• Hëllef

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

AlexandraViberg skrev 2012-03-21 21:49:44 följande:
    Exakt så känner jag med och la därmed bort tankarna om att skippa denna månad eftersom att jag inte ville ha ett decemberbarn.. men som sagt: Tänk om det var just den månaden jag skulle blivit gravid.

Men man blir gravid när man blir och jag tror inte att man kan påverka det så värst mycket om man inte behöver medicinsk hjälp.
    Självklart är det så, problemet är ju bara att man aldrig kan veta Men c'est la vie!

Klockren stegring på testen för övrigt, så där ska det se ut!
  • Hëllef

Räkna från första positiva tycker jag. Vet inte hur lång tid efter positivt test jag brukar ha äl men jag brukar räkna 48 timmar framåt för säkerhets skull. När jag blev gravid senast visade mina test positivt söndag em och måndag fm. Hade sex söndag och måndag kväll.

• Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-03-21 23:27:31 följande:
    Vi hade sex inatt kl 4 och sedan idag direkt efter utslaget 12-12.30.
    Men fick råd och tips att vänta ikväll och köra imorgon med men känns så långt mellan, men vi får försöka hålla oss :S
    Tror inte det är någon fara med att vänta till ikväll, ni har ju redan legat i ordentligt Skulle köra på ikväll och imorgon om jag vore du.
    Petra 334 skrev 2012-03-22 08:23:13 följande:
    Förstår inte riktigt hur de tänker här... Får sitta i dagrummet omgiven av pipande nyfödda och vänta på prover och svar halva dagen... Försöker göra tårarna osedda och stirra ner i bordet.. :,(
    Men fy, de verkar inte ha tänkt alls! Hoppas du slipper sitta där länge till och plågas, vet precis hur det är när man nästan känner sig som förföljd av gravida kvinnor och nyfödda bebisar.
  • Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-03-22 13:33:29 följande:
    Hëllef: vi körde 04 och 12 igår och imorse!
    Idag är testet på cb fortfarande glad gubbe men på testlagrets betydligt svagare. Aningen svagare än första positiva testet jag fick. Borde väl betyda att ägget släppt nu? :)
    Svagare test behöver inte betyda att ägget har släppt som jag har förstått det men har du känt stickningar är det kanske idag det händer. Håller tummarna för att det går bra trots att det är fel sida.
  • Hëllef

Man kan väl sammanfatta det med att det där med ÄL-tester är en djungel iom att de är så svårtolkade. Vår läkare på fertilitetskliniken avrådde oss från både ÄL-tester och tempning. Testerna tänker jag dock fortsätta med, känns bra att veta att ÄL är på gång tycker jag.

Petra, skönt att hcg:t har gått ner förresten!

• Hëllef
    Ella Jade skrev 2012-03-23 14:09:57 följande:
    Fick se det pyttelilla hjärtat på VUL idag :D
    Härligt!

Hcg nere på 5.4 idag, måste tillbaka ännu en gång för att kolla. Måtte det vara sista gången, är trött på att stressa iväg innan jobbet för att åka och lämna blodprov.
  • Hëllef

Petra: Skönt att du mår bättre!

Lappgeten: Hoppas att spolning + pergo ger resultat. Har fått prova på båda delarna men i omvänd ordning.

tusa: Jag blev arbetslös i höstas så jag förstår precis hur du känner. Nu har det äntligen börjat lossna för mig jobbmässigt men det har varit en tuff tid. Åt först pergo utan resultat, sedan blev det utredning och sedan fick jag mitt x så det har varit många motgångar. Nu hoppas jag att det äntligen är min tur att ha lite tur

honeybunny: Håller tummarna imorgon!

Ego: Hcg nere på 1,4 så nu slipper jag iallafall kolla fler gånger. Men det var värst vilken lång tid det tar för det att gå ner, det är en månad sedan operationen idag.

• Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-03-30 22:20:07 följande:
    Tusa: låter himla komplicerat det där med jobbsituationen!  Jag pluggar ju nu för att slippa allt strul och tjaffs! Blir lättare för mig att få jobb sen!

Angående det andra så tycker jag absolut att du ska svälja cynismen och ta och iallafall ringa dom och höra vad de har att säga!

Här hemma har det blivit spännande med testerna!
    Kan inte lägga upp bilder från telefonen men här finns om man är nyfiken! Visar svaaaaaagt, rosa streck! (utan motljus och trix men såklart mer av trix! det tog jag imorse)
    Har gjort ett till ikväll, inte lika rosa men man ser mot en lampa (var ju kvällskiss och utspätt)

ivantapanummertva.blogg.se/index.html

SÅ SPÄNNANDE :D
    Ser riktigt lovande ut!
  • Hëllef
    AlexandraViberg skrev 2012-03-30 22:55:42 följande:
    Hoppas hoppas! :D
    Kommer hålla er uppdaterade!
    Håller tummarna så hårt jag kan!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3