• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ouch! Jag har haft turen att få en bra BM som har tagit sig tid att prata om X:et och om min oro. Samma sak vid RUL. Har betytt mycket att kunna prata av sig och framför allt att bli tagen på allvar. Har äntligen börjat pusta ut lite nu när jag känner rörelser där inne.

• Hëllef

Pemberley: Är väldigt glad över min första graviditet. Blev gravid utan att ens behöva försöka och mådde som en prinsessa hela tiden. Den här gången har vägen till bebis varit allt annat än spikrak, jag är SÅ sliten och så denna oro då. Det blir INTE fler barn här.

• Hëllef

Grattis Alexandra! När blir BF då? När jag gjorde mitt VUL hade läkaren inte heller någon koll på varför jag var där. På RUL däremot var det helt annorlunda, det märktes att hon som utförde det hade kollat min journal i förväg och hon tog sig tid att prata om min oro. Det var riktigt skönt att få möjlighet att prata med någon om det i lugn och ro.

• Hëllef

Välkommen PlinaB77. Fick också mitt X efter att försökt länge, ca 1,5 år. Besvikelsen var enorm! Insåg förra helgen att min bebis skulle kommit då om ägget hade fäst på rätt ställe. Skönt att ni får hjälp. För vår del räckte utredningen (spolade då äggledarna) samt akupunktur, vi behövde aldrig gå vidare till IVF.

• Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-10-27 14:59:51 följande:
    Åh det var så jobbigt att komma på det där, att oj nu skulle bebisen kommit. Vi tröstade oss med att bli gravida den månaden som den skulle kommit, men innan vi visste det så var det skit jobbigt att tänka på allt.
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07

Ja, hade jag inte varit gravid nu hade det varit riktigt tufft. Är så tacksam att jag lyckades bli gravid så snabbt igen. Nästa vecka ska vi ta reda på vad som gömmer sig där inne Hur mår du förresten? Hoppas du slipper illamående!
  • Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-10-27 21:57:33 följande:
    Hëllef: det gjorde jag INTE! Äter receptbelagd medicin nu för att kunna äta något i livet! Gick ner 3 kg på två veckor, börjar vända nu sedan medicinen! Klarade du dig? Åh RUL eller köns ul? :)

Usch, stackare! Hoppas du inte behöver dras med det länge. Nu känns det som att jag klarade mig lindrigt undan även om det var jobbigt att må lite småilla hela tiden just då. Köns-UL blir det All oro har gjort det svårt för mig att ta till mig att det faktiskt ska komma en bebis i januari så jag har tagit varje tillfälle i akt som funnits för att se den. Känns bra att kunna förbereda storasyster på vad det kommer bli också.
  • Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-10-28 12:50:13 följande:
    Jo vi tänker lika där med att det är enklare att berätta för storasyster om man kan vara konkret om vad det är. Så hon inte tror att det blir en hundvalp. Så vi hoppas de ser på RUL! Funderar nu på nupp eller kub. Tänkte inte först men pappa erbjöd sig att betala så why not tänkte vi! Men vet inte vilket vi ska ta, vi är 23 och 24 och inte direkt i någon riskzon.. Svårt!

Bebisen höll ihop benen på RUL så det gick inte att se. Fy vad besviken jag blev även om det såklart var viktigast att få veta att allt var bra. Gjorde KUB trots att jag är under 35 och för min del var det lätt värt pengarna
  • Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-10-28 13:32:23 följande:
    Hëllef: vilken buse! Vår får fasen se till att bresa för storasyster skull. (Misstolka rätt) ;)

Håller tummarna för att den visar det den ska visa Vad dyrt för KUB, här i Gbg kostar det 1500, gratis om man är över 35.
  • Hëllef

Ser ingen skillnad i att ta reda på det nu istället för att första frågan efter förlossningen blir "vad blev det?". Tog reda på det med dottern också och insåg då att bara för att vi visste vad det var för kön så visste vi inte vilken typ av person som fanns där inne. Bodde utomlands då och där ansågs man konstig om man INTE ville veta. Dottern har gott om förebilder av båda könen, däremot är hon typen som behöver förberedas noga på saker och ting. Precis som jag

• Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-10-28 17:23:00 följande:
    Jadu det är svårt. Tycker ju inte att det borde vara så svårt om man får dåliga siffror på nupp att bara göra en blodanalys i efterhand men så funkar det nog inte i praktiken. Pappa betalar nupp så får lägga till 400 för kub, men kanske är värt! Ska fråga vad barnmorskan tycker är vettigast med hänsyn till ålder osv. :)
    Jag gjorde blodprovet i samband med ultraljudet och hade redan fått preliminära siffror när blodprovet togs. Du kan ju alltid kolla om det går att göra så om du har svårt att bestämma dig.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3