• angeni

bf-juni västerås

Nu kommer det jag inte hopppas på.... Det blir nog malmö för sambon att jobba. Lite kort om vårt förhållande. Vi har varit ifrån varandra 2 nätter på 3 år.. Inte mycket alls. Från första natten sov han hos mig och det tog ju inte slut utan gick ju utmärkt vidare.
    Nu känns det jättejobbigt att vara ifrån varandra mån-fredag....

Låter kanske larvigt, men är man inte van så är man inte. Samt att jag kommer inte orka ta hand om Lina själv utan någon avlastning alls de dagarna.
    Därför kommer jag bo hemma hos mamma och mats under den veckan i kungsör. Snällt att jag får vara där. Samtidigt kommer nog jag och mamma gå i taket på varandra minst 5 gånger under den tiden men jag får ju avlastning med Lina. Det är viktigast nu när man är stor och klumpig och man blir ju knappast mindre haha

Så vihk om du vill fika någon dag när jag ändå är där vore jättekul så jag slipper sitta inne varje dag

Bezilia: Lite avundsjuk på att ni får 11 veckor tillsammans. Hoppas vi får något liknande. Sambon jobbar ju med montering i lägenheter och fastighetsägare vill inte ha dem springa där varken jul eller sommar, känns ju positivt Men kan aldrig drömma om 11 veckor.

• angeni

Nej fy vad jobbigt allt blev helt plötsligt... Igår så small det till och jag fick gigantiskt ont i ryggen... Sitter i fortfarande idag. Så tur att jag sa nej att sambon inte får åka till malmö på söndag och jobba. Kan knappt lyfta Lina ens. Orkar knappt gå uppför trappen. Jobbigt. Nu blir det nog att fundera på att möblera om

Sambon jobbar sista dagen idag, så vi får lite lång helg. Vad ska man hitta på då? Känns som man glömt bort hur det är att ha lite ledigt. Har gått för runt den senaste tiden. Med att städa som sjutton varje helg inför visningar på måndagen.

• angeni

Jolinsfaster: Jag har ju tagit upp det med sambon, eftersom hans far betalar för ett hotellrum så kan ju vi lika gärna följa med. Det kostar ju ingen extra utan man betalar ju för rummet i sig. Men den lilla detaljen verkar han inte vilja lyssna på Men det vore en perfekt lösning på vårt problem

Vi hade trygg-hansa förra gången har ej tecknat något ännu. Tror det blir samma. Däremot så rekommenderar jag att direkt ungen kommer ut, teckna om till barnförsäkring, Det gjorde inte vi och Lina fick urinvägsinfektion och nu får hon ingen försäkring då hon fortfarande är under utredning... Det är sjukt. Men man lär sig av misstagen. Denna gången kommer vi teckna den direkt vi kommer hem från BB.

Tack

• angeni

Skulle ju stå följande:

Tack Jag och sambon är väldigt nöjd med reslutatet av vad det är för liten filur i magen

• angeni

shia: Ryggvärken sitter mestadels i nedre delen av ryggen. Går ju hyffsat bra när sambon är hemma. Men jag känner att så fort jag lyfter Lina så kan jag knappt gå, eller stå rakt

Vi har med massor kvar. Behöver en bilbarnstol det är väl det som är akut.

Är så lycklig. Vi har nu tagit beslut att söka till universitetet till hösten båda två Trots att nästa barn är litet. Vi har nämligen diskuterat att Micke ska vara föräldraledig istället för mig Jag har ju gjort det nu. Kan jag amma till augusti är jag överlycklig. Längre kan jag aldrig tänka mig att det kommer gå. Mamma amma mig i 3 veckor.. knappt. Och kusiner är ersättningsbarn. Så det finns inge i arv där inte
    Men då kan ju sambon lika gärna vara föräldraledig och han får ju ut mer än mig
    Hur ställer sig era sambos till föräldraledighet?

• angeni

Hej alla andra blivande mammor och ni som vi redan har barn

Det har man verkligen fått erfara denna helgen. I fredags åkte vi till kungsör coh spelade kort med mamma och mats som vanligt. Men efter Lina sovit ett par timmar på kvällen, vaknade hon och hon lät så hemskt. Kändes som hon hade tugnt att andas. Så det blev barnakuten mitt i natten. Åkte från kungsör 00 kom dit 01. och sedan fick hon corteson samt andas i någon grej, då det var falsk krupp. Inget farligt men däremot så låter det så hemskt.
    Kom hem 03 på natten. Lina slocknade i sängen direkt.

Sedan lördagen åkte vi till apoteket för att hämta ut hostmedicin hon ska ha. Då säger tanten på apoteket att hon ska ha väldigt hög dos av hostmedicin och det är nästan dubbelt vad barn under 2 år ska ha. Så vi skulle vara uppmärksam att hon kunde få hjärtklappning av medicinen och en massa annat skit.. Varför ge små barn sådan medicin med såna biverkningar?
    Vi sa det att vi provar en gång och får hon någon biverkning så skiter vi i det. Vill inte att hjärtat ska må dåligt.

Lina förra gången låg mellan 145-158 i hjärtslag. Denna bebis hade förra gången 146 och det är en pojke.

Alla är nyfikna på vad det är men ingen får veta:-P Känner sig så elak. haha

Mumsmaräng: Jag ska plugga till socionom och sambon ska plugga systemutvecklare. Den som kommer in pluggar och den andra föräldraledig. Sambon hoppas på att jag kommer in, han ser fram emot att få vara hemma med barnen- Vilket glädjer mig

• angeni

Tack mumsmaräng för de orden, känns bra att höra.

Söndagen här har bestått av fortfarande sjuk Lina. 38,2 i feber. Hon brukar ligga på ca 36,7 annars.
    Alvedon och 2 timmar senare 38,0 inge vidare sänkning. Nu sover hon för andra gången. Vill inte dricka. Så sambon ska få köpa hem ersättning, istället för välling. Är ju bättre att ge och då får hon i sig det hon behöver i vätska. Hoppas hon kryar på sig snart.
    Vi har ju dock fått order att åka in vid feber. Men det står på pappret från lassarettet att vid krupp är det vanligt med feber, så då borde det väl inte vara någon fara?

• angeni

Hann inte skriva klart.

Jo pga tidigare urinvägsinfektion så har de sagt att vi ska åka in vid feber. Men det borde ju höra ihop med den falska kruppen.. Ahh vad man önskar man var mer expert på barnsjukdomar

• angeni

Marafara: Så det är vanligt att det kommer tillbaka, kruppen? Vad kan vi göra då för henne när det kommer eller ska man åka in varje gång?

Idag har hon ingen feber. Men ska ta tempen igen senare under dagen för ajg tyckte hon fortfarande var väldigt varm. Hon har iallafall kissat inatt så nu känner man sig lugnare

Vecka 25 nu, tiden går fort Och ryggen tror jag var någon överansträngning. Så nu mår jag bättre. Men klart man känner av det när jag bär henne länge. Men hoppas sambon får lugn vecka så jag får lite hjälp

Hoppas ni andra får en bra måndag i detta fina väder

• angeni

Jolinsfaster: JAg tror jag lämnade in det på försäkringskassan här i hallsta förra gången under deras öppetider-.

Svar på tråden bf-juni västerås