• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • SaGaKi
    Character skrev 2010-02-17 00:52:51 följande:
    Åhå det verkar verkligen något som jag och gubben behöver. vi har försökt nu i 8 månader, och jag har inte fått regelbunden mens och jag vet inte ens när jag har ÄL. Men det måste vi införskaffa oss :) hoppas det funkar. Lycka till alla
    Här kan du läsa lite om ROSENROT  och de effekter den kan ha
  • Character
    SaGaKi skrev 2010-02-17 11:21:04 följande:
    Här kan du läsa lite om ROSENROT  och de effekter den kan ha
    Den har jag redan läst {#lang_emotions_laughing}
  • Laisen

Jag funderar på en sak, min kompis sa att man kan ju ha ägglossning utan att mensen kommit och jag och min sambo försöker ju redan trots att min mens inte kommit än, så jag kan ju bli med barn iaf. Fast dom grav tester jag tagit visar negativt....hur ska jag göra? Käka rosenrot tills mensen kommer iaf eller? :/. Fan va svårt det ska vara med sånt här!

• Character

Hejsan nu har jag beställt artic root och folsyra. men jag beställde extra stark rosenrot, så tro hur många piller man ska ta av dom per dag?

• Elviras mamma 06

Mitt problem är ungefär desamma som för dig Laisen, jag har dock inte slutat m p-piller, men min mens är så jäkla oregelbunden och nu är jag på CD 26 och ännu ingen ÄL i sikte... Å då undrar jag, ska jag börja m Rosenroten nu då eftersom jag inte haft ngn ÄL ännu, eller ska man vänta tills mensen nu kommer och börja käka pillrena då? Man blir ju minst sagt otålig när det blir så här, trött på oregelbunden mens........:(

• SaGaKi
    Character skrev 2010-02-18 01:43:26 följande:
    Hejsan nu har jag beställt artic root och folsyra. men jag beställde extra stark rosenrot, så tro hur många piller man ska ta av dom per dag?
    Tror det står i i förpackningen att man kan äta 1-2 tabletter per dag...

Nu håller vi tummar så ni PLUSSAR snart...
  • Nilla83

När ska man börja äta tabletterna? kan man börja när som helst? ska man göra uppehåll eller äta dom fram tills man plussar =) om man nu göra det men det får man ju hoppas på =)

• Kakmonztret
    Nilla83 skrev 2010-02-18 13:57:42 följande:
    När ska man börja äta tabletterna? kan man börja när som helst? ska man göra uppehåll eller äta dom fram tills man plussar =) om man nu göra det men det får man ju hoppas på =)
    Har läst att man ska börja på mensens första dag och äta dem tills man har ÄL. Det är så jag också gör nu, inväntar ÄL med spänning :D
  • Nilla83

så man kan inte börja redan nu o äta?
    rosenrot ska ju hjälpa mot annat oxå stress trötthet då måste man ju kunna äta dom varje dag inte bara mellan mens och ÄL??

• elinasteen
    Nilla83 skrev 2010-02-18 16:54:33 följande:
    så man kan inte börja redan nu o äta?rosenrot ska ju hjälpa mot annat oxå stress trötthet då måste man ju kunna äta dom varje dag inte bara mellan mens och ÄL??
    vi blev bara k*tare av dem haha (vad vi märkte av iaf)
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!