• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

majbebbe skrev 2012-04-19 09:47:25 följande:
    Ja det får ju ta den tid det tar, får ju bara känslan av att något är fel. Men får fortsätta försöka och har det inte tagit sig till hösten så blir det lagom att söka hjälp då... Får nog testa äl-stickor den här cykeln då jag inte är hemma tillräckligt mycket för att köra varannan dag... Någon som har tips på vilka som är bra?
    Jag köper tester från testlagret. Smidiga att använda och man får dessutom hem dem snabbt.
  • Hëllef

Så var det min tur att deppa ihop, första försöket efter X:et misslyckades Det kändes visserligen som att ägget kom från den äggstocken där ägget hade fäst vid X:et så det är väl bara att hoppas på bättre lycka nästa månad. Känns hopplöst just nu, skulle inte förvåna mig om vi får ta till IVF efter sommaren

• Hëllef

Ja, blä kan man lugnt säga. Blir ännu mer ledsen när jag tänker på all tid och energi som jag har lagt ner på att fundera på barn de senaste åren.

• Hëllef

Majbebbe: nu testar jag bara en gång, på eftermiddagen, men i början testade jag två ggr per dag.

• Hëllef

Då har vi försökt ungefär lika länge. Känner igen precis det du beskriver, att det genomsyrar precis allt. Vill bara slippa tänka på detta mer.

• Hëllef

Grattis till alla bebisar! Hoppas att vi alla här inne når dit till slut och att det kommer vara värt väntan.

Idag ska jag på akupunktur. Känner själv att kroppen inte är i balans p.g.a. all stress både kring barnmakeriet och jobb. Ska bli intressant att se vad hon säger.

Trevlig helg till er alla!

• Hëllef

Lappgeten: Förstår hur det känns, var också helt övertygad om att första pergoförsöket skulle lyckas. Hur många cykler är det tänkt att du ska ta pergo? Hoppas verkligen det ger resultat förr eller senare.

• Hëllef

Denna väntan ... BIM om en vecka och det börjar som vanligt bli svårt att tänka på något annat än om det har lyckats denna gång eller inte. Har tidigare hängt mycket i en annan tråd för oss som har svårt att bli gravida men nu har nästan alla i tråden lyckats. Blir så ledsen även om jag såklart är glad för de andras skull. En liten ljusglimt är iallafall att jag fick fast jobb igår. Ett stressmoment mindre! Nu är det bara att hoppas att akupunkturen hjälper. Hoppas allt är bra med er andra!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3