• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers: förstår precis hur du känner, kände likadant bara någon vecka innan jag plussade. Tror dieten är bra på så sätt att du "kommer igång" med något i väntan på provsvar och pergo. Härligt att du känner att det har gett resultat!

• Hëllef

Usch vad illa berörd jag blir av era historier. Känner även att jag inte själv har insett hur illa det var vid mitt X. Fick ont fredag em (dock av blödningen från äggstocken och inte av brusten äggledare) och åkte till akuten först morgonen efter. Det var knappt någon som ville ta i mig med tång eftersom jag hade diarré (blödningen tryckte antagligen mot tarmen). Graviditeten syntes inte till varken i livmodern eller i äggledarna och jag blev inlagd på natten p.g.a. att de misstänkte att det kunde blindtarmsinflammation. Dagen efter fick jag åka hem efter att ha träffat en sjukt otrevlig kirurg som undrade vad en gravid kvinna gjorde på hans avdelning egentligen. Precis som att jag hade lagt in mig där själv?! På måndagen åkte jag in igen och lämnade blodprov och det var då man såg att hcg inte steg som det skulle. På tisdagen blev det operation och mitt blodvärde var då nere på 87. Som tur var var all personal på gyn helt fantastiska.

Angående när man kan försöka igen efter operation - vi fick klartecken med en gång, behövde inte vänta alls. Detta p.g.a. att de inte hade behövt ta bort något under operationen, det fanns inget som skulle läka. Annars kan jag tänka mig att man får andra förhållningsorder.

• Hëllef

Kram till dig kanske 4a, så tråkigt att det inte gick vägen

Grattis till dig Sindyrella!

Jag har mått riktigt kass i ett par-tre veckor men nu har det blivit bättre. Redan? Känns lite tidigt tycker jag? Men det är väl olika för alla förstås. Var hos BM förra veckan vilket kändes kanonbra och så har jag bokat tid för KUB. Är lite småorolig för vad de ska säga på mitt nya jobb när jag berättar att jag är gravid. Syns inget ännu som tur är men frågan är hur jag ser ut efter semestern.

• Hëllef

Tråkiga nyheter från många nu, kram till er alla! Supers, hoppas pergo gör susen!

• Hëllef

Tror att mitt X berodde på en cysta på äggstocken. Iom utredningen gjordes ett UL bara ngn vecka innan jag blev gravid och då sa läkaren att hon tyckte att hon såg en chokladcysta. Min teori är att den satt i vägen och att ägget inte lyckades ta sig vidare till äggledaren. Skulle vara intressant att se vad som står i journalen.

• Hëllef

Grattis Petra! Samma för mig, fick också vänta ett tag på VUL. Supers: Min ÄL kom ett par dagar senare med pergo. Hoppas på bättre lycka nästa kur!

• Hëllef

Livet är orättvist, Petra och Lappgeten, känns sjukt att ni ska behöva uppleva detta en gång till

Trist att det dessutom är så många nya som råkat ut för X. Hoppas ni får svar på era frågor här i tråden!

nr2: Jag hade också kämpat med syskon länge när jag råkade ut för mitt X. Blev gravid efter att ha försökt i ca 1,5 år och då precis efter att jag hade fått äggledarna spolade. Jag fick behålla mina äggledare som tur var och fick försöka igen med en gång så jag har tyvärr inget svar på hur länge man bör vänta. Men jag förstår verkligen att du inte vill vänta så länge som fyra månader efter att ha försökt så länge. Har ni gjort någon utredning? Är förresten gravid igen i v. 17 och blev gravid i samband med att jag testade akupunktur. Det får i så fall bli mitt tips

Acinna: Jag har RUL om tre veckor, ser också fram emot det! Ska ni ta reda på könet?

• Hëllef

acinna: Ja, vi kommer ta reda på det. Gjorde det förra gången också och det kändes helt rätt. Det var bara alla i vår omgivning som hade så ont av det Dottern vill så väldigt gärna ha en lillasyster så det är nog bra att kunna förbereda henne på vad det blir.

• Hëllef

nr2: Jag googlade helt enkelt efter akupunktörer i närheten och kollade sedan bl.a. här på FL om personen i fråga fanns omnämnd någonstans. Ville gärna hitta ngn som hade vana av att behandla fertilitetsproblem. Var bor du?
    Alexandra: hoppas spolningen gett resultat! Är er utredning klar?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3