Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
26 är ingen ålder, det var bara jag som var oförskämt ung!
Har hört att medelåldern för kvinnor att föda sitt första barn har ökat till 29!
Konstigt tyckte jag, eftersom jag borde dragit ner det en hel del :D

Mika1980: Samma årgång här
AlexandraViberg: Förstår att det känns bra så här i efterhand. Kan tänka mig att det inte är ett helt självklart val när man är så ung. Tänker som du, att när väl bebis nummer två kommer så kan man få hjälp av det stora barnet. Dottern har lugnat ner sig betydligt och är idag ganska lätt att ha med att göra. Det blir nog en lugn och harmonisk tvåa för dig också
Håller för övrigt med - hoppas att vi alla här lyckas snart! När jag läser om er som har flera x och mf i bagaget blir jag otroligt tacksam över det jag har.
Mitt X satt visserligen inte i äggledaren men jag blev dålig i v 5+3. Hade inga blödningar, det sa bara pang och jag blev dålig med en gång. Trodde det var vinterkräksjuka först eftersom jag blev dålig i magen men det var väl någon sorts reaktion på den inre blödningen. Senare på kvällen fick jag extremt ont i axlarna och vid revbenen, kunde knappt röra mig. Tydligen ett typiskt tecken enligt läkarna.
Petra, hoppas medicinen fungerar och att du slipper biverkningar.
Har visst snöat in på det här med magen, men ni som blev dåliga i magen vid ert x, hur lång tid tog det innan ni blev bra igen? Det är två veckor sedan jag blev opererad och magen är fortfarande inte i form. Har visserligen ätit järntabletter (slutade i helgen) men nu börjar jag tröttna på detta.
Dags för blodprov idag igen för övrigt!
Ella Jade och Nelliepop: Hoppas det går/har gått bra!
Lappgeten: Jag vet precis hur det känns, har försökt i 1,5 år. Man måste få ha dagar då man är ledsen ibland för att orka. Det blev lite lättare för mig först när vi kom igång med utredningen tycker jag. Jag blev gravid direkt efter spolningen (X visserligen) så hoppas att det hjälper för dig. Går själv omkring och hoppas att effekten av spolningen i januari fortfarande håller i sig.
Grattis Nellipop! Ella Jade, hur har det gått för dig?
Ella Jade: Underbart, stort grattis! Vad härligt att det gick att se så mycket! Får man fråga var du gjorde ditt vul? Har fått för mig att du bor i Gbg?
Ella Jade: Perfekt med tips på bra ställe, tack!
AlexandraViberg: Håller med Mika, tror det blir positivt inom ett par dagar.
Mika1980: Skönt att ha tagit ett beslut, så kände jag med utredningen. Om det inte har tagit sig för oss till sommaren blir det IVF här också.
Ego: Har fått svar på senaste blodprovet. Hcg var nere på 33 så jag får åka tillbaka och göra nytt prov om en vecka igen. Vill bara att detta ska vara över!
Alexandra, hoppas det fungerar bra för dig med Borago. Jag dricker också grapefruktjuice men vågar mig inte på kosttillskott längre p.g.a. rubbad cykel när jag försökt tidigare. Har även tempat men har lagt det på hyllan också och kör nu bara med ÄL-test. Kan tipsa om en bra app till telefonen som heter Ovuview (finns åtminstone till Android). Där kan man registrera temp och en massa andra symptom och jag tycker den fungerar bättre än fertility friend.