• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

tusa skrev 2012-03-31 07:10:23 följande:
    Hëllef; hoppas det går bra nu på jobbfronten för dig!!! Vad är det du söker inom? 
    Jag är bibliotekarie Men inte den där traditionella hyssjande med glasögon och stram knut i håret, utan en modern variant med mer fokus på information än böcker
    Petra 334 skrev 2012-03-31 09:26:59 följande:
    Hur fungerar det egentligen efteråt.. Har förstått att ÄL kommer igång när hcg sjunkit under 50 men det innebär att det börjar mogna och så då för att släppa ca 14 dagar senare eller?
    Tog ett gravtest imorse som visade yttepytte svagt så kan tänka mig jag ligger där omkring nu men det känns tusan som jag har ÄLvärk. Kanske bara är känningar sedan blödningen i veckan men den har inte nämnts riktigt så innan. Ingen ide att testa med ÄLtest än heller.
    Glömde fråga min läkare men jag fick tillbaka min mens när mitt hcg låg runt 5 vilket ju stämmer överens med det Nelliepop skriver. Hade också en hel del ÄL-liknande värk innan mensen kom men ingen ÄL.
  • Hëllef

Petra, jag håller med Honeybunny, tycker att du ska åka in. Så där ont ska du inte behöva ha. När jag fick min blödning i buken fick jag otroligt ont i axlarna och vid revbenen, kunde knappt röra mig och än mindre hosta eller skratta. Tydligen är det klassiska tecken enligt en av läkarna jag träffade. Kan vara bra att veta om du får liknande symptom. Håller tummarna för att smärtorna avtar.

• Hëllef

Johanna: Förstår hur det känns, fick också panik när vi väl insåg att utredning var nästa steg. Men när vi väl var mitt uppe i det kändes det otroligt skönt och äntligen kunde jag slappna av och tänka på annat. Vi fick tyvärr inget svar på varför det tagit sådan tid för oss. Hoppas att det ska gå lätt att åtgärda för er del, vad som än framkommer under utredningen. Vi har förresten också ett barn sedan tidigare, blev oplanerat gravid den gången. Känns som en dröm idag. Tusa: Härligt att du fick tid så snart. Måste vara skönt att ha något att se fram emot. Petra: Skönt att du känner dig bättre! Håller med dig om att väntan och ovissheten är det värsta. Och värre blir det ju längre tid det tar :-/ Hoppas du slipper vänta alltför länge på nästa plus.

• Hëllef

Lycka till tusa! Hoppas det inte är några stopp någonstans och att spolningen kommer hjälpa er på traven.

Skulle haft ägglossning i helgen men det har fortfarande inte hänt något Vänta vänta vänta, tycker inte jag har gjort annat i 1,5 år. Så nu tror jag att vi kör igen på så fort vi kan istället för att vänta mer, det får lösa sig bäst det kan med jobbet.

• Hëllef

tusa: Hur gick det för dig?

Petra och Melea: Oj, vad snabbt ni har kommit igång! Hur högt var ert hcg vid sprutan/operationen? Mitt var uppe på 10000, antar att det kan vara därför det tar sådan tid.1,5 månad sedan operationen nu ...

• Hëllef

tusa: Åh vad tråkigt, är hemskt ledsen för din skull. Kan tänka mig att en spolning gör hemskt ont om man har stopp i äggledarna, det är tillräckligt obehagligt som det är. Jag hoppas att ni ska komma fram till hur ni ska gå vidare när den värsta chocken och besvikelsen har lagt sig. Kram till dig.

honeybunny78: Spännande, ska hålla tummarna imorgon!

Maximumtaste: Stort grattis!

• Hëllef

Fick förresten positivt ÄL-test tidigare ikväll. Äntligen! Nu är det bara att hoppas att effekten av spolningen fortfarande sitter i.

• Hëllef

honeybunny78: Vad tråkigt   Hoppas det blir ett nytt försök snart. Ta hand om dig!

• Hëllef

Supers, känner igen dina tankar så väl. Att önska sig något så mycket som andra kan få hur lätt som helst (verkar det som iallafall) är tufft. Man måste få bryta ihop ibland för att orka ta sig vidare. Kram till dig!

• Hëllef
    kanske 4a skrev 2012-04-17 17:14:51 följande:
    Supers: Förstår precis vad du menar, kram!

Här är det också depp, hur länge till ska man orka? Spottings igår och mens i natt, som en klocka, bläääääääääääää! Känner mig otacksam som längtar och deppar så, trots mina tre guldklimpar. Men jag vill så gärna ha en sista Gråter  
    Tror inte det spelar någon roll hur många barn man har sedan tidigare, längtar man efter ännu ett barn så gör man och det betyder inte att man inte är tacksam för barnen man redan har. Kram!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3