• angeni

bf-juni västerås

Hoppas ni alla får det trevlig på söndag!
    Imorgon åker vi på vår efterlängtade hotellnatt i Örebro. Ska bli skönt att vara lite barnledig. Snart sitter man ju med två små:)

Igår ställde jag mig även på vågen, hatar att väga mig. Iallafall så är jag i vecka 33 nu och har gått upp ca 6 kg. Kändes inte som det var så farligt. Hoppas bara att vikten stannar där nu och inte går upp så mycket mer. Och bebis väger ju 2 kg:)

Lina fick en syssling igår så nu längtar vi ännu mer efter vår bebis. Min kusin fick en liten flicka på 4 kg:)
    Verkar vara lite babyboom nu!

Vem är näst på tur? Jag är ju sopsist det vet jag ju redan haha!

• angeni

Marafara: Jag förstår hur du känner. Inte alls kul med dessa sammandragningar. Samtidigt verkar din mage verkligen växa något fruktansvärt precis som min förra gången.
    Hoppas det sätter igång för dig snart då du får din pojke och att du slipper detta!

• angeni

Hej alla gravida Hoppas ni mår väldigt mycket bättre än mig.
    Helgen börjades med att sambon blev magsjuk och vi som hade vår gratis hotellnatt i örebro ihelgen. Otur är att man måste avboka senast 18,00 dagen innan. Så det blev ju att åka iallafall. Själv hade inget hänt tills igår så jag trodde jag skulle klara mig. Men nej då... Idag ligger man däckad... Inte alls kul. Man är orolig för bebis hela tiden.

Så något fika för mig blir det inte i veckan. Oavsett frisk eller inte, vill inte ens riskera smitta någon när det finns små i bilden eller någon som snart ska föda. Inge vidare att vara magsjuk då. Vet inte hur länge de säger man ska stanna hemma för att inte smitta vidare.

Hoppas ni alla hade det bra på fikat och mår bra! Ses snart igen!

• angeni

Ursh för att vara magsjuk när man är gravid.. Det är nog det hemskaste jag någonsin varit med om. Gått ner 4 kg på en dag.. det är inte illa.
    Igår blev jag lite orolig för sonen sparkade inte alls som den skulle, var jättestilla i magen. Men fick i mig lite nyponsoppa så bebisen fick i sig lite socker vilket gjorde att jag kände några små sparkar. På kvällen mådde även bebisen bättre.
    När man är magsjuk utan att vara gravid är man ju inte lika orolig... Nej fy aldrig mer. Jag hoppas ni andra slipper med för oron är inte kul!

Hippygirl: Skönt att amningen kommer igång!

Nihao: Hoppas att bebis vänder sig till rätta innan förlossning! Här har bebis vänt sig neråt, vilket faktiskt känns numera. Jag trodde inte det gick att känna skillnad men denna gången har jag verkligen gjort det.

Här går det inge vidare med försäljning så ännu en gång kommer vi lägga det på is. Men nu ska vi renovera köket iallafall så vi ser att det händer lite grann här hemma. Är så trött på vårt slitna kök. Sedan får vi se vad nästa projekt blir.

• angeni

Skönt att känna att man börjar bli människa igen!
    Har ätit min första måltid på 2 dagar. Korvsoppa. Tror aldrig något har smakat så gott. haha!

skuggspel: konstigt att få så olika värden på så kort tid. Hoppas bebisarna vänder sig snart. Låter inge vidare att ha dem på tvären!
    Häftigt att ha fått nycklarna! Lycka till med all renovering nu!

• angeni

Hej.

Jag kommer inte alls med på fikat imorgon då jag har en magsjuk bebis hemma. Vågar inte ens riskera att dra med mig smittat vidare. Det är för hemskt att vara magsjuk just nu.
    Tror jag fortfarande har lite vätskebrist då jag mår fortfarande väldigt illa samt huvudvärk.

43 dagar kvar nu. Nu känns det bra att det börjar närma sig! Jag vill ha ut vår gosse nu! Jag orkar inte vänta snart. _Har en ailien i magen denna gången till skillnad när jag väntade Lina.

Hoppas ni får det trevligt imorgon på fikat! Själv sitter jag hemma hos mina föräldrar då sambon idag åker till tyskland för att köpa öl. Bara inte bebis kommer nu:-P haha

• angeni

Mumsmaräng: Det är väldigt skönt att vara i samma stad när något händer då man gärna vill kunna vara till hands fort.

Det är väldigt många som inte har skrivit på länge. Hoppas allt gått bra för dem!

Idag var vi ute och gick med hundarna och Lina ca 4 km. Gud vad skönt det var att komma ut och orka röra på sig efter magsjukan.

Fika nästa helg. Får hålla det lite öppet då det varit så mycket den senaste tiden. Men orkar jag hänger jag gärna på!

Sambon har varit nere i tyskland nu och köpt öl med min låtsatsfar. De kommer hem inatt. Skönt att det har gått bra för dem att åka iallafall.

• angeni

Mumsmaräng: Skönt att hon har fått komma hem

Gud vilket väder det blev idag! Helt otroligt. Så idag har det blivit att rensa lite ogräs.

• angeni

Bezilia: Skönt att allt såg bra ut!

Skuggspel: Ursh du verkar ha det riktigt illa! Hoppas det blir lite bättre för dig!

Igår var jag hos barnmorskan och allt såg  bra ut även där. Inte fixerad men det behöver den tydligen inte göra förrän det är dags för förlossning.
    Järnvärde och blodsocker allt låg bra samt även blodtrycket.
    Nu är det bara att vänta... 38 dagar kvar till beräknat idag. Segt.

• angeni

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Angeni (Jenny)

Jag vill hänga på och fika. Känner att jag har varit hemma alldeles för mycket nu. Men reservation för att sambon har andra planer.

Idag är ingen bra dag alls. Direkt jag gick upp ville jag bara gå och sova igen. Är helt slut både fysiskt och psykiskt. Fattar inte alls vad det är med mig idag. Och inte får man mycket till hjälp av sambon heller idag. Inte lätt att vara såhär seg och trött med en ettåring och en valp.

Svar på tråden bf-juni västerås