bf-juni västerås
Goddagens tjejer. Var ett tag sedan jag skrev nu. Har haft fullt upp hela veckan. Har inte haft tid alls att sitta här vid datorn förrän idag. Och shit det är ju redan fredag...
Valborg idag. Förra året hade jag ett mål! Jag skulle inte fira valborg på sjukhuset. Och jag fick som jag ville. För ett år sedan åkte vi hem från BB med vår lilla Lina.
Och i onsdags fyllde vår lilltjej ett år! Kan inte fatta att tiden bara har sprungit iväg. Vart tog detta året vägen? Det kan man fråga sig...
Torsdag igår och då var det visning på huset, 3 anmälda så nu håller vi tummara och går som på nålar att mäklaren ska ringa och berätta hur det gick.
Sedan som dessa impulsmänniskor vi är så i måndags satte vi oss i bilen och åkte 30 mil tur och retur till gävle och köpte en liten Ludde.
Det är udda att en hund kan få ett namn på någon timme men bebis i magen har varit namnlös i 7 veckor:-P
Det blev en liten shetland sheepdog. Som nu är 11 veckor tror jag. Vi håller på att träna rumsrenhet för fullt, och det är faktiskt ganska skönt att redan inse att man måste gå upp om nätterna med bebis. Nu är det 2 gånger per natt vi är ute och rastar vovve. Vi passar på när jag vaknar och är kissnödig för då vaknar ändå vovven. Och inatt gick varje promenad på 5 minuter.
Dock förra natten tog det väldigt mycket längre tid... Så man är väldigt seg.
Ja vi har fullt upp som sagt. När ska man hinna ta hand om sig själv?
Dagarna är fyllda med krattande av löv vid sambons fars kontorsbyggnad, 15000 kvm tomt. Blä! Men gör detta att bebis kommer någon veckan innan är det perfekt
Moderkaka i framvägg hade jag förra gången, detta är ingen fara. Men det är om den är lågt placerad som det kan bli problem vid en förlossning. Därför får ni kolla upp det ni som har det.
Ultraljud på måndag kl 14. För att kolla njurar, känns lite meningslöst då vi redan sett att det inte är någon fara men det är rutin. Blir väl 6 ultraljuder denna gången tror jag.
Fika. Svårt att säga när man ska ha tid med det. Men någon dag skulle väl fungera.
Tyvärr ingen av dessa då vi imorgon ska jobba pga ledig dag i veckan för visningens skull.
Helgen efter är det vår gratis hotellnatt i örebro vi fick på Barnens hus. Men håller tummarna att något bättre datum kommer längre fram
Ha en jättetrevlig valborg alla nu!
Lördag 1/5
Bezilia (Anna)
Happy73
vikh(Sara)
skuggspel (sanna)
Söndag 2/5
Bezilia (Anna)
Happy73
Lady of Baqueta (Annika)
vikh(Sara)
Skuggspel(sanna)