Puff 2008 skrev 2010-04-10 17:44:25 följande:
Bla Tove ja. Hon är ju inte Myrans läkare egentligen men hon har varit involverad i diskussioner om Myran tidigare och hon är verkligen kanon. Ja du Mopsan, en uppfriskning av HLR är inte dumt. Lusk kan ju det där med att busa ordentligt också. Många av oss har ju gått en sån där kurs för vuxna någon gång, men det är ju dels bra att friska upp minnet (de flesta behöver ju aldrig utöva det på riktigt så man tappar ju) och dels bra att gå för barn. Kan säga att även om man nog hade vetat att man skulle improvisera om det behövdes är det väldigt skönt att veta exakt vad man skall göra. Även om jag kan lova att det är svårare på riktigt än på en docka. Myran går på Frisium, Absenor och Diacomit. För den epn hon har då. Sedan har hon kvar Sabrilex från tidigare. Plus Beta pred nu då också, som förhoppningsvis blir en låg dos av annat mildare preparat framöver. Beta pred är lite väl brutalt biverkningsmässigt. Sedan har hon en rad andra mediciner som jag inte ens brukar nämna här (för magen, hon går på långtidsantibiotika, inhalationsmediciner, akutmediciner etc etc).Inga ändringar är aktuella för det som vi tror spökar är kortisonet. Hon har haft tillfört kortison så länge, plus Synachten förra sommaren, så hennes binjurar tillverkar inget eget. Och det mår hon inte bra av. Så vi behöver hitta en bra dos tillfört kortison av ett preparat som ändå gör att hennes binjurar kommer igång lite på egen hand. Gooood så skönt att det har hållt sig lite sjukhusfritt för er. Även om jag förstår att det är tufft ändå såklart. Vad står Lusk på nu..mediciner alltså? Dåligt minne här med....
lillan har det tufft vad fan säger man? hoppas det blir bättre snart ja det är väll vad jag kan säga va? :-/
Lusk han går på enbart keppra och lamictal nu + lite annat skit bla theralen för att sova men bara de två ep medicinerna de har ju båda visat sig vara potenta på honnom innan så därför tragglar vi vidare med förhoppning om ljusare tider.
Han har hållit sig hyffsat lugn det sista men kan man njuta av det? nopp inte alls faktiskt
Vi hade mötet med FK idag och jag tror det gick ganska bra faktiskt. Tror handläggaren fick en hyffsat bra grundbild av hur "vardagen" med lusk ser ut. Svårt dock att veta vad man ska berätta och vad som är onödigt jag hade ju kunnat sitta och tjöta tre dygn i sträck utan problem men nu ska man försöka få ner det på bara några timmar men som sagt jag tror det gick ganska bra. så nu håller vi tummarna.
Imorgon ska lillan åka och göra EEG. Känns dock som slöseri med tid. Lusk krampade som en galning i början men visade nada på EEG:t det tog ett par månader innan det avvikande började synas på honnom. Men men lika bra att göra det en eller 100 ggr för mkt
krama lilltösen och ta hand om er