• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • CarroW86
    battle stations skrev 2010-03-11 09:13:52 följande:
    Jag känner igen mig i det du skriver och håller med om att man nästan blir lite orolig när det är allt før bra (inget illamående eller värk etc). just nu vill jag bara att de kritiska veckorna ska vara øver så att jag får slappna av och njuta till fullo av min førsta graviditet.
    Ja jag vill också att det ska vara över, är i v 10+0 idag.. Jag är inte ens extra kissnödig..
  • Hemi21

Inskrivning idag, är lite nervös vet igentligen inte varför, men det känns lite mer på riktigt nu kanske. Hoppas man får lyssna på hjärtljuden så man får någon bekräftelse efter allt detta illamående.

• CarroW86
    Hemi21 skrev 2010-03-11 13:29:23 följande:
    Inskrivning idag, är lite nervös vet igentligen inte varför, men det känns lite mer på riktigt nu kanske. Hoppas man får lyssna på hjärtljuden så man får någon bekräftelse efter allt detta illamående.
    Gick det bra? :).. Jag ska på inskrivning nästa vecka.. Fick du lyssna på hjärtljudet?
  • Tejj

Gick in i vecka 10 idag oxå... känner inte heller mkt av graviditeten.... trött, men annars bra.... har igång på magen iaf... kan göra nummer 2 både en, två o tre ggr/dag.... =)
    Nån mer än jag som kan få lite magkramper precis efter man ätit mat???

• CarroW86
    Tejj skrev 2010-03-11 21:04:01 följande:
    Gick in i vecka 10 idag oxå... känner inte heller mkt av graviditeten.... trött, men annars bra.... har igång på magen iaf... kan göra nummer 2 både en, två o tre ggr/dag.... =)Nån mer än jag som kan få lite magkramper precis efter man ätit mat???
    Lyckos dig som har en fungerande mage.. :P.. Det kan gå flera dagar mellan mina toabesök och detta är en stor omställning eftersom jag i normala fall måste gå varje dag.. Ja jag har fått det, när jag ätit ngt som varit fett..
  • ÄlsklingsAdam

Hej alla!

Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!!
    Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn!
    Men men det blir nog bra...
    Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk.
    Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst!
    Ha ha vad underbart det är att vara gravid!
    Kram
  • CarroW86
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 10:58:37 följande:
    Hej alla! Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!! Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn! Men men det blir nog bra... Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk. Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst! Ha ha vad underbart det är att vara gravid! Kram
    Grattis till tvillingarna :).. Det kommer säkert att gå hur bra som helst!! Stopp i tarmarna är INTE skoj, samma för mig..
  • Jamtland4ever
    Hej alla! Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!! Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn! Men men det blir nog bra... Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk. Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst! Ha ha vad underbart det är att vara gravid! Kram
    Får gratulera till tvillingarna
  • Tejj
    STORT Grattis till the twins!!!! Jag har alltid velat haft det, men får väl "bara" en =) Det kommer gå finfint o du kommer fixa det galant!!
    Själv är jag så trött så trött så, o mina toa besök tröttar ut mig ännu mer... dags för mig o gå o göra nr 2, en ANDRA gång idag o klockan är inte mkt... hur ska detta sluta?! ;)
  • Miamorebambino
    Grattis vet hur det känns! Spännande

Och det med hunger,bäst att vänja sig.Du kan bli väkt mitt i natten av hunger{#lang_emotions_smile}
    Hoppas att illamåendet går över snart
Svar på tråden BF Oktober