Epilepsitråden 11
ok en liten update om dagen som startade jobbigt men som slutade rätt bra eller kanonbra enligt lusken. Vi åkte och badade (lustigt med tanke på diskussionerna som pågår här). när vi kom dit så var det bara vi förutom ett gäng på tre unga killar i 18års åldern. de levde fan verkligen. skvätte vatten omkring sig och for omkring vilket först gjorde mig irriterad. när de sen började göra volter och kanonkulan osv ner i vattnet bara en liten bit från där jag och lusk just satt och försökte fånga bubblor gjorde mig inte mer vänligt sinnad.
däremot så intresserade det lusk väldigt som gränslös som han är genast började applådera och skulle visa dem häftiga saker som han minsan kunde göra i vattnet. gensvaret ifrån dem var stort och lusk sökte sig mer och mer till dem tills plötsligt han var en av dem. Dessa tre killar har ingen aning om exakt viken stor grej de gjorde för lusken men han hade så roligt. de var kompisar
de åkte rutschkana på löpande band, åkte runt runt i virvel bassängen där de lassade honom emellan sig och bara lekte gärnet med honom. efter en timme så tog de med sig lusk och gick och fikade och fortsatte sen att bada i en timme till. jag o gubben kände oss rätt paffa men ja glada och tacksamma. när det sen slutligen var dags för oss att åka hem ville lusk absolut inte det men killarna lyckades övertyga honom så pappa, killarna och lusken gick i gemensam trupp till duscharna. där sen så hade lusk fått låna deras godis doftande shampo, han hade fått tuggumin och kakor och det bästa av allt världens enligt lusk coolaste simmglasögon. han hade frågat dem lite på skämt om de jobbade som pizza bagare och det gjorde de alla på en och samma pizzeria. så nu har vi en stående inbjudan för lusk att komma dit närhelst och käka pizza med dem
jag blir så oerhört varm om hjärtat när jag tänker på dessa tre killar som kunde göra så enormt mkt för en liten killes självförtroende. det är en väldigt stolt och högst lycklig lusk som somnade för natten här ikväll