Epilepsitråden 11
Lusk har vart skitjobbig. Idag fick han raseriutbrott utan dess like som slutade med att jag var tvungen att tvångshålla han för han gick lös på sig själv, på andra och på inredning. Just då kände jag mig helt hysteriskfast jag inte visade det. Altan dörren stod öppen och vi bor precis brevid den lokala mataffären och han skrek värre än nånting annat. Kände för att bara hålla för munnen på han och skrika tillbaka fast värre. Jag höll mig dock lugn och strax efter det så somnade han i en fotölj på altanen. då gick jag lös på ogräset i trädgården. Man får som klåda i kroppen av all frustration och ren panik. Det enda som verkligen verkligen hjälper lite det är att få koppla av det ibland och göra nånting annat även om det så bara är att få åka till affären ensam eller ta en dusch. Jag hatar när det går så långt att jag reagerar med att känna mig förbannad på honom när det egentligen bara är synd om han som om han skadat sig. då vet jag att nu är det panik nu är det dags att jag får liiite avlastning och sen gäller det att härda ut och ta på mary poppins rollen tills räddning annländer. Och om räddningen inte annländer då? jo då kör jag på piff & puff och stoppar ungarna fulla med glass. då har jag onekligen vunnit mig typ tio minuter.
fan vilket dåligt innlägg detta blev. önskar jag hade några bra råd.
se till att få så mkt avlastning som möjligt. du måste orka i långa loppet.
stora kramar