tessan27 skrev 2010-02-11 13:58:36 följande:
    Hej Jag hoppar in här i eran tråd. Jag heter Therese och väntar mitt/vårt andra barn nu i slutet på april. Har en dotter som är 4 år som bara längtar efter att få bli storasyster. Vi bor i och för sig inte i Västerås utan i Hallsta men jag är från V-ås och både jag och min sambo jobbar där.
    Då är jag inte den enda från Hallsta numera då Välkommen
Svar på tråden bf-juni västerås