• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

kanske 4a skrev 2013-01-11 09:39:07 följande:
    Så nu har jag fått en läkartid den 22:a jan på min sons födelsedag. Hoppas det innebär tur. :)
    Härligt, håller tummar och tår!
  • Hëllef
    kanske 4a skrev 2013-01-11 10:25:22 följande:

Tack! Tänk vad lite som kan göra hela skillnaden. känner mig inte alls ledsen att det inte blev något den här gången. Nu får mensen gärna komma sen tar vi nya tag!
    Precis, så fort vi hade bokat tid för utredning mådde jag väldigt mycket bättre. Bara känslan av att vara på väg i rätt riktning tror jag gör mycket.
  • Hëllef

mmmelody: Har testat flera olika naturläkemedel, tycker det mesta rubbade cykeln för min del och ingen bebis blev det. Munkpeppar var väl det som fungerade bäst om man ser till hur cykeln påverkades (fick mindre pms och mensvärk t.ex.).

Alexandra: Vad fint med Alicia! Vi väntar på en Agnes (om det nu känns rätt när hon kommer ut vill säga)

adnils: Kör på tycker jag!

acinna: Två veckor kvar här. Har börjat få rejält med förvärkar på kvällarna och dottern har varit magsjuk sedan helgen så det har inte blivit så mycket sömn av flera olika anledningar. Bebisen får gärna hålla sig kvar i magen någon vecka till men gå över tiden är jag inte särskilt sugen på

• Hëllef

acinna: Jag klarade mig tack och lov! Var livrädd att jag skulle få skiten. Senast var för tre år sedan och då blev jag sjuk två ggr på två veckor. Hade sådana kramper i magen så att jag låg dubbelvikt. Vågar inte tänka på hur det hade blivit om jag hade råkat ut för det nu. Fy!

Har börjat få mer och mer förvärkar nu, låg vaken hela natten till igår och magen är stenhård större delen av tiden. Så här kommer jag inte orka ha det länge till!

• Hëllef

Stort grattis majbebbe! Ser också fram emot att läsa mer

acinna, hoppas att det kommer igång snart! Det var dålig aktivitet i min mage i fredags också och magen var stenhård. Puh, vilken lättnad när jag äntligen började känna rörelser igen. 

• Hëllef

I fredags kväll föddes min lilla tjej på 2615 g. Hann bara vara på förlossningen i 50 minuter så det gick undan!

• Hëllef

Tack alla! Ja, det blev en riktigt liten plutt, det hade jag inte riktigt räknat med. Troligtvis har det med mitt höga blodtryck att göra, i fredags låg det på 140/100. Nu är det på väg ner tack och lov och ingen kan riktigt förklara varför det har legat så högt.

Trodde det var förvärkar jag hade i fredags kväll så jag blev allt lite förvånad när vi till sist kom in till förlossningen och jag var öppen 6 cm Kan säga att mitt X gjorde mycket ondare!

Alexandra, superfina bilder! Jag har lagt in två st i mitt galleri, har fixat så att du kommer åt dem. Om det är någon mer som vill se får ni hojta till

• Hëllef

Stort grattis acinna! Skönt att allt gick bra även om det drog ut på tiden. Fy för att vara öppen 7 cm så länge, måste varit fruktansvärt jobbigt. Bra att de kollar upp ditt bäcken ordentligt.

Lycka till till er som har utredning eller IVF på gång, håller tummar och tår för er!

Idag är det precis ett år sedan jag blev gravid med mitt X. Kan knappt fatta att jag äntligen är i mål nu, är så otroligt tacksam.

• Hëllef
    skeppskatten skrev 2013-02-11 06:43:04 följande:
    Väldigt länge sen jag skrev, har haft en tung höst och vinter efter akut x med stor blodförlust i somras. Mensen har aldrig riktigt kommit igång, har bara blödit 2 ggr sen augusti. I fredags var vi på inledande läkarbesök och tog en massa prover för att reda ut varför det strular - och vad tror ni händer? Jo, imorse visade stickan tydligt plus. Vet inte vad jag ska tro, väntar nu otåligt på att gyn ska öppna så jag kan få råd och tid för tidigt vul.
    Grattis! Håller tummar och tår för att du får en tid snart och att det sitter rätt denna gång.
  • Hëllef

Acinna: Men fy, vilken mardröm! Det är har varit min största skräck, så hemskt att ni har behövt gå igenom det. Min lilla har tack och lov klarat sig från sjukdomar än så länge trots att storasyster varit förkyld konstant. Själv har jag gnällt lite över att behöva sitta här hemma isolerad från omvärlden, men nu när jag läst din historia håller jag mig mer än gärna hemma för att undvika allt vad smittor heter. Krya på er!

• Hëllef

Grattis Tjingeling och Skeppskatten, håller tummar och tår för att allt ska gå bra!

• Hëllef

Emly: Vi hade också försökt i 1,5 år när jag fick mitt X. På mig kunde de inte heller se något förutom en massa vätska vid höger äggstock men eftersom hcg inte gick upp som det skulle blev det operation. I mitt fall hade ägget fäst på äggstocken och satt alltså inte i någon äggledare. Fick därför behålla båda äggledarna och blev gravid igen två månader senare. Den gången gick det bra och min dotter är nu två månader

• Hëllef

Emly: Mitt hcg ökade. Kommer inte ihåg siffrorna exakt men det var från ca 10000 till ca 12000 från lördag till måndag och det var inte tillräckligt. Jag hade aldrig blivit opererad förut så det var en ny och ganska så ångestfylld upplevelse. Jag var dock uppe på benen snabbt efteråt och kunde åka hem nästa förmiddag. Var hemma lite drygt en vecka efteråt men det berodde mest på att jag var trött. Hade väldigt lågt blodvärde pga blödningen i buken.

• Hëllef

Grattis till dig också Otåligast! Väntan är hemsk men för mig var det värt varenda sekund av ångest när jag såg det tickande hjärtat på skärmen För mig var symptomen något starkare när det satt rätt, jag visste redan innan jag plussade att jag var gravid. Hade lite mer molvärk på höger sida vid mitt X.

• Hëllef

Grattis Lappgeten! Och så håller jag tummarna för er andra som håller på med IVF just nu.

• Hëllef

Grattis Petra334! Vilken liten plutt, jag som tyckte att min på 2,6 kilo var mini Hoppas allt går bra!
    Hoppas ruvningen går bra Supers!
    Här har vi haft ett par tuffa månader p.g.a. förmodade födoämnesallergier. När magen äntligen lugnat ner sig började det komma tänder istället. Inte bara en heller utan alla verkar vara på väg på en gång. Har en inte särskilt nöjd bebis med andra ord Suck, lite lugn och ro efter allt med X:et och en jobbig graviditet vore ju inte fel.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3