• angeni

bf-juni västerås

Mumsmaräng: Då fick ni höra samma som oss då

Lina har inte haft någon feber idag men däremot så rinner näsan som bara den. Har gett näsdroppar samt nässpray nu på kvällen. Hoppas det släpper snart

Själv så är man väldigt trött. Imorgon kommer mäklaren och ska ta kort så nu blir det att städa för fulla muggar. Tufft men det blir nog bra!

• angeni

Jolinsfaster: Vi har nu blivit lite smittade allihopa. Lina har smittat oss så vi känner oss tjocka i halsen idag. Men hon är genom flrkyld. Näsan rinner och hostar som bara den Stackars liten.

Sambon slapp malmö denna veckan, vi får se hur det blir nästa. Känns jobbigt att vara ifrån varandra. Men det kanske går bra vi får se.

Ryggen gör sig påmind på kvällar.. hemskt jobbigt. Man sätter sig ner i soffan på kvällarna och då värker det något fruktansvärt. Men det är bara att bita ihop.

• angeni

Hej alla glada med magar

Jag har ett bra receptförslag till lördagen den 20/3 på lunch som det blir mycket av och alla kan bidra med något

Här kommer receptet:

Karins frestelse

Koka ris ca 10 personer krydda vattnet med hönsbuljong samt curry.
    Enligt förpackning

2 färdig grillade kycklingar
    3 pkt steckt bacon
    3 paprikor en av varje färg eller de man vill ha
    1 flaska stark chilisås eller efter smak
    5-6 dl grädde
    1 burk italiensk salladskrydda

Pris för allt ca: 230 kr.

Blanda samman allt i en långpanna och strö ost ovanpå samt skurna tomater.

in i ugnen tills osten fått fin färg.

Man kan variera med mer grönsaker i: haricorts vert, sockerärtor. Bara fantasin som stoppar en.

Detta kan jag lova är jättegott och det blir inte starkt alls. Jättesmidigt då man gör det i en långplåt.

Kom på det igår och tänkte jag kunde dela med mig av det och se vad ni andra tycker. Vi pratade om sallad eller iallafall något så alla kan hjälpa till med att ta med

Detta blir väldigt väldigt mycket mat och till många portioner. Enda som är dyrt är ju den färdiggrillade kycklingen.

• angeni

Nihao: ingen fara Man kan alltid komma med förslag

Hippygirl: Det där med att leta känner vi igen. Lina var väldigt förvånad vad det var som lät och titta runt överallt.

• angeni

Ska bli så skönt att komma hemifrån idag en stund. Sambon har varit hemma nu 2 dagar och vi har fått massor gjort. Är så glad.
    Däremot så har Lina smittat oss så man känner sig lite tjock i halsen men hoppas det stannar där.

Bauhaus var här idag så nu väntar vi på offert på vad det kostar att göra om badrummet ifall vi inte får sålt. Visning på söndag och tisdag. Mycket förhoppningar. Men samtidigt inga alls. Vi tar det som det kommer.

Nu har vi bestämt oss för hur vi ska göra med vagn med. Det blir att köpa en syskonsits till vår Emmaljunga. Kostar 700kr. Är så rädd att om vi köper en syskonvagn att den bara kommer stå och skräpa då vi ofta kommer gå ut och gå tillsammans. Och då har vi 2 vagnar Och ångrar vi oss så har vi inte förlorat några pengar direkt:-P Så nu är vi på jakt efter en svart mjuklift som är billig

• angeni

Godmorgon alla

Hippygirl: Det värsta är att det sällan kommer ett dödsfall ensamt. Vet av egen erfarenhet. Hoppas ni har det bra trots omständigheterna.

Mumsmaräng: Idag smäller det. Igår satt vi och spanade på grannarnas hus när de hade visning för att se om det var några intresserade. Det var det och många stod utanför sedan och pekade på vårt. Kanske är ett bra tecken
    Nu har vi städat hela förmiddagen och jag är helt slut. Passar på att vila upp mig här i 5 minuter.

Igår melodifestivalen och jaha vad ska man säga. Det blir aldrig som man själv vill.. Men det kanske går ändå.

• angeni

Igår var det visning och det var 2 par här då. Det ena var ett äldre par och det är antagligen dem som backade, skulle jag med ha gjort när jag såg trappen första gången

Det andra paret kollade även på grannarnas hus i lördags. Och de verkar vara intresserade. Får väl veta mer idag när han har ringt runt till dem.

Visning imorgon med så vi håller tummarna. Känns ändå skönt att mäklaren ringde i söndags och meddelade läget. mycket bättre än med förra mäklaren.

Mickes jobbarkompis har fått sin bebis igår kväll så nu är micke riktigt avundsjuk och vill ha vår bebis med Men den får gärna gotta sig inne ett par veckor till så allt är utom fara, sedan får den gärna komma lite tidigare Ett majbarn vore välkommet då ingen fyller i maj! Har ingen lust att fira midsommar på sjukhuset ännu en gång

Svar på tråden bf-juni västerås