Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Men man blir gravid när man blir och jag tror inte att man kan påverka det så värst mycket om man inte behöver medicinsk hjälp.

Klockren stegring på testen för övrigt, så där ska det se ut!

Räkna från första positiva tycker jag. Vet inte hur lång tid efter positivt test jag brukar ha äl men jag brukar räkna 48 timmar framåt för säkerhets skull. När jag blev gravid senast visade mina test positivt söndag em och måndag fm. Hade sex söndag och måndag kväll.
AlexandraViberg, här finns bra information om ÄL-tester:
teskedinfo.blogspot.se/2010/03/agglossningstester.html
Enligt den ska du räkna 24-48 timmar efter första positiva testet eftersom dina tester visat positivt flera dagar.
Man kan väl sammanfatta det med att det där med ÄL-tester är en djungel iom att de är så svårtolkade. Vår läkare på fertilitetskliniken avrådde oss från både ÄL-tester och tempning. Testerna tänker jag dock fortsätta med, känns bra att veta att ÄL är på gång tycker jag.
Petra, skönt att hcg:t har gått ner förresten!
Petra: Skönt att du mår bättre!
Lappgeten: Hoppas att spolning + pergo ger resultat. Har fått prova på båda delarna men i omvänd ordning.
tusa: Jag blev arbetslös i höstas så jag förstår precis hur du känner. Nu har det äntligen börjat lossna för mig jobbmässigt men det har varit en tuff tid. Åt först pergo utan resultat, sedan blev det utredning och sedan fick jag mitt x så det har varit många motgångar. Nu hoppas jag att det äntligen är min tur att ha lite tur
honeybunny: Håller tummarna imorgon!
Ego: Hcg nere på 1,4 så nu slipper jag iallafall kolla fler gånger. Men det var värst vilken lång tid det tar för det att gå ner, det är en månad sedan operationen idag.