• angeni

bf-juni västerås

Någon som var till Barnens hus ikväll?

Vi var där och vi var inte speciellt snabba fram till kassan och betala, så jag höll på att tappa hakan när hon sa att vi hade fått första hotellnatten.
    Kul

Blev en matstol, Britax High-way samt en resesäng

Hittade ni något roligt?

Men Gud vad folk det var.

• angeni

Jolinsfaster: Vi har ju både och, inte så konstigt när vi bor i villa. Dock så vet jag inte vad förra ägaren har gjort då det bara går att köra den ena åt gången. Alltså antingen tvätt eller torktumlare. Vilket har resluterat i att vi hänger det mesta, samt att vi spar pengar Antingen var hon bara lat eller så kostade det för mycket att fasa upp så det inte går proppar varje gång man försöker köra båda:-P

Ett tips om ni har tänkt ha tvättmaskin i lägenheten är ju att tvätta där men passa på att torka i tvättstugan. Då det tar längre tid än man tror för att torka kläderna
    Finns ju många torkställningar som går lätt att ställa undan med när man inte använder dem Tvättar man på kvällen är det oftast torrt till morgonen efter.

Vi funderar ju på att åka till Örebro med hotellnatten, är ju inte så långt att åka och passa på att hälsa på mina kompisar. Gud vad man saknar dem när man bor så långt bort. Kanske blir att gå ut och äta med dem
    Ni som funderat på örebro kan jag rekommedera en kanonrestaurang: EFESOS! Grekiskt och superbra personal och trevlig och god mat framför allt! Hellas är även bra det med. När det gäller en snabblunch i shopping är La baguette den bästa enligt mig Fan vad jag saknar alla matställen, känns inte alls som vi har lika bra i stan här som Örebro

Ni som har hus: Har ni fått dyra uppvärmningsräkningar denna månaden? Trodde jag skulle tappa hakan när vår fjärrvärme räkning damp ner på 4200:-.... Nu vill vi bara kunna slå av värmen. Men det går ju inte när det slår om sådant. Tycker vi har alldeles för varmt och då har vi gjort allt vi kan. Nästan inga element på alls. Eller det kanske bara är gravidsymptom:-P

• angeni

Jolinsfaster: Vi hade dock aldrig hunnit torka när vi tvättade i tvättstugan, så är glad att ha båda hehe kanske hade för mycket tvätt helt enkelt:-P

Vi hade brio primo till Lina men bytte dock bilbarnstol tidigt då jag tyckte den var otymplig samt även att Lina satt inge bra i den. Denna gången funderar vi på Acta gracos babyskydd. Provade att sätta Lina i den och jämförde med brion, hon satt bättre i acta. Vikten tror jag nästan är detsamma. Kompisen som köpte vår brio vägde den och den väger iallafall 4 kg.

• angeni

Jag tyckte det alltid var tugnt att bära Lina i babyskyddet:-P Men skulle vilja veta vad actas väger.

• angeni

Tack för en trevlig eftermiddag.

För er som inte var med bokade vi in den 20 mars kl 12 tror jag. Då bestämde vi att vi kan äta lunch med och ta med och bidra alla lite med något.

Hippygirl: Vi saknade dig men insåg att det kan fort komma något emellan när man har småbarn, vilket stämde med Hoppas du inte blivit magsjuk och att du slipper!

Lizzen: Vi ska till sthlm på tisdag till sibylleklinken och kolla könet.

• angeni

Jolinsfaster: Vilket hotell bodde ni på i Örebro? Var ni ute och åt något på någon restaurang? *Nyfiken då jag bodde där förut* hehe
    Synd att du inte kan följa med på nästa fika. Men det blir fler gånger

Jag kan säga att jag uppskattade verkligen att komma hemifrån måste jag säga. De timmarna av lugn för öronen Prat är inte alls lika jobbigt som barnskrik:-P hehe
    Vår dotter verkar ha kommit in i separationsfasen så hon skriker för minsta lilla, plus att det känns som det ska komma upp tänder överallt just nu. Hon tuggar frenteiskt på fingrar och allt och har världens bulor i munnen. Hon har ju redan fått 4 stycken.
    Och sojm gravid mamma så är det inte så roligt att gå och bära på henne hela tiden. Och sätter man ner henne så blir öronen lidande.
    Därför var det väldigt avkopplande att komma hemifrån igår och låta sambon ta lite av den striden:-P haha

Imorgon bär det av till sthlm, vet ännu inte om det blir tåg eller bil. Verkar ju inte vara så långt att gå från stationen till kliniken men däremot så är det aldrig kul att köra bil i sthlm. Trots att sambon kör där väldigt ofta.

Idag så stannade jga hemma, skulle ha åkt in till stan och bytt glas i mina glasögon, dock så snöade det lite väl mycket känns det som.. Hoppas på bättre väder imorgon

• angeni

Nu har vi varit på sibylleklinken och det var en pojke och ja hann hade lite roliga saker när han berättade att det var en pojke han sa följande: Jadå här ser vi flaggan i topp:-P haha lät ganska roligt.

Var hos BM med idag och allt var bra med mig. Blodtryck 120/80 och HB  133. kändes jättebra. Hjärtljuden låg på 146.

Måste även berätta att i natt drömde jag att det var en pojke och att vi döpte den till algot, har även tidigare drömt att det varit en pojke. Var ju lite kul att det stämde Och ni är de enda som kommer få veta. Alla andra blir det hemligt för, vill inte att det ska kunna spridas med oförsiktighet till släkten

Sommar blir nog som alla andra, ta det lugnt och vi har dock en hemsk trädgård, den som bodde här tidigare har inte tagit hand om trädgården så nu har vi kämpat i 2 år och nu går vi in på 3 för att röja ogräs som fått väldigt långa rötter

• angeni
    Pojknamn
    Melvin
    Neo
    Milo
    Lucas
    Pontus
    Noah
    Noel
    Collin
    Milan
    Elias
    Leo
    Enzo

Flicknamn
    Tindra-li
    Tindra
    Isabella
    Nathalie
    Elle
    Leah
    Erica
    Hannah
    Kira
    Thea

Fyllde på med några barnnamn till
  • angeni

Happy73:  Har inge tips på att få bort mossa i gräset. Vi har inte kommit så längt att vi tittat åt det hållet. Vi har däremot släntrabatt som det knappt går att se blommorna för ogräset är ivägen. Samt att vi har odlat igen några ställen med gräs.

I sommar blir det några buskar som är ogräs som ska tas ner. Samt en töja på framsidan som vi har tagit av tiidgare år till hälften så stor för de var för höga, hade de gått av hade de slagit sönder hela taket.
    Nu har snön tyngt ner alla grenar och det har gått av, så nu ser den inte klok ut alls. Så vi ska nog ta bort den helt och hållet istället.

Svar på tråden bf-juni västerås