• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Idaar

Hej tjejer!

Tänkte höra med er som varit på inskrivningen, finns det en chans att man kan få lyssna på bebisens hjärta där?

• Tejj

Vi berättade för våra familjer samt mina närmaste 3 vänner bara några 3v in på graviditeten.... resten av de närma vännerna berättade vi det för i lördags (v9) o idag berättade jag även för mina närmaste kollegor (går in i v.10 imorrn) så det är väl i princip bara släktingarna o "de ytligare" vännerna kvar att berätta för..... =) Tänkte vänta med det tills UL den 1 april, skicka ett mms från mobilen på ultraljudsbilden =)

Ni då? Vilka har ni berättat för???

• 2små2stora
    Tejj skrev 2010-03-09 18:31:08 följande:
    Vi berättade för våra familjer samt mina närmaste 3 vänner bara några 3v in på graviditeten.... resten av de närma vännerna berättade vi det för i lördags (v9) o idag berättade jag även för mina närmaste kollegor (går in i v.10 imorrn) så det är väl i princip bara släktingarna o "de ytligare" vännerna kvar att berätta för..... =) Tänkte vänta med det tills UL den 1 april, skicka ett mms från mobilen på ultraljudsbilden =)Ni då? Vilka har ni berättat för???
    Familjen och vissa arbetskamrater där har det varit nödvändigt att tala om då man inte ska hjälpa till med röntgen när man är gravid. Men ryktet har nog skött sig självt på jobbet nu
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tejj
    Hur mkt har ni (OM ni har) gått upp i vikt?
    Jag har gått upp 2 kg (går in i v. 10 imorrn) o har grymt putande mage redan... väntar mitt 1a barn... har hört att man får fortare mage om man har barn sen tidigare, men jag har mage redan nu... har precis lagt upp en bild från idag när jag köpte mina första mammabyxor!!!!! eftersom mina vanliga jeans bara gör ont o skär in i magen när jag har dem på mig.... vad tycker ni? putande mage va?! =)
  • misa85
    Vi berättade för våra familjer samt mina närmaste 3 vänner bara några 3v in på graviditeten.... resten av de närma vännerna berättade vi det för i lördags (v9) o idag berättade jag även för mina närmaste kollegor (går in i v.10 imorrn) så det är väl i princip bara släktingarna o "de ytligare" vännerna kvar att berätta för..... =) Tänkte vänta med det tills UL den 1 april, skicka ett mms från mobilen på ultraljudsbilden =) Ni då? Vilka har ni berättat för???
    Jag har berättat för de flesta nu :) Är i vecka tio så kändes lika bra att berätta. Dessutom är ju magen gigantisk så de som känner mig ser ju att jag inte är lika smal längre.
  • LJ87
    Idaar skrev 2010-03-09 13:37:00 följande:
    Hej tjejer! Tänkte höra med er som varit på inskrivningen, finns det en chans att man kan få lyssna på bebisens hjärta där?
    vi fick inte lyssna på hjärtat.. de sa till oss att de e för tidigt, inte för att höra hjärtat men när moderkakan ska ta över efter gulkroppen ökar risken något för mf därför vill dei nte att man får höra hjärtat innan dess.. de e bätte o höra hjärtat när den största risken för mf är över...
  • LJ87
    Vi berättade för våra familjer samt mina närmaste 3 vänner bara några 3v in på graviditeten.... resten av de närma vännerna berättade vi det för i lördags (v9) o idag berättade jag även för mina närmaste kollegor (går in i v.10 imorrn) så det är väl i princip bara släktingarna o "de ytligare" vännerna kvar att berätta för..... =) Tänkte vänta med det tills UL den 1 april, skicka ett mms från mobilen på ultraljudsbilden =)Ni då? Vilka har ni berättat för???
    vi har inte berättat för någon ännu.. ska vänta tills vecka 15 då vi fått lyssna på skruttens hjärta... då ska vi berötta för närmsta vännerna o för familjen... =)
  • anja1661
    Tejj skrev 2010-03-09 18:50:47 följande:
    Hur mkt har ni (OM ni har) gått upp i vikt? Jag har gått upp 2 kg (går in i v. 10 imorrn) o har grymt putande mage redan... väntar mitt 1a barn... har hört att man får fortare mage om man har barn sen tidigare, men jag har mage redan nu... har precis lagt upp en bild från idag när jag köpte mina första mammabyxor!!!!! eftersom mina vanliga jeans bara gör ont o skär in i magen när jag har dem på mig.... vad tycker ni? putande mage va?! =)
    jag har inte gått upp något än...vilket jag e sååå glad över då jag gick upp totalt 26kilo med dottern och 15-16kg med sonen!

nu är ajg redan överviktig från början och vill INTE gå upp massor!!!
  • Idaar
    LJ87 skrev 2010-03-09 18:59:17 följande:
    vi fick inte lyssna på hjärtat.. de sa till oss att de e för tidigt, inte för att höra hjärtat men när moderkakan ska ta över efter gulkroppen ökar risken något för mf därför vill dei nte att man får höra hjärtat innan dess.. de e bätte o höra hjärtat när den största risken för mf är över...
    Aha okej, men jag kommer vara i v. 13 då och då är missfalls risken över.
    Vi får se helt enkelt. Hoppas på att man får höra iallafall.
  • Jamtland4ever

hejsan. här har inte läget förändrat sig något. Är lika illamående som förut. Men har blivit extremt trött men antar att det är för att jag inte får i mig någon mat. Tror inte mackor och kräm ger så mycket energi som man skulle önska. MEn annars går det helt okej. Har ett jobb på g nu som jag ska jobba tills 1 augusti hoppas bara att jag får det. Hittills har jag gått ner 6 kilo sen jag fick veta att jag var gravid. Vet dock ej om detta är normalt.

Svar på tråden BF Oktober