• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • Pia J

Hanna- det är inte direkt proffisgt gjort av den BVC sskan skulle jag vilja säga.. DU är ju där med DITT barn, inte för att du är sköterska... nää gillar inte.

Men visst måste man stå på sig! Annars blir man lätt avvisad.. Det gäller att ta ton
    :-P

Idag så har jag fått massa arbeten utskrivna, ringt ett viktigt samtal.
    Känner mej så nöjd att jag tror jag ska käka lite lunch nu innan jag sätter mig i böckerna igen..eller inte i..men ja...

Marie- kunde ha blitt väldans torr gröt det

shit happens
  • planerat09

Pia- hihi jo du.. men jag fick en väldigt varm skål iallafall! {#lang_emotions_wink}Skönt att värma frusna fingrar på.{#lang_emotions_sunny}

Vad är det du pluggar till Pia?

• Pia J

jag läser komvux, denna termin består utav datakörkortet, information och layout.

Nu ska jag hämta hem barn, och hem och panera firrar till kvällen.
    Stekt flundra, kokta potäter och remouladsås till kvällen. Gött det!

shit happens
  • minlie

Här är man lite små däckad.. e´ller ja, mycket bättre idag. Fick åka in akut till USÖ igår, med halsböld. Andra gången jag har det så kommer bli uppsatt på väntelista för OP, för att ta bort halsmadlarna. Mindre kul.. men dom gör ingen nytta med ärren som blir så då brukar OP vara det bästa.
    Ska in till USÖ idag igen för återkoll och ev tömma mer.
    Roligare har man haft

Har inte läst att jag missat i forumet men snabbläste lite.
    Jag ammande Nelly i ganska precis 1 år.
    Sen en dag så bara "nej tack mamma dom där ska jag INTE ha mer" haha. sött men tuttarn höll på att sprängas då jag inte kunde trappa ner. Dessutom så vart vi SÅ förvånade, för tuttigare tuttfia får man nog leta efter {#lang_emotions_dreamer}

Nej nu ska vi pussla och läsa här!

Nelly 07 ♥
  • minlie

Hanna: Hur gick det hos läkaren med Gustav?? Jobbigt när dom små blir sjuka. Hoppas det gått bra! *kram*

Nelly 07 ♥
  • planerat09

Morrn Morrn!!

Att sluta amma stora tjejerna var ju pest och pina för både mamma och barn.
    Om inte JAG satte stopp så skulle de hänga i tuttarna än i dag!!!{#lang_emotions_wink}

Mellantjejen var värst. Jag kunde inte bada eller duscha med henne i närheten, hon var som en magnetisk sugpropp. {#lang_emotions_sunny} Hon älskade att sitta och gosa in sig och klämma och känna. Stora tjejens favorit var att sitta i knä och stoppa händerna in under tröjärmarna och bara gosain sig till sömns.

Att sluta med napp var likadant!

• MinGu

Tina - Usch, det lät inte kul!

Gustav fick Ventoline, han är inte bättre... Vi ska på läkarbesök idag på BVC, får se vad de säger.

♥♥ INGRID & GUSTAV - Mina För Evigt ♥♥
  • minlie

Hanna: Nej inget vidare, men känns redan mycket bättre.

Usch då. Inget roligt när dom blir sjuka. Hoppas han blir piggare snart lillen. Finns kanske inget hostdämpande när dom är sådär små?

Nelly 07 ♥
  • Pia J

Hanna- hoppas han mår bättre snart!!

Tina- uääk halsböld... mindre kul! Hoppas du får OP då så du blir av med besvären!

Idag har min ischias varit gaaalen.. Ajjajaj. Men men bara å bita ihop.

shit happens
  • Missvampiria

Hanna- Hoppas Gustav blir bättre snart!

Vi har också varit på läkarbesök på BVC idag, 1 månadskontrollen... Tim har bara gått upp 45 gram på en vecka och han har gått upp dåligt i vikt innan också så vi ska väga igen nästa vecka och har han inte gått upp mer i vikt då så får jag nog börja ge ersättning utöver amningen, verkar inte som han får i sig tillräckligt, kan va därför han är så skrikig om dagarna också... Så här blir det nog inte amning så länge. Men jag har tänkt försöka fram till sommaren iallafall och komplimentera med ersättning.
    Neo fick vi aldrig igång amningen med så han är uppfödd på ersättning...

~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
Svar på tråden ***Hallsberg***