Epilepsitråden 11
Det här med LSS är ju som sagt ganska stillastående och varför kan man undra. jo det är upp till lusks neurolog i skövde att skriva detta och han är ju storartat saktfärdig så allt bara står och väntar på att han ska skriva intyget. Ja för er kan jag ju inte tänka mig något annat än att ni får assistans på direkten vilka "goda" nyheter usch vad kluven man är i frågan. Minns fortfarande hur jag fasade för att ansöka om VB på honom. NAIV de luxe.
De "glada" nyheterna jag har dock är att jag igår hade en pratstund med BUP där vi konstaterade att utredningen som ska göras ska fokusera på hans styrkor och svagheter och hur hans framtida skolgång ska utformas. Sen sa jag även det att jag behöver hur mkt stöd som helst av dem. Jag måste få så mkt hjälp som bara är möjligt i hur jag ska uppföra mig och hantera hans beteende problematik som inte verkar bli bättre utan tvärtom. Hehehe cynisk som jag är så tänker jag alltid på andra personer jag pratat med om BUP som beklagar sig över hur jobbigt det är och bla bla bla. BUP är mina styrkoänglar som ger oss enorm hjälp anser jag och kan inte för mitt liv förstå varför någon skulle ha problem med dem. Lider folk då av så taskig självinsikt och känner sig trampade på tårna för att det kommer främmande människor som talar om vad man gör fel? Jag har ju kommit så långt att jag inser att det kvittar vad fan jag gör så är det ändå fel och deras råd och tips är ovärderliga känner att deras tänk erbjuder ett så mkt bättre liv för lusken och det är väl ett litet pris att betala att behöva ransaka sig själv lite?
Lusks ep är ju så "faschinerande" nu att han inte får regelrätta gm utan en hel del av tonisk kloniska fast vid medvetande. + alla atypiska absenser och myokloner och drop attacker. Ärligt så gör jag inte ens ett försök att hålla räkningen på hur många per dag. Funderar på att skaffa mig en sån där klickräknare och göra ett frestande ett par dagar men men. Tisdag är slut och jag har fortfarande inte orkat ta mig i kragen och jaga sjukhus angående lusks nya anfall eller misstankarna om lillan. Men är fan helt slut ändå nu då lusk verkligen verkligen kör livet ur mig.
Stora kramar