• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • misa85
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 10:58:37 följande:
    Hej alla! Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!! Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn! Men men det blir nog bra... Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk. Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst! Ha ha vad underbart det är att vara gravid! Kram
    Grattis, jag fick samma besked för två veckor sedan :)
  • misa85

Hej alla :)

Idag har jag vart på ett nytt vul, bebisarna sparkade och härjade omkring i magen för fullt. Man kunde se deras små händer och fötter, sååå söta. Jag blev tack och lov framflyttad igen så nu är jag i vecka 11 som jag trott hela tiden :)

Mitt illamående börjar äntligen avta, men det gäller att aldrig bli hungrig!

• Hemi21
    CarroW86 skrev 2010-03-11 17:39:30 följande:
    Gick det bra? :).. Jag ska på inskrivning nästa vecka.. Fick du lyssna på hjärtljudet?
    Hej jo det gick bra. Blodvärderna såg jättebra ut har varit lite orolig för att jag ska ha för lågt järnvärde. Ne jag fick inte lyssna på hjärtljuden, hon sa att man inte gör det förrän i va 18.
    Men nu är det ju bara 13 dagar kvar till UL. längtar!
  • Tifan
    Hej alla! Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!! Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn! Men men det blir nog bra... Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk. Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst! Ha ha vad underbart det är att vara gravid! Kram
    Grattis till tvillingarna =)
  • Taryn

Grattis till er som har 2!

Inatt dromde jag att jag fodde ut 2 barn i vecka 19, men de var sa stora och krop runt pa egen hand. De hade massor med har och jag fragade barnmorskan hur de hade kunnat missa att det var 2 och att var det verkligen ingen fara att de var fodda sa tidigt?Man dormmer sa markligt ju..

• lilltiger
    Taryn skrev 2010-03-13 00:29:35 följande:
    Grattis till er som har 2! Inatt dromde jag att jag fodde ut 2 barn i vecka 19, men de var sa stora och krop runt pa egen hand. De hade massor med har och jag fragade barnmorskan hur de hade kunnat missa att det var 2 och att var det verkligen ingen fara att de var fodda sa tidigt?Man dormmer sa markligt ju..
    Meen vilken dröm hör du.. Sälv skulle jag kalla det en mardröm ;)
    Som du sej, det e minsann konstiga drömmer man har.
    Vill inte legga ut dom, måste ju tenka på dom illamående;)
  • Hemi21

JAg var inne på gyn igår "akut", jag pallade inte mitt illamående mer och hade fått nog, så jag fick komma in och på lergigan och så frågade barnmorskan om jag ville göra ett ul för skojsskull, jag blev så glad fick äntligen se att det var något litet där  inne. Det var en liten på 7 cm som slog och sparkade och for runt, jag fattar inte att man inte känner det?
    Är så lycklig iaf! :)

• Catlina
    Grattis ÄlsklingsAdam!

Jag känner igen dig från någon januari-tråd (och december-tråd också kanske).

Vad roligt! Förstår att du är i chocktillstånd. MEN vad kul!

• Catlina

Jag hoppar in här också!

Fick i onsdags reda på att jag är gravid, då jag trodde att jag egentligen hade ägglossning! Är i vecka 8+1 idag (BF 22 oktober) och mår jättebra!

• ÄlsklingsAdam
    misa85 skrev 2010-03-12 14:37:42 följande:
    Grattis, jag fick samma besked för två veckor sedan :)
    Fick du? Va kul då kan vi följas åt! Hur känner du,har du lite panik som jag eller tycker du bara att det ska bli kul?
    Har du barn sen tidigare?
    Om någon har tvillingar sen tidigare/känner någon som har det får ni gärna peppa mej med lite positiva saker....kan bara se allt jobb...men som sagt mkt hormoner i kroppen fortfarande!
    Kram
Svar på tråden BF Oktober