Epilepsitråden 11
Hej hej. Nej Luskens ep ska ju inte vara ärftlig då den sannolikt kommer från hans missbildningar som de upptäckt på hans hjärna. Zonegran var riktigt trist att läsa om faktiskt värre än keppran tyckte jag :-/
Ja det var ju skönt att lillans eeg var grönt så att säga tyvärr så kan jag inte sluta älta att så var även luskens 4-5 första eeg:n men men så länge det håller sig till lite små ryckningar och absens liknande tillstånd så kan vi leva med det
Erik Ronge är en bra läkare rejäl och talar tydligt tycker jag förtroende ingivande och vi har ännu inte fått någon som helst annledning till att misstro han. Han hade bla Lusk när Lusk fick utslag av lamictalen första gången och då var det rätt livat
Hoppas verkligen att alla anfall håller sig borta från er.
Nu vill jag höra vad ni tycker. Som det inte vore nog med helvete idag så ringde BUP mig förut.
Vi ska ha möte på fredag och då ska de presentera vad de kommit fram till och de har redan sagt så mkt att en diagnos kan vi nästan räkna med vilket trots all logik kommer kännas tungt att ta in.
Nu ringde de och frågade om vi kunde ha med socialen och FK på mötet.
Min första tanke var att nu har de helt omyndigförklarat mig som mamma och jag är precis så usel som jag kan känna att jag är och att de nu vill ta Lusk ifrån mig. Ja en ganska drastisk tanke men ni får tänka på att jag just då var stressad , stod mitt i mataffären och känner mig redan pissig. De vill tydligen ha med dem för att de är de som kan erbjuda oss och lusk mest stöd och hjälp eller nått sånt. men pga att alla ska på semester vill de ta detta på en och samma gång. Jag känner som så att visst allt som kan ge lusk bra hjälp och ett lättare liv. Men sammtidigt så känner jag att JAG verkligen skulle vilja ha den stunden med att ta in vad de säger och så att kunna bearbeta, smälta osv. Då känns det så fel att för det första ha med andra + att jag nog kommer vilja "sörja" och bearbeta innan jag fokuserar på vad som ska göras. Hur hade ni resonerat?