• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Strumpan08
    humlan1975 skrev 2010-02-07 22:47:50 följande:
    Tack snälla Strumpan08 för svar, känns lite lugnare nu :).
    Vet hur det är att oroa sig, själv oroar jag mig just nu just för att jag har molvärk och inte hade det förra graviditeten. Men läste här att det var ett rätt vanligt symptom.
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • anja1661

jag har fått en tid för inskrivning!!!!! jag ska dit den 10mars...det e ju "bara" 4veckor dit! känns roligt!! jag frågade om vul oxå men hon sa att de inte gör det på rutin men jag tror nog att jag lyckades övertala henne! jag sa att jag fått göra det med de andra två (fast på en annan mvc) och att jag ställt in mig på det...plus att jag inte vet när jag hade ÄL eftersom ÄL stickorna inte visade något....hon sa att vi bokar nog in det då veckan efter inskrivningen...fast vi bokar när jag e där! så jag ska nog fortsätta övertala henne när jag träffar`na! hihihi....jag bara SKA ha ett vul...

fast hon sa att det nästan är bäst att låta den llille vara ifred därinne...men inte har väl det nån betydelse?? jag har ju gjort vul förut och det har ju gått bra! vad har era bm sagt om vul??

• ÄlsklingsAdam
    evve02 skrev 2010-02-07 20:45:44 följande:
    Grattis Ulrika82!! Det är så fantastiskt! jag har inte så mycket mer symtom än molande värk, ömma svullna bröst å får springa på toa lite oftare! jag har fyllt 25år för ett tags sen och ska ha en 25års fest med en kompis snart.. vill inte berätta då jag tycker det är för tidigt.. har ni smarta tips hur jag ska kunna undvika alkohol? jag har tänkt dricka alkoholfritt vin men hur ska jag göra för att undvika att det blir misstänksamt när jag har min "egen" flaska medan vi bjuder alla andra ur box + välkomstdrink?.. hur gör man?  
    Häll över alkoholfritt vin i en vanlig flaska (skölj ur först{#lang_emotions_laughing}).
    Sen säger du att du va så sugen på just det vinet eller att du fått det i present. Sätt en återförslutare på. Frågar någon har du smyggsippat en slurk när du gjorde dej iordning!
    Ha ha!
  • drömmaromsmått

Jag plussade i förrgår på Bim-4, efter att ha kämpat sedan 2005 känns det helt overkligt.
    Enligt fl har jag bf 19 Oktober.

Är jätte orolig för att få mf när vi äntligen har fått det här plusset, det första över huvudtaget.

Har molvärk i magen, rapar non-stopp kan inte äta en vanligt portion och det känns som jag ska drunkna i mitt egna saliv, det här känns toppen än så länge =)

• Idaar
    drömmaromsmått skrev 2010-02-08 10:37:28 följande:
    Jag plussade i förrgår på Bim-4, efter att ha kämpat sedan 2005 känns det helt overkligt. Enligt fl har jag bf 19 Oktober. Är jätte orolig för att få mf när vi äntligen har fått det här plusset, det första över huvudtaget. Har molvärk i magen, rapar non-stopp kan inte äta en vanligt portion och det känns som jag ska drunkna i mitt egna saliv, det här känns toppen än så länge =)
    Grattis ! Själv kan jag inte äta, jag mår inte illa men jag är hungrig och när jag tar en tugga så kan jag inte svälja det för att jag mår sååå illa då. USH!
  • Rebushka
    Jag plussade i förrgår på Bim-4, efter att ha kämpat sedan 2005 känns det helt overkligt. Enligt fl har jag bf 19 Oktober. Är jätte orolig för att få mf när vi äntligen har fått det här plusset, det första över huvudtaget. Har molvärk i magen, rapar non-stopp kan inte äta en vanligt portion och det känns som jag ska drunkna i mitt egna saliv, det här känns toppen än så länge =)
    Grattis! Jag plussade den 2/2 och det var andra gången jag fick ett positivt test. Förra gången avbröts det bara några dagar efter att jag testat positivt så nu är jag orolig att det ska hända igen. Gör gravtest varje dag:) Hoppas att det går bra för dig efter så lång väntan! Jag har BF 15 okt enligt FL! Lyckost dig som känner av lite symptom:)
  • ÄlsklingsAdam
    Men gud,verkligen GRATTIS till ert plus då! 
  • Zappa1

Hej alla.

Jag och min man har kämpat så länge för att få bli gravida! Trodde att det aldrig skulle lyckas.
    Härom veckan satt jag ensam på ett hotellrum långt bort i världen (ute på jobb) och passade på att testa. Och där var det. Ett klart och tydligt +! Jag har inte ens vågat anmäla mig här, men nu har jag fått tillräckligt många symtom, så här är jag. Nojjig och lycklig!
  • Oktoberbebis
    evve02 skrev 2010-02-07 20:59:18 följande:
    hehe tack för alla tips! luriga vi är! vi gravida!! pensilin skulle de aldrig gå på, då måste jag ju vara sjukskriven eller nått!! vi håller på att bygga nytt hus så jag tror alla skulle räkna ut 1+1!! hmm å röker gör jag inte... men det med att låtsas drick å hälla ut var bra! =) tack!! detta är min första graviditet så allt är så nytt! bra med tips! 
    Så svårt ska det väl inte behöva vara att bara säga att man inte dricker just ikväll?? Säg att du ska skjutsa en bror hem från krogen senare på kvällen? Eller att du helt enkelt inte var sugen på batt dricka just då...
    Sist vi hade bjudning drack jag päronsoda, hade det i ett vinglas och det var ingen som frågade nåt om det förrän senare på kväller då det skulle bjudas på shottar och jag tackade nej.. Då sa jag helt enkelt att jag var nykter..  För att jag var trött! När resten gick ut på krogen så gäspade jag och sa att jag var tvungen att sova!
    Det kom en till tjej till festen senare som också var nykter och hon fick skjutsa alla,  så vi var flera på festen som inte drack.. Inget konstigt med det.

Kan inte din kille också vara nykter? Säg att ni ska bort tidigt nästa morgon och måste kunna köra bil..
  • Zappa1

Ja, just det ja, glömde det viktigaste. Äntligen slipper jag skriva BIM utan får skriva BF. Mitt BF är den 6 oktober!

Svar på tråden BF Oktober