• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • MinGu

Toppenväder!

Vi har varit i Storstan och valt bilder hos fotografen, herregud vad fina bilder, jag ville ha allihop! Vi köpte ett stort "collagefoto", ett 16-bilders album, några vanliga förstoringar + att min mamma och M´s mamma också köpte olika förstoringar... Valde också ut en bild till tidningen. Det är INTE billigt med fotografbilder men jäklar vad bra det blev!

Pia - hoppas att Ronja piggar på sig snart! Vi har snorat och hostat i över två veckor nu och idag när jag hämtade stora killen på lekis så hade han ont i huvudet och kände sig risig...

Jobbigt med ischias och att inte få sova, belive me, jag vet hur pigg och glad man är på dagarna efter några sömnlösa nätter...

♥♥ INGRID & GUSTAV - Mina För Evigt ♥♥
  • planerat09

Hanna- Nee det är inte billigt med fotografbilder, men det är värt varje krona.
    Vi ska snart iväg igen! {#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_tongue_out} Han var så proffsig och fick till bilderna så bra sist att vi måste bara dit igen.

Han ägnade så många timmar och tog så många kort. Allt för att vi skulle bli glada och nöjda!

Vill ta mer på barnen. De växer så fort och det vill man inte missa. Kul att ha bilder man kan titta tillbaka på.

• MinGu

Marie - visst är det värt det, men inger jag tänker göra så särskilt ofta... Jag fotar hyfsat mycket och tycker att jag lyckas få ganska bra bilder på barnen så nog finns det bilder på dem allt...

Nu hade äldsta bonuskillen ett önskemål om att vi skulle ha ett "familjefoto" på väggen så det blir det, dock i collageform då med ett kort på oss alla, ett på var och ett av barnen + ett på de stora och ett på de små. Svårast var att välja ut vilka bilder som skulle vara med där, som sagt, man vill ha alla!

♥♥ INGRID & GUSTAV - Mina För Evigt ♥♥
  • Pia J

oooh vill oxå!
    Men som sagt har man en bra kamera får man till ganska fina bilder själv! Det är kul att fotografera dessutom!

Var iväg och hämtade Nina nu, men henne fick vi inte se mycket av för hon skulle leka hos sin kompis Oskar längre ner på gatan.

shit happens
  • planerat09

Självklart tar man egna kort, men det är något speciellt att få "lyxa till det" med att få komma till ett riktigt proffs. Som har kunskapen till att få "proffsbilder".
    Här har varje familjemedlem varsin kamera för att kunna ta bilder.
    Själv har jag en systemkamera som jag har med mig nästan överallt.

Jätte kul när man lyckas!

• planerat09

Morrn Morrn!!

Tänkte höra om det är någon som vet om det finns en tv ute vid Hallsbergs sockenkyrka, eller rättare sagt församlingshemmet?

Låter märkligt kanske, men jag undrar pga att jag skulle vilja spela upp en film som jag har gjort på Sannas dopdag.

Annars får man släpa med sig en egen. Bra att veta, men jag ska ringa kyrkan senare, så jag kan fråga då, men tänkte om det var någon som kanske visste här?!

• minlie

Tror att det finns TV ute vid församlingshemmet. Har för mig att vi tittat på något på Öppna förskolan där så det finns säkert att låna!

Här är det segt. Blir typ galen av att behöva åka in till USÖ varje dag. 5.e dagen i rad jag ska dit idag! *gha* Frikort på 4 dagar.. rätt bra (men dyrt..) jaja, huvudsaken är att man blir frisk. Men munnen känns helt överkörd

Någon som vet vart man kan handla PIPPI kläder på nätet? Har en tös som är tokig i PIPPI

Trevlig helg till alla!

Nu ska vi strax åka mot stan!

Nelly 07 ♥
  • Pia J

Tina- skönt om du blir av med det snart!!
    Pippi kläder....nä.. inte sådär.. på rak arm.

Nu är det fredag. Ikväll blir det slappartime.
    Om en stund blir det käk. Köttfärslimpa,potatis,morötter,sås, inlagd gurka, stekta kantareller och lingon.. MUMMA för graaviiiid magen

Barnen vill ha popcorn som fredagsmys.

Jag tänkte ta mej ett varmt bad sen. Skööönt!

Trevlig helg alla!!

shit happens
  • Pia J

Glaaaaad Alla hjäääärtans på er!! {#lang_emotions_heart}

Här har det varit fullt ös i helgen. Igår fick jag dagen för mig själv hemma för plugg,plugg och mer plugg. Ronja ville sova hos mormor och morfar...eller om det var de som ville att hon skulle sova över ...hihi!
    Nina hade med sig en kompis hem på övernattning. Så igår kväll hade vi pizza mys med melodifestival.

Idag har vi ätit våfflor, det var mumma!!
    Jag och barnen bakade även negerbollar förut.....Ronjas såg dock ut som kattskitar i kattsand, hahaha! varierande storlekar och former alltså..

Imorrn så bär det av till MVC!!

shit happens
  • Missvampiria
    Pia J skrev 2010-02-14 18:00:18 följande:
    Glaaaaad Alla hjäääärtans på er!! Här har det varit fullt ös i helgen. Igår fick jag dagen för mig själv hemma för plugg,plugg och mer plugg. Ronja ville sova hos mormor och morfar...eller om det var de som ville att hon skulle sova över ...hihi! Nina hade med sig en kompis hem på övernattning. Så igår kväll hade vi pizza mys med melodifestival.Idag har vi ätit våfflor, det var mumma!!Jag och barnen bakade även negerbollar förut.....Ronjas såg dock ut som kattskitar i kattsand, hahaha! varierande storlekar och former alltså..Imorrn så bär det av till MVC!!
    Tack detsamma {#lang_emotions_heart}

Åhh är det första gången för hjärtljud och magmätning? Så spännande!
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
Svar på tråden ***Hallsberg***