• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • misa85
    anja1661 skrev 2010-02-06 15:11:42 följande:
    jag ringde mvc igår...men då hade telefontiden gått ut för 10minuter sen! gissa om jag blev besviken ...jag som hade tagit mig mod till att ringa aja jag har hemmaplugg på måndag så då ska jag ringa och boka tid för inskrivning....ska även höra om ett vul... jag har fått göra vul med de andra två och vill absolut göra det denna gången oxå. men det e ju inte alla mvc som har den maskinen men vad jag vet så har de det där jag ska gå nu... tänker tjata till mig ett vul!! jag är på bim idag men tror att jag har gått längre än vad jag tror...testade ju med äl test denna månad men hittade ingen!? så antingen var den senaste mensen ingen mens eller så had ejag äl MYCKET tidigare än vad ajg trodde. och jag plussade ju redan på bim-5 så det kanske inte e så omöjligt... ska bli kul o se på vul iallafall! thweni- usch vad ledsen jag e för din skull! har aldrig haft missfall själv men som gravid kan jag bara föreställa mig den sorgen! *beklagar verligen* hur mår alla idag??
    jag mår bra, dock börjar jag bli svullen runt magen. Det är irriterande samtidigt som det är lite kul. Jag vill inte att det ska synas så här tidigt. =)

Mår inte illa eller nåt. Dock åt jag lunch på mitt favvoställe idag, det smakade skit. Så det börjar vända sig lite i magen...Trist!
  • Lurven83
    anja1661 skrev 2010-02-06 15:11:42 följande:
    jag ringde mvc igår...men då hade telefontiden gått ut för 10minuter sen! gissa om jag blev besviken ...jag som hade tagit mig mod till att ringa aja jag har hemmaplugg på måndag så då ska jag ringa och boka tid för inskrivning....ska även höra om ett vul...jag har fått göra vul med de andra två och vill absolut göra det denna gången oxå.men det e ju inte alla mvc som har den maskinen men vad jag vet så har de det där jag ska gå nu... tänker tjata till mig ett vul!! jag är på bim idag men tror att jag har gått längre än vad jag tror...testade ju med äl test denna månad men hittade ingen!? så antingen var den senaste mensen ingen mens eller så had ejag äl MYCKET tidigare än vad ajg trodde. och jag plussade ju redan på bim-5 så det kanske inte e så omöjligt...ska bli kul o se på vul iallafall!thweni- usch vad ledsen jag e för din skull! har aldrig haft missfall själv men som gravid kan jag bara föreställa mig den sorgen! *beklagar verligen*hur mår alla idag??
    kan ju mycket möjligt vara så men du ser ju exakt på vul:en, fast jag är säker på min äl denna gången och plussa och på bim-5 dock väldigt svagt.

Mår helt ok idag faktiskt, har ju skaffat postafen och dem hjälper så mycket, vaknade kl 6 på natten och ville spy, tog en postafen med vatten och härdade ut tills dem börja verka sen sov jag gott. Nu är jag lite trött idag, jobbade någon timme imorse, sen vila jag en timme i soffan. Nu ska jag få tummarna loss och fixa spagetti med köttfärssås, det vattnas i munnen bara jag tänker på det hihi.
    Längtar ♥BF~101001♥19 dagar kvar till vul♥
  • ÄlsklingsAdam

Hej alla glada!

Plussade imorse,starkt på BIM-2! Försökt 1 år med ett utomkveds på vägen och en äggledare fattigare...
    Men nu äntligen! Hoppas nu bara att lill-pyret får stanna därinne!
    Har 1 son som är född aug -07.
    Beräknad förlossning 16 oktober,men sonen kom i v 36+2 så bör nog räkna med lite tidigare,men vi får se!
    Kul att följas åt genom graviditeterna! Jag har känt molvärk och illamående till och från innan plusset och bröstspänningar.
    Så där är jag nu.... 
  • Idaar
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-02-06 19:11:35 följande:
    Hej alla glada! Plussade imorse,starkt på BIM-2! Försökt 1 år med ett utomkveds på vägen och en äggledare fattigare... Men nu äntligen! Hoppas nu bara att lill-pyret får stanna därinne! Har 1 son som är född aug -07. Beräknad förlossning 16 oktober,men sonen kom i v 36+2 så bör nog räkna med lite tidigare,men vi får se! Kul att följas åt genom graviditeterna! Jag har känt molvärk och illamående till och från innan plusset och bröstspänningar. Så där är jag nu.... 
    Grattis Vad kul !
  • evve02

jag är oxå med nu:) har plussat!! beräknad fl 14 okt!! så alltså 4+2! väldigt tidigt å vågar inte riktigt hoppas! första barnet (om det går vägen) har pco- s, men detta var första försöket, helt osannolikt men helt fantastiskt! =) 

• anja1661
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-02-06 19:11:35 följande:
    Hej alla glada! Plussade imorse,starkt på BIM-2! Försökt 1 år med ett utomkveds på vägen och en äggledare fattigare... Men nu äntligen! Hoppas nu bara att lill-pyret får stanna därinne! Har 1 son som är född aug -07. Beräknad förlossning 16 oktober,men sonen kom i v 36+2 så bör nog räkna med lite tidigare,men vi får se! Kul att följas åt genom graviditeterna! Jag har känt molvärk och illamående till och från innan plusset och bröstspänningar. Så där är jag nu.... 
    vad kul! då har vi bf samtidigt du och jag!
    mina två småtroll jag har här hemma föddes en dag för tidigt och 3 veckor för tidigt....så kasnke kan jag oxå få tidigare?? men ajg tror inte det finns nån sån koppling...
  • Lurven83
    misa85 skrev 2010-02-06 17:09:02 följande:
    jag mår bra, dock börjar jag bli svullen runt magen. Det är irriterande samtidigt som det är lite kul. Jag vill inte att det ska synas så här tidigt. =)Mår inte illa eller nåt. Dock åt jag lunch på mitt favvoställe idag, det smakade skit. Så det börjar vända sig lite i magen...Trist!
    på tal om man, jag gjorde spagetti med köttfärsås idag och har aldrig misslyckas med det men idag smakade köttfärsen grön vitlök eller vitlök skal smak. Svårt att förklara. Min kille kände inte det, han tyckte det var super gått. När jag senare skulle äta lite av det, så värmde jag i mikron och det smakade BARA vitlök. Jag hade 2 klyftor men det brukar inte smaka så konstigt. Är det mina smaklökar som ändras så pass??
    Längtar ♥BF~101001♥19 dagar kvar till vul♥
  • ÄlsklingsAdam
    anja1661 skrev 2010-02-06 21:24:59 följande:
    vad kul! då har vi bf samtidigt du och jag! mina två småtroll jag har här hemma föddes en dag för tidigt och 3 veckor för tidigt....så kasnke kan jag oxå få tidigare?? men ajg tror inte det finns nån sån koppling...
    Vad roligt! 
    Jag själv är född 3 v för tidigt och vissa anser att det faktiskt finns en koppling,men det märks när vi kommer dit.{#lang_emotions_laughing}
    För min del får de gärna komma 1 vecka innan så man slipper gå och vänta övertid. Det känns lagom.
    Men nästan 4 v va lite väl mkt,han va ju så liten..
    Ser verkligen fram emot denna graviditet! (det får ni påminna mej om när jag beklagar mej över diverse saker sen) Ha ha ha ha!
    Sov gott nu blir det sängen..
  • Annum

Hejsan en tjej på 28år Har försökt i 9½år å varit ofrivilligt barnlös förklarad å satt på kö till ivf med mitt ex... Nu har jag å min Nya sambo försökt sen 29:e oktober -09 Första graviditeten och och jag plussa förra lördagen 30/1 -10 =)
    Enligt FL så e bf 10-10-10 =) Vilket även är min och min sambos årsdag på våran förlovning <3 var till bm förra tisdagen fick kost å hälso info.. Har inskrivnings Datum 18:e Mars.. Någon som vet om Vul e något alla får göra???

Svar på tråden BF Oktober