• angeni

bf-juni västerås

Så då har man varit in på besök på förlossningen och BB. Åkte in i onsdags för att jag hade väldigt många sammandragningar i rygg och mage med 2-5 minuter mellanrum. Fick komma in och allt såg bra ut. Livmodertappen opåverkad ännu.
    Fick en bricanylspruta för att stoppa sammandragningarna men de kom tillbaka så vi fick sova kvar på BB. Fick komma hem igår efter en väldigt lång dag på BB. De är något otroligt sega där. Vi sa till 12,30 att vi ville åka hem. 15 kom de och sa att det behövdes nya prover innan. Vid 15,30 togs dessa och svaret kom efter 18. Så 6 timmar efter vi sa att vi ville åka hem fick vi äntligen komma hem.

Nota för besöket:380:- 300 för sambon och 80 för mig. Blä!

Så nu har vi fått order att om det kommer igång igen måste vi åka in och skulle vattnet gå, blir det uppsala. Jaha det lät ju väldigt roligt. Men nu hoppas vi att det inte händer något på ett bra tag till
    Så idag är man ganska slut och öm i magen efter att letat hjärtljud i en timme och för att hålla kvar dem i ca 20 minuter för att få en fullständig ctg-remsa.

Bezilla: Grattis till att du fick igenom överklagandet!

• angeni

Shia: Tur är att sambon är ledig idag och inte börjar förrän måndag igen Och helt plötsligt slapp jag genast oroa mig för att han ska jobba i malmö, då sambons far inte kommer låta honom åka ner Hans far frågade idag i telefonen om han kommer kunna jobba alls. Men det hoppas vi verkligen Han ska prova i nästa vecka så får vi se hur min kropp reagerar. Håller tummarna för att bebis vill stanna inne ett antal veckor till!

• angeni

Är beräknad till midsommarafton, så är bara i vecka 25+6. Är ett väldigt bra tag kvar. Hoppas verkligen det lugnar ner sig ett tag till

• angeni

Jag tänkte bara meddela att jag kommer inte idag. Känner att jag behöver vila, har fortfarande ont.
    Sambon ska prova att jobba i veckan, annars hoppar en annan kille in. Men jag hoppas på att det ska gå bra.
    Jag blev inte sjukskriven. Men fortsätter det får man nog ta upp frågan så sambon kan ta föräldrapenning istället för mig.

• angeni

Fika
    10/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    skuggspel (sanna)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    MumsMaräng
    Angeni (Jenny)

11/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    Happy73
    Shia
    skuggspel(sanna)
    MaraFara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    MumsMaräng
    Lady of Baqueta (Annika)
    Angeni (Jenny)

Skriver in mig på listan än så länge.

Idag har det varit relativt lugnt men känner av sammandragningarna ibland. Svårt att ta det lugnt med en 11 månaders bebis

Men var tog våren vägen?? Jag höll på att bryta ihop när det snöade som det gör idag... Fy vad tråkigt det är.

• angeni

Nu måste jag få gnälla av mig lite... Vi har inte sagt till någon vad vi har fått för bud. Det vet jag för vi skäms lite att vi har funderat på att ta det.
    Hur som helst så satt jag och pratade med en kompis från Hallsta på msn för någon dag sedan och sa att vi har fått ett underbud och vi är inte nöjda. Då sa hon JAG VET DET!

Hur sjutton kan hon veta vad vi har fått för bud när vi inte sagt det till någon Måste vara antligen mäklaren som spridit ut det eller så är det köparen som spridit ut det och det har spridit sig vidare. Ledsen är vi iallafall för vi ville inte att någon skulle veta och har det spridit sig så vet snart alla, Hallsta är inte så stort.

Vi har fått ett bud på 900 tusen och det ligger ute för 995. Vi har försökt att gå ner 20 tusen för att se om den rubbar sig men ingenting. Den vägrar höja sig. Så nu kör vi på med nya visningar efter påsk och håller tummarna att vi iallafall någon gång får ett bud på över 900.

Sedan har jag insett att jag har varit klantig... Jag har helt enkelt glömt att ta ut föräldrapenning för mars, så jag står utan pengar denna månaden... Kul när vi har massa räkningar. Men det är tur att sambon jobbar. Och vi har lite sparat annars hade det inte gått alls. Klantarsel är det enda man kan säga..
    Nu har jag iallafall sökt om föräldrapenning för 2 månader så kan andas ut att jag iallafall får pengar nästa månad.

Snickare här igår och gud vad svårt det var att få lugnt för Lina så hon kunde sova, vilket innebar en gällig dotter igår kväll. Tur att sambon kom hem vid 16 så jag fick avlastning. Blev mycket bära på henne igår tyvärr vilket kändes men idag är det lugnt igen

Ha det bra alla och ta hand om er. Och nu håller vi väl ändå tummarna för att våren snart ska komma

• angeni

Nihao: För eran skull håller vi verkligen tummarna för att det ska bli bättre väder Så ni kan bygga ut ert hus

• angeni

Jolinsfaster: Urs vad jobbigt och vilket skitsätt att göra det på.. Hoppas verkligen det går bra för er för det låter inte alls som de har rätt att göra så.

Idag är ingen vidare dag, huvudvärk och små sammandragningar. Hoppas det släpper snart. Men idag har jag ändå en jättesnäll dotter som leker så fint på golvet Så både bra och dålig på samma gång! Man inser vad lycklig man blir för det lilla.

Men imorse blev jag skrämd, trodde snickarna var klara med väggen i källaren. Så vaknar jag av att någon kommer in i källaren, garageporten har varit öppen, vi har inte satt för reglen, men alltså stängd men är upplåst kan man säga.
    Där ligger jag naken i sängen och utan täcke och inga kläder i närheten. Tur att de inte kom in i det rummet! Så fick försöka krypa mig ner i fotändan där jag hade byxor och på väggen hängde en luvtröja, resten fick jag sätta på mig på övervåningen. Pinsamt.
    De har kommit vid 11 varje dag men idag kom de minsann prick 8.

Jag såg att de skulle ha loppis i hallsta på lördag så tänkte släpa med mig sambon. Är ju bra om man kan fynda på loppis, billigt och bra Oftast ganska fräscha saker

• angeni

Så var det dags igen med sammandragningarna, exakt en vecka emellan. Vanligt är det säkert men man blir orolig varje gång och ont gör det. Så ska ringa och prata med dem. De sa att jag skulle ringa om det hände något.
    Jag sa ju då att jag lika gärna kunde vara hemma och vänta.

shia: häftigt att höra att bebisen hickade

Hoppas allt är bra med er andra och era små bebisar i magen

• angeni

Nu har vi nyss kommit hem från barnklädersloppis i hallsta. Blev att köpa kläder för 600kr. Hittade mycket till dotter. Hade mamma med mig så kunde inte köpa till lillen:-P Men det hinns med. Vi har massor av kläder kvar sedan Lina så behöver inte så mycket. Det mesta var ju neutrala färger då vi inte visste könet förra gången.

Svar på tråden bf-juni västerås