sana70 skrev 2010-02-25 22:09:24 följande:
Bra att hon har lyssnat på dig . Själv har vi två läkare till vår tjej och det har inte varit några problem än så länge, det retar mig att jag inte har någon EP- sköterska tillgänglig för vissa frågor som ibland dyker upp och man inte kan nå läkare så snabbt. Idag ringde jag men läkare ska ringa mig om en vecka och vi står på väntelista för återbesök trots överenskommelse att träffas inom fem veckor(nu har det gått 9 veckor) men men vi vet att det finns andra som är i större behov och så länge lillan mår bra har vi inget behov att träffa läkare. Men nu får jag ställa min fråga här...det ska byggas ett höghus typ 50 meter ifrån där vi bor, det blir som att bo på ett byggplats, jag undrar om det kan påverka vår tjej, jag menar själva buller samt stress som finns på byggplatser. Stängsel kommer gå utanför vår dörr nästan(10 meter ifrån själva ingången). Hyresvärd vill ha läkarintyg för att ordna ett nytt boende för oss om det skulle vara aktuellt men vi vill inte flytta, helst inte. Fråga två, personalen på dagis är rädd för att inte kunna hantera hennes anfall rätt, finns det något bra literaratur om barn med EP som jag ska kunna lämna på dagis för att minska deras oro???? Kanske jag överreagerade i början med att vara noggran med att berätta allt om henes EP och kanske min rädsla för anfall smittade av sig, vem vet. I alla fall de vill inte vara ensama med henne och det tycker jag är fel, jag menar är det bara hon på dagis visst ska en man kunna hantera henne.
hmmm det där med byggarbetsplats kan ju faktiskt påverka negativt då det blir mkt buller och intryck och om hon inte får ro så finns det ju en risk att hon blir trött och mer lätt triggad. tror dock inte ni behöver måla fan på väggen utan barn anpassar sig fort så hon kommer förhoppningsvis knappast märka av det medans ni stör er
vad gäller dagis så drar jag nu i panik bromsen!!!!!!
det där känner jag igen. det börjar med at det låter så sen kommer tider hit o dit som det vore bättre om hon stannar hemma det skylls på vikarier o utflykter fram o tbx o innan du vet ordet av så är ditt barn en främling på dagis.
ordna ett möte med ledningen omgående och se till att om personalen känner sig oroliga eller inte kan erbjuda den övervakning osv som hon behöver så får de helt enkelt ordna med resurs eller åtminstonde ta in extra personal så de kan hantera detta DET ÄR DERAS SKYLLDIGHET! önskar verkligen jag hade stått på mig i fråga om lusken där. Lycka till.