kommande år skrev 2010-03-01 15:59:47 följande:
Ursäkta, jag menar inget illa med vad jag kommer skriva nu, men menar ni att förskola inte vet vad de skall göra?När jag gick så hade jag (och mina föräldrar) aldrig problem med at lärare var rädda för att ta hand om mig. Mina lärare har alltid haft samma ansvar för mig (och inte varit rädda för att gå in och "hjälpa till" och ta sitt ansvar, även om det fanns en extra person om jag behövde mer hjälp med anfallen. Jag behövde oftast inte mer hjälp än at vila någon gång ibland så den extra personen blev extra till hela klassen.Men det som skrämmer mig riktigt är att kunskapen verkar ha backat inom barn och ungdomsomsorgen. Forskningen går framåt men kunskapen inom förskola och skola går bakåt :(Vad gäller om ni skall våga skicka era barn att bada själva (antar med kompisar) så har mina kompisar alltid vetat om vad de skall göra, så på den punkten tor jag inte ni behöver oroa er (nu vet jag ju iofs inte hur era barn har det) men jag har själv gått igenom dt och med kompisar har det aldrig varit några problem.Tror föräldrar och vuxna har mer nerver på spänn än vad barn och ungdomar har.
det hela är väldigt individuelt ifrån förskola till förskola. vissa klarar av det galant men dessvärre är många väldigt okunniga.
den allmäna kunskapen om epilepsi är fruktansvärt dålig och jag får dagligen höra om nya exempel där okunskapen tar nya lågvattenmärken. att forskningen går framåt känns kanske aningen optimistiskt att säga

då den är oerhört under prioriterad.
det behövs så mkt mer innom alla områden av epilepsi världen.
när det gäller bad så finns det många här som blir triggade av vatten vilket gör det extra riskfyllt. det är en väldigt komplex fråga och varje svar är högst individuellt då faktorer som anfalls frekvens, anfallstyper och vad som triggar är saker som måste tas i beaktande. bad och epilepsi är väldigt farligt om det ej är noga anpassat efter individens behov och i det här fallet väljer jag att leva efter principen better safe then sorry. man får alltför ofta läsa i nyheterna och bli påmind om detta.
föresten om du orkar/vill så skulle du gärna få presentera dig lite närmre. anfallstyper, frekvens och medicinering är saker som läses med stort intresse här av oss ep gamar