• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma

Min man fyller år i maj, sist åkte vi till Kreta så denna gången kan det ju räcka med Sthlm

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-02-05 15:30:57 följande:
    Jag har sån beslutsångest så hälften kunde vara nog! Spendera sista helt lediga sommaren med barnen ELLER sommarjobba och ha chans på fortsatt jobb i höst. DÅ måste jag jobba och hellst vill jag slippa söka skitjobb i t.ex Kalmar. Pendla 10 mil varje dag och långa dagar på dagis. Usch så svårt
    Jag förstår dig, skulle oxå vela. Sommarjobbar du så har du ju chans att få in en fot och få fortsatt jobb, men ändå så vill man ju vara ledig på sommaren om man har chansen.
    Men kan du inte jobba bara lite då, typ 50%?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-05 16:55:07 följande:
    Jag förstår dig, skulle oxå vela. Sommarjobbar du så har du ju chans att få in en fot och få fortsatt jobb, men ändå så vill man ju vara ledig på sommaren om man har chansen.Men kan du inte jobba bara lite då, typ 50%?
    Om man jobbar natt där på "heltid" så är det 63% och dag är på 75%.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Ly75

Jag lägger min röst på Sthlm. Vet inte vilka som bor norr om Sthlm, men för oss är det oftast enklast att ta sig dit än till Gbg, för då ska man ändå åka via Sthlm. Vore kul med en träff! Kan nog dock bara komma om jag fått jobb innan dess :/

• Agamemnon

LitenBlomma: Så duktig, söt och stark hon ser ut att vara!

Jag förstår att du helst vill vara ledig på sommaren (vem vill inte det ) men om det betyder att du måste söka jobb i Kalmar så vet jag inte om det är värt det... Eller ja, för mig vore det inte det iaf.
    Schumi: Vad bra att kursen och läraren känns bra!
    För mig är det som sagt sak samma om Gbg eller Sthlm men om jag minns rätt så bor de flesta närmare Stockholm så jag tycker att vi kan lägga fast det som "mötesplats". Sen när och hur... Just maj har vi pratat om att åka till Malta (det blir ju inget i februari) men majmånad är ju lång så jag borde kunna klämma in både och (fast då får jag nog bo på vandrarhem eller något ).
    Olivia har inte sovit middag på dagis idag heller så denna vecka har hon bara sovit middag i förrgår när hon var hemma...
  • Agamemnon

Förresten, något helt annat, vad ska ni äta till Melodifestivalen i morgon? Vill gärna "lyxa till det" men jag har noll hjärnaktivitet just nu... Tur att vi snart ska kolla på film.

Agamemnon skrev 2010-02-05 20:39:10 följande:
    Förresten, något helt annat, vad ska ni äta till Melodifestivalen i morgon? Vill gärna "lyxa till det" men jag har noll hjärnaktivitet just nu... Tur att vi snart ska kolla på film.
    Jag ska dricka vin och sjunga singstar på förfest vid den tiden då
    Får se melodifestivalen på söndag sen när jag mår som jag förtjänar
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-05 20:44:40 följande:
    Jag ska dricka vin och sjunga singstar på förfest vid den tiden då Får se melodifestivalen på söndag sen när jag mår som jag förtjänar
    Jajaja, vi VET att du ska på en fantastiskt rolig utekväll...
    Agamemnon skrev 2010-02-05 20:49:56 följande:
    Jajaja, vi VET att du ska på en fantastiskt rolig utekväll...
    Haha Sorry
  • SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-05 20:39:10 följande:
    Jag ska äta 75 gram lätt kesella och lite bär... Min man äter nog godis om vi nu  kollar på melodifestivalne
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9