• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • anja1661
    evve02 skrev 2010-02-07 20:45:44 följande:
    Grattis Ulrika82!! Det är så fantastiskt! jag har inte så mycket mer symtom än molande värk, ömma svullna bröst å får springa på toa lite oftare! jag har fyllt 25år för ett tags sen och ska ha en 25års fest med en kompis snart.. vill inte berätta då jag tycker det är för tidigt.. har ni smarta tips hur jag ska kunna undvika alkohol? jag har tänkt dricka alkoholfritt vin men hur ska jag göra för att undvika att det blir misstänksamt när jag har min "egen" flaska medan vi bjuder alla andra ur box + välkomstdrink?.. hur gör man?  
    grattis i dubbel bemärkelse!!
    du kan ju ta ett glas och låtsas dricka ur det...gå sen på toa och häll ut lite så ser det ut som att du har druckigt. annars kan du ju ha ett eget glas ståendes nånstans som su kan byta med....
  • anja1661
    anja1661 skrev 2010-02-07 20:51:31 följande:
    grattis i dubbel bemärkelse!! du kan ju ta ett glas och låtsas dricka ur det...gå sen på toa och häll ut lite så ser det ut som att du har druckigt. annars kan du ju ha ett eget glas ståendes nånstans som su kan byta med....
    eller så kör du på att du äter antibiotika eller nåt sånt
  • Lurven83
    evve02 skrev 2010-02-07 20:45:44 följande:
    Grattis Ulrika82!! Det är så fantastiskt! jag har inte så mycket mer symtom än molande värk, ömma svullna bröst å får springa på toa lite oftare! jag har fyllt 25år för ett tags sen och ska ha en 25års fest med en kompis snart.. vill inte berätta då jag tycker det är för tidigt.. har ni smarta tips hur jag ska kunna undvika alkohol? jag har tänkt dricka alkoholfritt vin men hur ska jag göra för att undvika att det blir misstänksamt när jag har min "egen" flaska medan vi bjuder alla andra ur box + välkomstdrink?.. hur gör man?  
    jag skyllde på att jag slutat röka och då kan jag ju inte dricka för då vet jag att jag kommer börja röka, men det funkar ju bara om du är rökare hihi.

Annars tycker jag att, säga att du har uvi och tar pensilin, den är skit bra
    Längtar ♥BF~101001♥18 dagar kvar till vul♥
  • evve02

hehe tack för alla tips! luriga vi är! vi gravida!! pensilin skulle de aldrig gå på, då måste jag ju vara sjukskriven eller nått!! vi håller på att bygga nytt hus så jag tror alla skulle räkna ut 1+1!! hmm å röker gör jag inte... men det med att låtsas drick å hälla ut var bra! =) tack!! detta är min första graviditet så allt är så nytt! bra med tips! 

• Strumpan08
    Ulrika82 skrev 2010-02-07 20:30:30 följande:
    Har plusat idag :) Bf enligt uträkningar här på fl 18/10
    Jag har också plussat idag, har bf 12 okt enligt fl. Andra barnet, har en dotter som är 14 månader, är sååå glad fast det inte var riktigt planerat.

Hoppar in i tråden!
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Lurven83
    evve02 skrev 2010-02-07 20:59:18 följande:
    hehe tack för alla tips! luriga vi är! vi gravida!! pensilin skulle de aldrig gå på, då måste jag ju vara sjukskriven eller nått!! vi håller på att bygga nytt hus så jag tror alla skulle räkna ut 1+1!! hmm å röker gör jag inte... men det med att låtsas drick å hälla ut var bra! =) tack!! detta är min första graviditet så allt är så nytt! bra med tips! 
    du behöver ju inte vara sjukskriven vid uvi, det brys jo på hur allvarligt det är

Men låssas dricker är väl det bästa då
    Längtar ♥BF~101001♥18 dagar kvar till vul♥
  • humlan1975

Hej tjejer!

Det är nu 4 dagar sen jag plussade och jag har känt lite molvärk eller ganska mkt alla dagar utom idag, kände lite i morse, men inte alls som de andra dagarna..
    Jag börjar nu oroa mig att det skulle vara ngt fel, men inget blod el nåt o jag e fortf lika svullen o pösig :) och brösten börjar ömma liiiite grann, inte alls mkt.

Har ni samma styrka på er molvärk varje dag eller kommer det och går från dag till dag?

• Strumpan08
    humlan1975 skrev 2010-02-07 22:37:10 följande:
    Hej tjejer!Det är nu 4 dagar sen jag plussade och jag har känt lite molvärk eller ganska mkt alla dagar utom idag, kände lite i morse, men inte alls som de andra dagarna..Jag börjar nu oroa mig att det skulle vara ngt fel, men inget blod el nåt o jag e fortf lika svullen o pösig :) och brösten börjar ömma liiiite grann, inte alls mkt.Har ni samma styrka på er molvärk varje dag eller kommer det och går från dag till dag?
    Det kan variera från graviditet till graviditet i alla fall, förra graviditeten hade jag i princip ingen molvärk, nu har jag haft "mensvärksskänsla" i flera dagar, plussade idag. Tror att det kan gå i vågor även under en och samma graviditet, beroende på hur mycket livmodern växer just den dagen och så.
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Miss Obsessive
    humlan1975 skrev 2010-02-07 22:37:10 följande:
    Hej tjejer! Det är nu 4 dagar sen jag plussade och jag har känt lite molvärk eller ganska mkt alla dagar utom idag, kände lite i morse, men inte alls som de andra dagarna.. Jag börjar nu oroa mig att det skulle vara ngt fel, men inget blod el nåt o jag e fortf lika svullen o pösig :) och brösten börjar ömma liiiite grann, inte alls mkt. Har ni samma styrka på er molvärk varje dag eller kommer det och går från dag till dag?
    Jag har ont i magen och "mensvärk" några ggr varje dag, ibland känns det mindre och andra gånger gör det verkligen ont. Är jätteorolig varje gång att det ska vara MF.. {#lang_emotions_frown}Har läst många kommentarer om att det är vanligt och inget att oroa sig för, men det är ändå läskigt eftersom det känns "fel".. 
Svar på tråden BF Oktober