• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

majbebbe: Stort grattis, skönt att äntligen få veta! Om en vecka är det dags för mig ...

Petra: Förstår precis hur du känner, kämpa på! Klart du ska ventilera alla jobbiga tankar här. Hur länge hade ni försökt när du plussade förra gången? 

• Hëllef

Petra: Vi verkar vara många vars planer har gått i stöpet. Jag har alltid varit fast beslutad om att få barn tätt. Nu blev det inte så av olika anledningar så jag fick tänka om och planerade ca fyra år mellan barnen. Så blev det inte heller p.g.a. att det tog sådan tid. Om allt går vägen denna gång blir det fem och ett halvt år. Nu försöker jag se det positiva med det men det har varit lite svårt att smälta. Eftersom du blev gravid snabbt förra gången får vi hoppas att det går undan nu också.

• Hëllef

Alexandra: Jag har frågat dem jag känner som har lite större åldersskillnad mellan barnen och de har nästan bara varit positivt inställda till det, och syskonen verkar ha blivit tighta ändå. Nackdelen tycker jag är att man får "börja om" igen men nu försöker jag bara vara tacksam för att jag lyckats bli gravid

• Hëllef

kanske 4a: Åh vad spännande, håller tummarna imorgon Tycker också jag ser en skugga.

• Hëllef

Grattis acinna! Tråkigt att du inte blev särskilt bra bemött med X:et. När jag först kontaktade sjukvården och blev skickad mellan akutmottagningarna och ingen kunde svara på vad jag drabbats av blev jag sjukt irriterad. 12 timmar i en korridor på akuten en lördag var ingen höjdare. Liten och utelämnad som du skrev är precis rätt ord. Blev dock otroligt väl bemött när jag väl hamnade på rätt ställe. Det verkade inte som att någon av alla de läkarna jag träffade hade sett ett X av den typen förut så då fick jag genast lite mer förståelse för situationen. Men den ångesten jag kände när jag låg på operationsbordet i väntan på att bli sövd - den vill jag aldrig vara med om igen!

kanske 4a: Håller tummarna för att testerna blir starkare, på det översta testet syns det ju absolut något.

Imorgon bitti är det dags för mitt VUL. Har hållt mig ganska lugn hittills men nu börjar jag bli nervös. Låg vaken p.g.a. ryggont stora delar av natten till igår och kände att nu är det kört. Men idag känns det bättre igen. Har börjat känna av lite illamående, är inte särskilt sugen på mat men måste samtidigt äta ofta för att må bra.

• Hëllef
    kanske 4a skrev 2012-06-10 10:17:43 följande:
    Skrattande

Wohoo, stort grattis!
  • Hëllef

Tack majbebbe! Allt gick bra, det satt rätt och man kunde ana ett litet hjärta. Är SÅ lättad nu. Känner igen det där med att vara trött, orkar absolut ingenting. Börjar känna av illamående också, blä.

• Hëllef

Tack alla! Tror inte jag var inne hos läkaren i tio minuter ens en gång men oj vad lättad jag var efteråt Nu har jag äntligen vågat ringa MVC och ska dit om en vecka.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3