• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus
    Sessan1985 skrev 2010-02-08 19:48:34 följande:
    Till Sandraaa01 och MariaOMarkus: Nu har vi samlats här istället. Denna tråd är lite mer utvecklad än den vi tre hade =) Kul att se er här oxå. Allt bra med er? Hur mår ni nu?
    jaa va kul kan vi följas åt här hehe

jag mår bra,trött bara och andfådd blir jag lätt..blir ni de oxå? (kan ha dålig kondis oxå men men :P )

just nu väntar jag på maten,sambon lagar mat idag hur mår du sessan?

Sandraa - dina symtom kommer sakta men säkert verkar de som =)
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • Sessan1985

Hur mår alla nygravida kvinnor i denna tråd idag då? Några symtom? 

Själv har jag mått lite illa idag för första gången. Inte så att det har varit fruktansvärt, men ändå lite smått sådär. Annars har jag inte känt så mycket nu på någon dag, känns lite oroväckande men jag vet ju att det kan gå lite upp och ner så det är väl inte något att oroa sig för kanske?
  • LJ87

Sessan1985 skrev 2010-02-08 19:55:15 följande:
    Hur mår alla nygravida kvinnor i denna tråd idag då? Några symtom?  Själv har jag mått lite illa idag för första gången. Inte så att det har varit fruktansvärt, men ändå lite smått sådär. Annars har jag inte känt så mycket nu på någon dag, känns lite oroväckande men jag vet ju att det kan gå lite upp och ner så det är väl inte något att oroa sig för kanske?
    jag må ungefär som vanligt... tyker jag börjar få lite mer illamående nu... på mornarna måste jag äta jättesakta då jag mår illa när jag äter frukost.. annars mår jag illa efter jag ätit, o kan ibland känna illamåedne om de gått för många timmar emellan... men har inte de klassiska morgonillamåendet...
    har lite molvärk till o från.. vaknade inatt på toaletten o när jag va tillbaka i sängen hade ja en sån molvärk, gjorde riktigt ont.. men slutade efter ca 15 min av sig själv..
    Annars har jag inte så mycket mer symtom än, kanske att ja kissar lite oftare... 
  • Sessan1985

Kanske är på sin plats med lite uppdatering om vilken vecka alla är i? jag känner att jag inte har riktigt koll på det och orkar inte gå tillbaka och kolla i tråden =) 

• MariaOMarkus

min menscykel har vart oregelbunden sen dottern föddes så enligt min bm så är jag i vecka 5+2 idag =) får se den 3mars på ul hur långt gången jag är =)

ni andra?=)

• anja1661

jo jag känner oxå av att jag blir mer andfådd...så fort jag går..kan vara långsamt, så börjar jag flåsa! superjobbigt ju!!

jag är v.5

• Sessan1985

Enligt FL graviditetskalender är jag i v5+0 idag. Jasså ska du göra UL så tidigt? brukar man få det? jag ska till mvc den 26/2, tror du jag får göra det då med? 

• MariaOMarkus

Anja - precis samma för mig :/ jobbigare blire om jag måste bära på dottern :/

Sessan - jaa eftersom jag inte vet riktigt vilken vecka jag är i så får jag göra ett tidigt ulatrljud. du kan ringa och fråga innan du går dit så kan din BM kanske boka in dig =) om du inte heller vet riktigt borde du ju få de

• evve02

jag var på spinning idag, brukar köra med pulsklocka och instruktörerna som varit gravida brukar inte kunna använda pulsklocka för de olika pulserna (man har ju två hjärtan som slår helt plötsligt) jag att pulsen svänger kraftigt. Det gjorde min idag! känns som ett bra tecken! även om jag bara är i v 4 + 4! 

• Sessan1985
    MariaOMarkus skrev 2010-02-08 20:09:40 följande:
    Anja - precis samma för mig :/ jobbigare blire om jag måste bära på dottern :/ Sessan - jaa eftersom jag inte vet riktigt vilken vecka jag är i så får jag göra ett tidigt ulatrljud. du kan ringa och fråga innan du går dit så kan din BM kanske boka in dig =) om du inte heller vet riktigt borde du ju få de
    Okej, då förstår jag =) Men jag är ganska säker på att jag är i v5, eftersom det visade positivt på äl-stickan 16/1 =)
Svar på tråden BF Oktober