• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • sandraaa01

Jag har ätit folsyra i 5 dagar nu! jag frågade också på apoteket och blev rekomenderad en med bara folsyra.. :)

• Sessan1985
    sandraaa01 skrev 2010-02-08 19:33:24 följande:
    Jag har ätit folsyra i 5 dagar nu! jag frågade också på apoteket och blev rekomenderad en med bara folsyra.. :)
    Okej, men skulle du börjat ätit den som jag fick? =) Det borde ju inte vara något konstigt med dem när hon rekommenderade dem eller? är lite nojjig som sagt =)
    Det var som du hade hoppats då alltså? ingen mens ännu?
  • anja1661
    Sessan1985 skrev 2010-02-08 19:29:22 följande:
    En liten fråga till alla i denna tråden: Jag undrar om någon av er har börjat äta folsyretabletter ännu? Jag var nämligen på apoteket idag och frågade där om lite råd om vad man ska köpa och tjejen på apoteket rekommenderade några tabletter som innehöll både folsyra, järn m.m. Tabletterna heter MaxMedica Kvinna, är det någon som känner till dessa? Jag googlade dem men kunde inte hitta något om dem. Vet inte om jag vågar börja äta dem om de inte är ok, fast man borde väl kunna lita på apotekets personal? Hon sa att hon själv har ätit dessa tabletter när hon varit gravid. Men man blir ändå lite löjlig när man inte känner till produkten man stoppar i sig =) 
    jag har börjat med MittvalKvinna. det innehåller massa olika saker....vitaminer, järn, folsyra mm mm mm.....100tabletter för 115kr...tycker jag e bra!!
  • sandraaa01

Ja, man måste ju kunna lita lite på dom på apoteket iaf! :D jag skulle nog börjat med det om jag vore du.. ne det kom ingen mens! phuu.. känner mig lite mindre orolig nu :)

• MariaOMarkus

Hejsan
    här är en till med BF i oktober,den 8e okt är de beräknat än så länge =)

Malou - Mi amor - Mi vida
  • Sessan1985

Till Sandraaa01 och MariaOMarkus: Nu har vi samlats här istället. Denna tråd är lite mer utvecklad än den vi tre hade =) Kul att se er här oxå. Allt bra med er? Hur mår ni nu?

• Sessan1985
    anja1661 skrev 2010-02-08 19:41:20 följande:
    jag har börjat med MittvalKvinna. det innehåller massa olika saker....vitaminer, järn, folsyra mm mm mm.....100tabletter för 115kr...tycker jag e bra!!
    Ja men då verkar detta vara något liknade som jag har så då kan jag nog vara lugn då =) Tack för ditt svar!
  • sandraaa01

Ja, nu har vi funnit varandra igen! haha.. Jag mår fortfarande bra, känner inga symptom än.. förutom att mitt... ENA bröst har blivit större o ömmare! hoppas de andra också blir lite större snart... hur mår du nu då sessan1985

• LJ87
    Sessan1985 skrev 2010-02-08 19:29:22 följande:
    En liten fråga till alla i denna tråden: Jag undrar om någon av er har börjat äta folsyretabletter ännu? Jag var nämligen på apoteket idag och frågade där om lite råd om vad man ska köpa och tjejen på apoteket rekommenderade några tabletter som innehöll både folsyra, järn m.m. Tabletterna heter MaxMedica Kvinna, är det någon som känner till dessa? Jag googlade dem men kunde inte hitta något om dem. Vet inte om jag vågar börja äta dem om de inte är ok, fast man borde väl kunna lita på apotekets personal? Hon sa att hon själv har ätit dessa tabletter när hon varit gravid. Men man blir ändå lite löjlig när man inte känner till produkten man stoppar i sig =) 
    jag äter Mitt val kvinna då får jag i mig alla vitaminer jag behöver, e säker på att jag inte får brist på något... min BM rekommnederade dessa till mig!!! fråga din Bm om du e osäker men börja med folsyra på en gång för o minska risken för ryggmärgsbråck...
  • LJ87
    Delfinis skrev 2010-02-08 16:01:15 följande:
    vilka veckor är ni i?vad kommer visas om man gör ett test i v 6,?läst att man inte får positivt svar då ...
    jag gick in i vecka 7 idag... vet inte om de e så trodde man skulle behöt gå lite längre in i gravidteten innan hcg börjar gå ner.. ja menar på inskrivningssamtalet som jag ska ha i vecka 10 så tar de ett gravtest i urinprov.. så de borde synas då annars vetjag inte varför BM skulle ta ett då...
Svar på tråden BF Oktober