• angeni

bf-juni västerås

Marafara - jag håller med dig om att det itne ska vara så enkelt att få snitt, för när man läser på familjeliv så får man en uppfattning av att vissa bara säger jag vill ha ett snitt, utan någon som helst orsak och då får det. Klart ska man ha en orsak till varför man ska ha ett snitt.

hippygirl - vilken läkare är det du har träffat? Låter inte som samma läkare iallafall. Eftersom den du träffade lyssnade på dig vilket denna inte gjorde.

Jag blev idag uppringd av Klara barnmorska och det är ju ett skämt i sig. Jag fick tid den 3 maj. Känns som det är väldigt tätt inpå en förlossning. Och hon sa ju att det blir en del möten innan det är klart och då börjar man känna ännu mer stress att hur ska man hinna detta.
    Jag tog upp med min barnmorska redan vid inskrivningen allt om detta kring förlossningen som gjorde att jag ville ha ett snitt men jag fick ingen tid till specen förrän nu i vecka 29.

Nu väntar jag på att specmödravårdens chef ska ringa och se om jag får remiss skickad någon annanstans. Snittet i sig är inte det viktigaste känner jag just nu när man har smält allt lite, däremot så vill jag inte bli bemött av någon som får mig att ångra att jag väntar barn och inte kan lyssna på sin patient.

Igår spenderades hela dagen bakandes med en kompis som med är mammaledig. Sambon fick även för sig att vi ska byta bil nu mitt uppe i husförsäljning så den ska vi åka och kolla på idag. känns som dagen är ganska fullspcäkad

Ha det bra alla andra och så ses vi i helgen

• angeni

Bezilia: Det har vi med råkat ut för. Inge vidare kul att komma hem till.

Tack för en trevlig eftermiddag! Så skönt att ha kommit hemifrån en stund

• angeni

shia - beklagar verkligen.

Idag har vi passat på att njuta av det fina vädret. Vi tog även en promenad runt i området för att hitta bebisgunga. Tänkte pröva att gunga med Lina första gången. Men fick gå hem utan att gunga då vi bara hittade vanliga gungor. Gick kanske förbi ca 8 gungställningar men ingen med bebisgunga

Hoppas ni andra har det bra i solen!

• angeni

Fika:

24/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    MaraFara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    Perni80 (Pernilla)
    Angeni (Jenny)

25/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    MaraFara (Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    HippYgirl (Elin)
    Perni80 (Pernilla)
    Angeni(Jenny)

1/5
    Jolinsfaster (Ulrika)
    HippYgirl (Elin)
    Lady of Baqueta (Annika)
    Angeni(Jenny)

2/5
    Jolinsfaster (Ulrika)
    HippYgirl (Elin)
    Lady of Baqueta (Annika)
    Angeni (Jenny)

Skriver upp mig på alla, har planer för kvällen 24 men detta blir ju antagligen på dagen

• angeni

Någon som vet vad jag ska säga till sambon, då han har snöat in sig igen på hund....

Vi vet redan vilket slit det är med hund osv då vi redan haft hund. Dock har jag en känsla av att denna passar oss bättre. Enzo är jakthund och trivs mer i hundgård än inne därför bor han hos mina föräldrar där han har sällskap av en annan gråhund. Han plågas av värmen inne stackarn Men har så dåligt samvete att han inte vill bo inne.

Nu vill alltså micke rätt upp och ner ha en ny hund och med 2 ungar. hmm.. vet inte hur det ska sluta. Har försökt säga alla negativa saker som jag kan komma på. Jag har lovat att gå med på att kolla på hundarna, som tur har vi inga pengar idag så det blir ingen hund med hem idag!

• angeni

Vi har plats om det är så att vi inte får huset sålt innan. Och har vi tur kan man även sitta ute om det blir lite varmare snart
    Enda nackdelen är ju att vi bor i hallsta.

• angeni

Fika/ätbart hos Marängen 25/4
    (för visst är det väl bra att inte BARA stoppa i sig sötsaker..?)

Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika)
    MaraFara(Sara)
    Jolinsfaster(Ulrika)
    HippYgirl(Elin)
    Perni80(Pernilla)
    Angeni(Jenny) - tar med lite frukter som man kan plocka av
    Nihao(Emma) - tar med matbröd
    vikh(Sara)
    Skuggspel (Sanna)
    MumsMaräng

• angeni

Måndag igen... Segt men tiden går fort förhoppningsvis i slutet nu.

Vi fick tillökning i vänskaran i helgen. Kompisarna födde en liten tös. Så nu längtar man ännu mer efter sin egen lilla buse i magen.

Shia: Beklagar sorgen. Prata med flygbolagen, vet att det är olika veckor man får flyga i beroende på om det är inrikes eller utrikes. Tror även du behöver ha ett läkarintyg som visar att du haft en lätt graviditet utan några komplikationer. Lycka till!

Ser fram emot söndagen med lite fika. Jag har totalt fått avsmak på läsk och godis och fikabröd kommer inte långt efter så jag tänkte jag tar med frukt istället Sedan har vi så många kalas nu de närmaste dagarna då mamma fyller, svärmor fyller 50 och Lina fyller 1 under en veckas tid

• angeni

Hippygirl: Hoppas verkligen värken släpper snart för dig! Inte alls kul att ha det sådär!
    Hoppas du får någon hjälp att ta honom till dagis.

Plogen: Jag skulle gissa på att det är bebis som hickar iallafall

Nej nu ska jag ta mig i kragen och baka lite annars blir det midnatt snart. Mamma fyller år imorgon så vi ska vi dit och fika.
    Sambons mor ringde idag med och tyckte självklart att hon skulle vara barnvakt imorgon under dagen. Det behöver inte jag alls ha.. Det enda hon gör är att tjata om att Lina glömmer att hon har en farmor.. Blä!
    Nu vill jag flytta långt långt bort så jag slipper henne

Kl 14 på söndag är uppskrivet

• angeni

Jag inser nu att jag har dubbelbokat mig på söndag så jag måste tyvärr säga ifrån. Men det kommer fler träffar

Hoppas ni alla får det trevligt! Tar bort mig från fikalistan

Fika/ätbart hos Marängen 25/4

Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika) - Kärleksmums (jag vill ha sött{#lang_emotions_tongue_out})
    MaraFara(Sara) - dricka
    Jolinsfaster(Ulrika)
    HippYgirl(Elin)
    Perni80(Pernilla) - taccos paj
    Nihao(Emma) - tar med matbröd
    vikh(Sara) - tar med mig pastasallad med kyckling.
    Skuggspel (Sanna) någon sorts kaka.
    MumsMaräng
    Plogen - muffins

Svar på tråden bf-juni västerås