• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

och där försvann 90% av mitt inlägg

• Hëllef

Skulle skriva att det är så skönt att få vräka ur sig alla tankar och framför allt få bekräftat att det finns andra som känner precis som jag. Är innerligt trött på att låtsas att allt är bra samtidigt som resten av världen verkar yngla av sig (till synes) utan problem.

• Hëllef

Kanske4a: Ångrar definitivt att vi inte gjorde utredningen tidigare. Det kändes otroligt läskigt att ta steget men när vi väl var där var det bara en enorm lättnad. Kan varmt rekommendera Carlanderska om ni bor i eller omkring gbg, de är otroligt vänliga och proffsiga där.

• Hëllef

Supers: Vad tråkigt! Närmar mig BIM jag också men har inga större förhoppningar. Hoppas samtalet med läkaren går bra.

• Hëllef

Acinna: Stort grattis! Du får skicka lite gravidbaciller till oss andra i tråden

• Hëllef

Acinna: har inte varit här så länge så fortsätt du Rejält smittsamma tack!

• Hëllef

Supers: Jag tog pergo under tre cykler i höstas. Ägglossningen gjorde ondare än vanligt och den kom lite senare än vad den brukar göra. Har för mig att jag kände av yrsel och svettningar under lutealfasen också. Allt som allt gick det mer smärtfritt än vad jag trodde det skulle göra men det resulterade tyvärr inte i någon bebis. Har egen ÄL och det verkar som att det är något helt annat som är orsaken till att jag inte blir gravid.

Min akupunktör har beordrat mig att äta bättre så jag försöker lägga om kosten. Har dragit ner på kaffet till en kopp om dagen, har börjat dricka mer vatten och undviker mjölkprodukter och socker. Jag ska inte heller äta någon kall mat, som t.ex. sallad. Ska bli spännande att se om det ger resultat.

• Hëllef

Kan inte riktigt fatta det men nu har jag plussat! Akupunkturen verkar ha gjort susen för mig. Håll tummarna nu för att det sitter på rätt ställe! Shit, gick upp redan 4:45 och testade och kunde inte somna om efteråt

Supers: Tror inte det spelar någon roll om du inte har mens femte dagen, du kan börja med pergo då ändå. Hoppas det fungerar bra för dig! Men på tal om kort mens så menade min akupunktör att mensen bör vara längre än fyra dagar. Kort mens kan tyda på för dåligt blodflöde i livmodern. Kan definitivt rekommendera akupunktur

• Hëllef

Tack alla! Började ana oråd redan en vecka efter ÄL pga en massa molvärk men vågade inte hoppas. Igår blödde jag näsblod på morgonen vilket jag i princip aldrig råkar ut för i vanliga fall, så idag fick det bli ett test till slut. Har haft sjukt svårt att fokusera på jobbet senaste veckan kan jag meddela På måndag ska jag ringa och boka VUL!

• Hëllef

AlexandraViberg: Lycka till imorgon! Håller tummarna för att det går bra, du får uppdatera här sedan.

majbebbe: Där sa du något, har inte ens kommit så långt i tankarna ännu. Är fortfarande chockad. Har BF ca 10 dagar efter dig

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3