• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Bettanspettan

Vad skönt att han är piggare Agamemnon!

Grattis till en liten tjeja Movie...   Blir ju oxå bebissugen igen nu när jag hör det

Jocke kom hem redan igår men ska åka igen i morron på dan, han ska till Tromsö, långt ovanför Sveriges riksgräns, nästan så långt upp man kan komma i Norge..

Ikväll ska handels ha årsmöte för oss på Coop på bowlinghallen i Skara, jag är inte med i facket men vi va ändå ditbjudna efter årsmötet, o vem tackar nej till gratis mat o bowling?

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Agamemnon

Bettanspettan: DET skulle jag inte heller tacka nej till!

LoVm: Svårt det där! Kanske något nytt i möbelväg? Eller något nytt för utomhus (rutschkana eller lekstuga eller något sånt). Målarduk och fingerfärg? Hm, hojtar om jag kommer på något.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Leos och Vincents mamma
    Bettanspettan skrev 2010-02-05 11:33:20 följande:
    Vad skönt att han är piggare Agamemnon! Grattis till en liten tjeja Movie...   Blir ju oxå bebissugen igen nu när jag hör det Jocke kom hem redan igår men ska åka igen i morron på dan, han ska till Tromsö, långt ovanför Sveriges riksgräns, nästan så långt upp man kan komma i Norge.. Ikväll ska handels ha årsmöte för oss på Coop på bowlinghallen i Skara, jag är inte med i facket men vi va ändå ditbjudna efter årsmötet, o vem tackar nej till gratis mat o bowling?
    Kul med gratis mat och bowling ju

Mina föräldrar har gamla kompisar som bor i Tromsö, vi var där några ggr när jag var ganska liten. Det är väldigt fint där. Vi var där och såg midnattsolen, såå häftigt!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Agamemnon skrev 2010-02-05 11:38:37 följande:
    Bettanspettan: DET skulle jag inte heller tacka nej till! LoVm: Svårt det där! Kanske något nytt i möbelväg? Eller något nytt för utomhus (rutschkana eller lekstuga eller något sånt). Målarduk och fingerfärg? Hm, hojtar om jag kommer på något.
    Ja, målarduk låter kul och rutschkana oxå Tack för tipsen!
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-05 11:39:57 följande:
    Ja, målarduk låter kul och rutschkana oxå Tack för tipsen!
    Rutchkana har jag på listan över saker som Meja borde få/ha. Jag har kvar Luddes gamla och den blir alldeles lagom åt Ida men för liten för de andra barnen nu.

Vi ska köpa/önska åt Meja: Playdoh lera och former mm till det, en megasandlåda med lock som fälls upp till bänkar, pussel från 2 år, sagor på cd-skiva, kläder, pärlor och tillbehör. Nu kommer jag inte på mer men borde nog skriva ner allt på papper för snart ska vi oxå börja handla.

Har precis varit ute och gått i 1 timma, jädrans var tungt det är att dra tvillingvagnen i snömodd. Jag är genomsvettig! Meja och Ida sover ute i vagnen. Om en halvtimma ska jag åka till skolan och hämta Ludde och två av hans kompisar. Sen ska jag steka pannkakor till allihopa.

Jag slutade ju att amma förra veckan och nu har jag sååå jädrans ont i magen, får väl mensen snart gissar jag.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    Bettanspettan skrev 2010-02-05 11:33:20 följande:
    Vad skönt att han är piggare Agamemnon! Grattis till en liten tjeja Movie...   Blir ju oxå bebissugen igen nu när jag hör det Jocke kom hem redan igår men ska åka igen i morron på dan, han ska till Tromsö, långt ovanför Sveriges riksgräns, nästan så långt upp man kan komma i Norge.. Ikväll ska handels ha årsmöte för oss på Coop på bowlinghallen i Skara, jag är inte med i facket men vi va ändå ditbjudna efter årsmötet, o vem tackar nej till gratis mat o bowling?
    Gratis är gott, är det inte så man säger

Har sagt till min mamma att Vincent önskar sig kläder i storlek 92 när han fyller Hon älskar att köpa kläder till barnen Vincent har gjort nåt hopp på längden för nästan alla hans tröjor i 86 är för små och de för nästan för stora vid jul!
    Byxor i 86 kan han fortfarande ha nästan alla så han har lång överkropp.

Lera har vi till förbannelse här hemma som barnen leker med Och likaså pussel, Vincent fick 6 pussel i julklapp!
    Så det är ju svårt att komma på saker att köpa/önska. Speciellt när de fyller ganska nära inpå julen..
    Och vi har ju typ sparat nästan alla leksaker som Leo hade när han var mindre så Vincent kan bada i leksaker

Åh, jag längtar som en tok tills imorgon, då ska mitt tjejgäng ut och festa! Vi är 9 st småbarnsmammor som ska hem till en tjej och förfesta med massa vin och sjunga singstar Sen ska vi ut och skaka rumpa på krogen Ska bli såå skoj!

Så imorse var jag och solade för att få lite färg på mig (ska göra det imorgon fm oxå), sen imorgon på dagen ska jag iväg på spabehandlingen som jag fick presentkort på av min sambo i julklapp.

• LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-05 12:27:28 följande:
    Åh, jag längtar som en tok tills imorgon, då ska mitt tjejgäng ut och festa! Vi är 9 st småbarnsmammor som ska hem till en tjej och förfesta med massa vin och sjunga singstar Sen ska vi ut och skaka rumpa på krogen Ska bli såå skoj!Så imorse var jag och solade för att få lite färg på mig (ska göra det imorgon fm oxå), sen imorgon på dagen ska jag iväg på spabehandlingen som jag fick presentkort på av min sambo i julklapp.
    Grön av avund!{#lang_emotions_cheers} Hoppas att det blir skitkul!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9