• angeni

bf-juni västerås

Goddagens tjejer. Var ett tag sedan jag skrev nu. Har haft fullt upp hela veckan. Har inte haft tid alls att sitta här vid datorn förrän  idag. Och shit det är ju redan fredag...

Valborg idag. Förra året hade jag ett mål! Jag skulle inte fira valborg på sjukhuset. Och jag fick som jag ville. För ett år sedan åkte vi hem från BB med vår lilla Lina.

Och i onsdags fyllde vår lilltjej ett år! Kan inte fatta att tiden bara har sprungit iväg. Vart tog detta året vägen? Det kan man fråga sig...

Torsdag igår och då var det visning på huset, 3 anmälda så nu håller vi tummara och går som på nålar att mäklaren ska ringa och berätta hur det gick.

Sedan som dessa impulsmänniskor vi är så i måndags satte vi oss i bilen och åkte 30 mil tur och retur till gävle och köpte en liten Ludde.
    Det är udda att en hund kan få ett namn på någon timme men bebis i magen har varit namnlös i 7 veckor:-P
    Det blev en liten shetland sheepdog. Som nu är 11 veckor tror jag. Vi håller på att träna rumsrenhet för fullt, och det är faktiskt ganska skönt att redan inse att man måste gå upp om nätterna med bebis. Nu är det 2 gånger per natt vi är ute och rastar vovve. Vi passar på när jag vaknar och är kissnödig för då vaknar ändå vovven. Och inatt gick varje promenad på 5 minuter.
    Dock förra natten tog det väldigt mycket längre tid... Så man är väldigt seg.

Ja vi har fullt upp som sagt. När ska man hinna ta hand om sig själv?

Dagarna är fyllda med krattande av löv vid sambons fars kontorsbyggnad, 15000 kvm tomt. Blä! Men gör detta att bebis kommer någon veckan innan är det perfekt

Moderkaka i framvägg hade jag förra gången, detta är ingen fara. Men det är om den är lågt placerad som det kan bli problem vid en förlossning. Därför får ni kolla upp det ni som har det.

Ultraljud på måndag kl 14. För att kolla njurar, känns lite meningslöst då vi redan sett att det inte är någon fara men det är rutin. Blir väl 6 ultraljuder denna gången tror jag.

Fika. Svårt att säga när man ska ha tid med det. Men någon dag skulle väl fungera.
    Tyvärr ingen av dessa då vi imorgon ska jobba pga ledig dag i veckan för visningens skull.
    Helgen efter är det vår gratis hotellnatt i örebro vi fick på Barnens hus. Men håller tummarna att något bättre datum kommer längre fram

Ha en jättetrevlig valborg alla nu!

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)
    skuggspel (sanna)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)
    Skuggspel(sanna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng

• angeni

shia och alla andra som letar tyger: jag rekommederar ett besök till Örebro annars. Där finns det en del tygaffärer Jag har inte heller hittat något i Västerås utan letat i Eskilstuna samt Örebro.

• angeni

Marafara: Jag tycker det är jättebra att de tar upp dig. Vi fick tjata oss till ett extra ultraljud förra gången då magen drog iväg något fruktansvärt i slutet. Jag blev väldigt orolig då att bebisen var stor. Som tur låg hon inom gränserna men jag har inte fått någon förklaring på varför magen var så stor förra gången. Ligger mellan den normala samt den övre denna gången med.
    Lycka till på ultraljudet!

Shia: Det finns tygaffär i stan men den bästa har flyttat ut på marieberg - calletex.
    Så då är bilen ett plus. Går annars att ta tåg och buss ut till marieberg men det är krångligare när man inte känner till området. Men visst hade du jobbat i örebro ett tag? Då kanske du hittar lite

Bezilia: Det är tufft men som tur är sambon på hemmaplan och jobbar i hallsta med trädgårdsarbete så jag har ju hjälp! Annars hade vi inte köpt hund nu. Men känns ändå skönt att hinna göra den rumsren innan nästa bebis kommer så man slipper det med 2 ungar som springer runt hemma. Då hinner man inte se valpen alls.

• angeni

Jolinsfaster: Jag åkte hem andra dagen efter mitt snitt. Så fem dagar behöver man inte alls stanna. Det beror helt och hållet på hur man mår. De tvingar en upp ur sängen första dagen för att man ska komma igång. Det gjorde så in i helvete ont och det svartnade nästan för ögonen. Inför andra natten så drog de katetern och då var man ju tvungen att gå upp. Men jag kan lova känslan att vakna vid 5 och inse att man sovit sedan 9 och då är kissnödig istället för vid 1 kändes fantastisk! Jobbigt bara att ligga och vänta på dem innan de kom och hjälpte mig ur sängen men det gick bra.
    Första natten sov sambon kvar, andra natten fick jag ensamrum. Efter andra natten bestämde jag mig för att jag skulle inte vara kvar så jag åkte hem. Det var skönt! Mycket mer frihet hemma.

Jag kan inte hänga på fika kl 13 på måndag då jag ska på ultraljud kl 14. Tråkigt.

• angeni

Mumsmaräng: Då kanske vi springer om varandra denna gången med. Ska på ultraljud kl 14. Men ska inte träffa Björn Carlsson som tur är

Jag har en väldigt obehaglig känsla. Ursäkta kanske lite äckligt:-P Men det är ju vanligt när man är gravid att alla saker inte är så mysiga:(
    Det känns som det rinner fostervatten eller bara väldigt vattning flytning. Läskigt! Har inget minne av att jag kände så när jag vänta första barnet. Man kan inte göra något åt det heller. Men det är mindre idag som tur är:)

Vovven är ganska snäll som tur är:) Jätteduktig att hålla sig. Händer inte många olyckor inne alls nu. Däremot så är han väldigt dålig på att göra något på promenader, har inte gått en gång alls hittills. Men han har sitt säkra område på vår tomt.

Blev jättearg imorse, vi var ute och gick och då satte vi oss vid en parkbänk och åt frukost i solen med bebis och hund:) Och då är det en annan hundägare som även satt där. Och han väntade på någon bekant som skulle komma med hans hunds kompis. En pitbull eller något sådant. Och den sprang fram till oss och lilla ludde. Vi tog upp honom i knät och sedan så fick hunden något annat tokryck så han flög upp på nästa parkbänk bakifrån och där satt två människor så mannen fick hunden i ryggen. Gud vad rädd han såg ut. Alltså hur kan man släppa sin hund sådär, jag tror verkligen den mannen var hundrädd. Skulle jag med vara eftersom att man inte vet något om hunden.
    Idioter finns det till allt.

Tack för tipset för böckerna Mumsmaräng Är det på Erikslund eller Hälla?

• angeni

Råkar ni andra med ut för att folk säger att det är väl inte lång tid kvar nu? Och när man säger 2 månader att folk tappar hakan och säger är det en eller två? Eller har de räknat fel..

Alla jag möter stirrar på min mage och frågar.. Jag håller på att bryta ihop på det. Tycker det är så jobbigt och jag har ju 2 månader kvar Blä!

• angeni

Idag har vi varit på ultraljud för att kolla bebis njurar. Lillkillens njurbäcken var lite vidgat på gräsen till vad som är normalt så när bebis är född blir det ultraljud på njurar och urinvägar.
    Vi som hittills bara hört att de inte kan se något. Så idag så ser de lite... Blä! Men skönt att det kollades upp.
    Vi bad även om viktuppskattning och bebis väger straxt under 2 kg och har en tillväxt på 93% vilket jag antar är under normala?
    Så bara magen som är stor och inte bebis.

Perni: Jag vill med åka till Tällberg. Har tjatat lite på sambon. Vad kostar det att åka dit en helg med lite lyx?

Plogen: Skönt att inte vara ensam:) Visst var din mage med över kurvan?

• angeni

Lady B: Hoppas att allt går bra och lille Frank nu är på gång till er

• angeni

Hippygirl: Grattis till pojken:) Skönt at det gått så fort! Känns skönt att komma hem så fort denna gången kan jag tänka mig och att du slapp Help! Hoppas du får igenom Viktor, väldigt fint namn:)

Måste säga att det är häftigt att första bebisen är här. Nu är det bara att vänta ett tag till på vår då jag är sist ut:(

Svar på tråden bf-juni västerås