• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

AlexandraViberg skrev 2012-03-16 21:53:08 följande:
    Ska göra det imorgon bara för att :)

Det hoppas jag med! Får nog försöka med Borago och juicen två månader eftersom jag tror att jag ägglossar på "fel" sida denna gång och vet ju inte om ledaren överpresterar och fångar upp eller inte!
    Juicen är så JÄVLA äcklig enligt mig så hoppas på ÄL snart så man kan sluta.. fyfan!

Åh! Hittade det inte i appstore för iphonen dock :(
    Vanlig grapejuice hade jag nog inte heller kunnat dricka. Fuskar och kör med apelsin/blodgrape. Riktigt god!

Nej, googlade lite och såg att den inte finns för iphone. Synd för den är riktigt bra. Fertility friends app ska fungera för iphone och så verkar det även finnas något som heter period tracker. Du borde få upp fler alternativ om du söker på fertility i appstore. Hm, nu blir det verkligen inte aktuellt att byta till iphone på ett tag  
  • Hëllef

tusa: Samma här, har också en burk apiforce hemma men vet inte om jag vågar mig på att äta dem. Du tar dem från mensens första dag till ÄL.

• Hëllef

tusa: Ingen aning faktiskt men det kan ju vara värt att testa? Segt att behöva vänta så länge på mensen. Jag har fortfarande lite hcg kvar i blodet så jag går också bara och väntar. Brukar tack och lov få väldigt tydliga signaler på att ÄL är på gång så jag tror inte jag behöver vara rädd att missa den. 

• Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-03-17 11:24:23 följande:
    Nä det är ääääckligt! Men jag känner att det är värt ett försök eller två!

Jag har några stycken andra bla fertility friend men tycker den är lite komplicerad :P

Hittade en svensk också, som faktiskt inte alls är bra! Den räknar ut fel också verkar det som..
    Vad gör man inte för att bli gravid
  • Hëllef
    Johanna5 skrev 2012-03-18 02:22:53 följande:
    Det tar aldrig slut. Blev Gynakuten och inläggning. Det är 2.5 vecka sedan min skrapning. Imorgon ska vi åka på en välbehövd semester hela familjen. Men så idag fick jag ont i magen och började blöda. Åkte till slut in och ultraljudet visade att jag har rester kvar i livmodern. Så nu får jag äta Cytotec och ligga kvar över natten för att försöka stöta ut det sista. Annars får vi se vad som händer. Men någon semester imorgon blir det ju inte. Vet inte hur mycket mer jag orkar. Det tar aldrig slut och jag får aldrig vila. Jag är så trött nu. Och orolig. Och känner mig så ensam.
    Förstår att det måste kännas hopplöst och jobbigt att inte få lägga detta bakom dig någon gång. All styrka till dig!
  • Hëllef

Jag använder ÄL-tester och tycker det fungerar bra. Det har gjort att jag har lärt mig tolka kroppens signaler ganska bra och vet på ett ungefär när ÄL inträffar ändå. Tempning däremot gjorde mig stressad. Höll på att analysera mina kurvor till förbannelse så till slut lade jag ner det. Men det där beror ju helt på hur man känner själv. Kan ju vara värt att testa för att få bättre koll på ungefär när i cykeln man ägglossar och hur lång lutealfas man har.

• Hëllef

AlexandraViberg: Knepigt ... Vilken tid på dagen brukar du testa? Du kan ju ha missat stegringen dag 7-10 men är det inte lite tidigt? Jag fick ÄL en vecka senare än vanligt av Borago, kan ju vara så för dig också eller att cykeln är lite allmänt ur fas efter X:et.

• Hëllef

Nä, som sagt, det känns tidigt. Fick också streck som blev svagare och svagare på mina ÄL-test förra veckan och det berodde på att jag hade hcg kvar. Men för mig är det bara tre veckor sedan operationen så det är kanske inte så konstigt.

• Hëllef

Heja AlexandraViberg! Kör på

Fick helt oväntat mens idag. Borde väl betyda att kroppen är på banan igen och att hcg är nere på 0 så jag ser det som ett positivt tecken. Nu har vi dock planer på att vänta en månad med att försöka p.g.a. min jobbsituation. Har precis fått ett kort vikariat och har chans att få fast tjänst i slutet av juni. Vill inte riskera den chansen hur mycket det än skär i hjärtat efter att ha försökt så här länge. Är det inte det ena så är det det andra

• Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-03-21 21:28:56 följande:
    TACK! :D

Alltid positivt att vara på banan igen! Jag tyckte att det var väldigt skönt att testa negativt efter operationen och sen att mensen äntligen kom 42 dagar efteråt!

En månad känns ju inte så jätte farligt att vänta, men förstår hur du tänker, jag skulle känna att det var jobbigt att vänta en månad, men vem vet. Eftersom ni inte "vill" bli gravida då så kanske ni blir det!
    Det var så jag fick mitt X.. haha. Vi skulle gifta oss i januari och jag ville helst inte vara gravid då plus att vi skulle utomlands i juni och då var det på gränsen att de tycker det är okej att åka med. Well.. jag blev gravid och plussade i januari! ;)
    Sant, det brukar ofta vara så att det blir när det är som minst lämpligt. Dottern blev till i samband med att vi flyttade utomlands. Inte riktigt vad vi hade tänkt oss men det gick det med. En månad är kanske inte så lång tid men tanken finns ändå där - tänk OM jag hade blivit gravid just DEN gången? Men men, ett fast jobb är ju inte fel om det skulle bli aktuellt med IVF.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3