• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Vad skönt! Blir ju extra bra när man fått bekräftat för sig att man har gjort ett bra val. Känner mig otroligt väl omhändertagen den här gången, mycket bättre än förra och det är först nu jag förstår hur mycket det betyder.

Ja, hon är 07:a precis som din dotter. Hon har haft lite "tonåringstendenser" under hösten men inte riktigt så uttalat som jag har sett hos andra barn i omgivningen så jag förväntar mig nästan att det kommer i samband med att hon blir storasyster Hon har iofs trotsat ända sedan hon föddes så man kan ju alltid hoppas att hon håller sig lugn ett tag Hoppas verkligen det är överstökat för er del!

Jag jobbar inom skolans värld så jag har turen att gå på jullov 21 december och sedan på föräldraledighet 7 januari. Åtminstone något som är bra planerat Bara att hoppas att jag slipper gå över tiden.

• Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-12-20 23:25:45 följande:
    Hörni! Ni vet känslan efter titthålsoperationen att det är gas som trycker uppåt axlarna.

Så har jag NU, 12 månader efteråt.. Är i v.16 nu och har hela dagen haft ett tryck från magmunnen/nedanför revbenen och upp i axlarna.

Men undrar varför? Kan ju inte vara gaser kvar nu som tryckts upp pga fostret tycker jag? Känns ju orimligt men det gör verkligen ont, precis som efter operationen..
    Usch vad jobbigt. Halsbränna eller magkatarr skulle jag säga. Smärta mot höger axel kan tydligen bero på gallstensanfall. Ring MVC och beskriv symptomen tycker jag.
  • Hëllef
    adnils skrev 2012-12-28 09:05:43 följande:
    Tog ett hcg prov igår och nu ringde dom precis, de visade 0. Så nu är allt över för denna gång! Längtar efter mens för att sen kunna köra igång igen! För visst måste man ha mens för att få ägglossning? Funderar även på att beställa mina journaler från sjukan för att se va de har skrivit.

Jag fick faktiskt en blödning först innan ägglossningen kom igång igen. Precis som vanlig mens men fick ingen mensvärk eller pms som förvarning. Så försök hålla koll efter ÄL-symptom men bli inte förvånad om det skulle hoppa över en månad är mitt tips.
  • Hëllef

Jag går in i v 36 idag, känns helt sjukt. Ska inte tillbaka till jobbet i januari utan går på föräldraledighet den 7:e och hoppas på att få vila ett par veckor innan bebisen kommer. Dottern har varit sjuk i en vecka nu så hittills har det inte blivit så mycket av den varan Hoppas att ni andra har fått en bättre jul!

• Hëllef
    acinna skrev 2012-12-28 15:18:31 följande:
    Går in i vecka 37 idag, och denna graviditeten har gått så sjukt snabbt!!! Trött är jag, och kan tyvärr inte roa dottern så mycket som jag vill, men hon överlever det också. Hon har lärt sig hitta på en massa skit istället, och pappan får städa...  Julen har varit bra, trots att alla våra planer kastades omkull på grund av magsjuka lite överallt. Dottern fick det för några veckor sedan, och så klart åkte jag på det också som inte haft det på 20 år. Bebis sjönk 10 cm, och det blir troligen förlossningen nästa om jag får det igen. Så vi packade ihop oss och åkte hem på julafton istället för att träffa folk med magsjuka... Julen blev bra i alla fall, trots planändringarna!!!

Usch och fy! Här är det "vanlig" influensa som gäller. Har inte blivit sjuk själv ännu som tur är, hoppas jag klarar mig. Men hellre det än magsjuka! Skönt att det blev en bra jul trots allt
  • Hëllef
    barn02och10 skrev 2013-01-02 16:10:28 följande:
    Hej! Hoppar in här - Tack Hällef för länken hit. Kanske jag får fler svar här! Är inne på täta kontroller på sjukhuset då jag har ett misstänkt utomkveds. Är i vecka 6+1 idag. I fredags låg det på 382, i söndags på 517 och igår på 583. Det känns otroligt jobbigt med denna ovisshet. Har inte blödit något och innerst inne hoppas man ju ändå på att det ska komma en gosig bebis ur detta trots att jag igår fick reda på att det kommer antingen bli ett missfall eller så är det utomkveds, då de inte kan se något i livmodern mer än förtjockad slemhinna och kanske att läkaren anar en hinnsäck men hon kan inte se någon gulesäck så därför kan hon fortfarande inte säga hur det ligger till. Någon som varit med om samma, vad hände? Spontant missfall, utomkveds eller kanske kanske att det blev bebis ändå? Tacksam för svar!

Välkommen hit! Tror det finns flera här i tråden som har erfarenhet av det du är med om nu, hoppas du får svar. Jag blev själv opererad ganska snabbt p.g.a. en blödning i buken så jag behövde tack och lov inte leva i ovisshet så länge.
  • Hëllef

Jag fick först en blödning samma dag som operationen och sedan ytterligare en mensliknande blödning ca tre veckor efter operationen när hcg började närma sig 0.

barn02och10: Hoppas det går bra imorgon. Har du haft mer ont? Tror att jag var i v 6+3 när jag gjorde VUL den här gången och då syntes ett tickande hjärta.

• Hëllef

barn02och10: Skönt att det är på väg ner igen! Hoppas det går snabbt till 0. Tror det tog ca 3-4 veckor för mig men mitt låg på över 10 000 från början.

kanske4a: Kommer inte ihåg, har ni gjort någon utredning tidigare? Kan verkligen rekommendera det annars. Även om vi inte fick några svar på vad som var fel under utredningen kändes det ändå som att vi kom en bit på väg. Det var framför allt skönt att få prata av sig med någon i lugn och ro och som dessutom inte bara avfärdade ens oro med kommentaren "slappna aaaaaav och sluta stressa så kommer det".

Tjingeling77: Känner igen det där med att timingen för ägglossningen alltid är fel. Tror vi lyckades pricka in nyårsafton två år i rad samt ett flertal gånger när vi var bortresta eller hade folk hos oss. När jag blev gravid den här gången hade vi hela vårt lilla radhus fullt med folk som sov över, bl.a. mina föräldrar. Kanske inte det mest romantiska eller avspända sexet jag varit med om Krya på dig!

• Hëllef

kanske4a: Vi fick bekosta vår utredning själva iom att vi redan har barn tillsammans sedan tidigare. Fick betala 5000 och då ingick undersökning, blodprover, spermaprov och äggledarspolning. Tyckte helt klart att det var värt det men det hade såklart inte blivit lika roligt om vi även hade varit tvungna att lägga mer pengar på IVF. Fertilitetskliniken vi gick till har även en prislista på vad alla moment kostar var för sig om man inte vill göra hela utredningen. Så får ni möjlighet att kolla hormonnivåer o.s.v. hos läkaren på MVC kanske ni kan komma undan med kostnaden för en spolning?

• Hëllef
    kanske 4a skrev 2013-01-10 18:24:52 följande:

problemet är ju att man måste boka en telefontid då de ringer upp och det är svårt att gå ifrån jobbet en viss tid, jobbar inom vården.
    Ja, det är hopplöst att gå omkring och vänta på samtal, kan inte heller gå ifrån hur som helst i mitt yrke. Hoppas ni kommer en bit på väg via MVC!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3