Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
acinna: Ja, vad kul! Jag blev igångsatt en vecka före BF förra gången så jag vet inte alls vad jag har att vänta mig. Bodde utomlands då så det blir mycket nytt denna gång, känns nästan som det är första barnet
acinna: Ja, vad kul! Jag blev igångsatt en vecka före BF förra gången så jag vet inte alls vad jag har att vänta mig. Bodde utomlands då så det blir mycket nytt denna gång, känns nästan som det är första barnet
Supers: Om du ska testa akupunktur är det bra att välja ett ställe där de är vana vid att behandla infertilitet. Jag testade för första gången redan för ett år sedan hos en helt annan akupunktör och skillnaden mellan den förra och den jag gått hos nu är enorm.
majbebbe: Vad skönt att han följer med, hoppas han kommer på något bra att säga. Att han har tandläkartid kanske? Jag har lurat i alla på jobbet att jag opererades p.g.a. en cysta när jag fick mitt X så nu tänkte jag säga att jag ska på återbesök för att kolla så att allt ser bra ut. Tror ingen kommer våga ifrågasätta det
AlexandraViberg: Stackare, vad länge ni får vänta. Vår utredning tog mindre än en månad men det var visserligen i januari-februari och inte precis före sommaren.
Supers: Jag såg intervjun på tv4 och blev så otroligt glad att de uppmärksammade det. Jag läste den intervjuade tjejens blogg när hon höll på med sina IVF-försök, tycker det var supermodigt av henne att medverka. Vet inte hur många som har frågat mig om det inte är dags för syskon snart, påstått att man blir gravid med syskon innan man hinner blinka o.s.v. Ibland har jag bara velat skrika ut att det inte är riktigt så enkelt. Det beror ju på okunskap helt klart och ingen har någonsin menat något illa men när man är mitt uppe i det är det inte så kul att ständigt bli påmind om att det gått så lätt för andra.
5+1 idag, på tisdag har jag nått lika långt som när jag blev dålig vid X:et. Känner mig väldigt mycket mer gravid denna gång som tur är.