• angeni

bf-juni västerås

Idag är vi barnfria ett tag igen Så skönt. Vi har börjat att måla om i källaren. Eftersom den nya väggen nu sitter på plats så blev det vitt där nere, känns så skönt att göra något.
    Dock fick vi lite mersmak och kommer nu även att måla om vårt sovrum där nere. Ska bli kul. Köpte färg på bauhaus idag. Vinröd fondvägg och resten vita. Vill ändå ha lite färg. Men blir nog snyggare än det bruna som sitter just nu.

Hippygirl: Vilken vecka är du i nu? Har du gått längre än förra gången?
    Hoppas den lille kommer lite tidigare

• angeni

Nihao: Det var väl lite både och. Vi har fått upp väggen vi fick riva i somras och tyckte det såg dåligt ut med bara gipsväggen så tänkte det är lika bra att måla om. Färg kostar ju inte så mycket som tur är.
    Nackdelen är att man fått mersmak haha! Så nu har vi ju köpt mer färg och ska ta nästa rum i helgen. Men det är fortfarande mycket för att vi ska kunna utnyttja varenda liten del av huset!

Jag tror det är dags att köpa ny bh... Insåg just att bygeln har gått sönder. Jag som inte tycker brösten har växt något...

• angeni

Start på mammaledighet:
    16/4 Bezilia (Anna)
    Nu   Skuggspel (Sanna)
    Nu    HippYgirl (Elin)
    Nu Angeni(Jenny)

Ursh vad tråkigt man har om dagarna när man bara går och väntar på att sambon ska komma hem. Men imorgon kommer jag iallafall iväg en stund

• angeni

Godmorgon alla!

Plogen: Mitt SF-mått sköt i höjden förra gången. Var väldigt stort i vecka 38. Vi fick en tid till specen efter lite tjat och då fick vi tjata till oss ett ultraljud. Var ingen jättebebis men hyffsat med fostervatten.
    Det sa iofs barnmorskan med när hon kände på magen att det var gott om fostervatten.

Mumsmaräng: Grattis på 40-års dagen! Hoppas du får en fin påskhelg med mycket uppvaktning

Jolinsfaster: Håller tummarna för att allt löser sig. Men låter väldigt konstigt att de ändrar sig om vad som gäller för uppsägningen. Väldigt skumt beteende.

Denna helgen hade vi hoppats på skulle bli en lugn helg. Hade tänkt säga ifrån alla påskmiddag som erbjuds då vi känner att vi behöver måla klart. Har visning på tisdag så då vill man att det ska se bra ut.
    Dock så har lillskruttan feber. Och med tidigare uppmaningar efter urinvägsinfektionen ska vi åka in vid feber så har nu ringt vårdcentralen och hoppas på att de kan ta urinprov. Vore skönt att se att det inte är något speciellt nu när det är långhelg. Hon har inga andra symptom än feber så värt att kolla det iallafall.

Igår fyndade vi även lite. Var på möbeloutlet i hallsta och köpte en  liten 2-sitssoffa för 1800:-. egentligen var priset 6000:- Men var 70%rabatt. Inte fel det alls. soffan  ska stå i källaren när vi möblerat klart. Ska visa att det går att använda rummet till ett extra vardagsrum. Så det blir även lite shopping på Ikea.

• angeni

Ni andra som inte väntar första barnet - känner ni någon skillnad i sparkademönstret i jämfört med första barnet?

Denna lilla buse sparkar fruktansvärt mycket på just min kissblåsa samt inåt i magen. Har inget minne av att Lina gjorde det, hon försökte mest tränga ut genom magen.
    Sedan möblerar denna buse om varje kväll så fort jag försöker lägga mig tillrätta i sängen.

• angeni

Mumsmaräng: Jag tror vi ska till samma läkare på onsdag. Vi ska vara där 11,15. Jag hoppas jag får igenom som jag vill. Att jag vill ha ett snitt. Jag tänker vara envis, vilket jag är känd för att vara Bara hoppas det håller.

Lina har piggnat på sig lite och jag börjar känna mig lite gladare Igår hade vi mamma och mats över på lite påskmat och kortspelande.

Vi har även målat lite mer i källaren, nu är det bara 3 väggar kvar så det börjar hända saker Så imorgon kan vi möblera.
    Var till ikea igår och köpte lite möbler. Ser fram emot att möblera.-)

Det där med svärmödrar är ett konstigt fenomem. Min frågar varje gång vi varit iväg om vad det är för kön trots att sambon sagt att hon inte får veta. Hon tror väl hon kan övertala mig.

Vi har väl inte kommit någon vart i namndiskutionen trots att vi vetat könet i en månad nu. Inte blev det lättare inte. Denna unge kommer inte få något namn förrän den är ute.

Skuggspel: Grattis till huset!

• angeni

Mumsmaräng: Det där var den sämsta, värsta, mest avskyvärda människa jag någonsin träffat!!!! Jag hatar gubben redan och jag har bara träffat honom 2 gånger.

När jag kom in i rummet sa han direkt att de inte ger något snitt om det inte finns medicins orsak eller psykisk. Men jag fattade aldrig vad de menade med psykisk?
    Iallafall efter mycket försök att få honom att förstå vad jag menade så sa han bara nonchalant följande: Antingen så får du hjälp av Klara verksamheten att skriva ett kontrakt om vilken smärtlindring du ska ha som ska följas till punkt och pricka eller ingen hjälp alls..... Vad är det för jävla sätt att behandla oss människor!
    Satt säkert och grät i 30 minuter i det där jävla rummet. Ögonen bränner fortfarande efter det besöket.
    Jo, förresten enda vettiga han sa var att om jag är omogen och beslut tas för att sätta igång så blir det snitt. Men annars är det stenhårt vaginal förlossning som ska ske.
    Och jag frågade hur många gånger som helst att hur kan du lova att detta kontrakt följs eftersom de inte ens läser journalen när jag varit inne för sammandragningar? Jag hatar honom!!!!!!!

Var även till BM i eftermiddag och vi pratade lite. Allt bra med bebis och vi misstänker fortfarande att den ligger i säte. Fick lite medhåll när hon hörde hjärtljuden så högt upp i magen.
    Bloctrycket var normalt.
    Vi pratade även om att jag ska ringa till Örebro samt Eskilstuna då jag inte alls har något som helst förtroende för förlossningen i Västerås och se vad de kan hjälpa mig med. Om de kan gå med på att jag får föda där. Kanske till och med få ett förlossningssamtal med deras Specmödravård och kanske få ett snitt där.

Men egentligen är jag inte förvånad att jag fick ett Nej, men mest besviken är att han fick mig att ångra att jag är med barn. Det var det värsta känslan.

Hoppas allt är bättre med er andra. Denna dagen kommer spenderas gråtande i soffan med en snäll sambo som tröstar!
    Ses på söndag!

• angeni

Mumsmaräng: Vad konstigt att han sa olika till alla. Det är väldigt udda.
    Vad konstigt att pappan inte fick vara kvar när du var snittad. Micke fick vara kvar första natten, sedan var det platsbrist. Konstigt men jag bestämde mig då att jag bara skulle hem dagen efter. Och jag lyckades.

Psykiska skäl var typ att dra mig till psykolog och jag skulle vara deprimerade men han var noga att poängtera att det finns inga garantier att en psykolog ger mig snitt.
    Man blir ju förvånad när han ser att jag gråter och det enda han har att säga är att jag har två val. hjälp eller ingen hjälp alls. Han ska inte jobba inom vården.

BM tyckte jag skulle prata med andra sjukhus eftersom jag känner att jag inte har något förtroende för Västerås förlossning. Ska ringa till Eskilstuna idag. Ska säga att jag har inget förtroende för förlossningen i Västerås så skulle vilja komma på ett förlossningssamtal med dem. Får se vad de leder till.
    Ingen människa ska få behandla en så man önskar att man inte är gravid alls.

Snitt eller ej det är väl strunt samma men västerås förlossning ska inte få förlösa mig alls. Och kommer björn in när vi är inne på någon kontroll då ska han ut fortare än illa kvickt annars smäller det{#lang_emotions_yell}

Vikh: Grattis till havandeskapspenning! Skönt att höra att någon har tur

• angeni

Nu har jag ringt till Eskilstuna samt Örebro. Jag behöver ha en remiss skickad dit för att få kunna komma på kontroller. Är jag däremot i Örebro eller Eskilstuna när värkarna börjar ja då är jag mer än välkommen.

Har ringt till min BM som får skicka remiss angående förlossningsamtal till Örebro samt Eskilstuna. Det är ialllafall värt ett försökt. Går det inte så går det inte.

Hippygirl: Vi har ju inte heller haft vaginal förlossning så det är svårt att komma ihåg allt sedan sist barnmorskan gick igenom det.

• angeni

Happy73: jag vill ha snitt pga tidigare jobbig förlossning som slutade i akutsnitt. Jag vill slippa känna den känslan igen av ovisshet som jag hade förra gången. Det var ingen som informerade oss om läget och vad som hände.

Nihao: BB i västerås har vi bra förtroende för. Hälften av alla som jobbade där var väledigt förstående när vi fick dottern och hjälpsamma men några var ju riktiga surkärringar Men det tror jag man får överallt.
    Bara förlossningspersonalen jag har dålig erfarenhet av samt läkarna på specmödravården. Både denna gången samt förra gången träffade vi en nonchalant manlig läkare, dock ej samma. Jag verkar dras till de som har antingen väldigt dåliga dagar eller är nonchalanta av sig

Svar på tråden bf-juni västerås