• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Kakmonztret
    SaGaKi skrev 2010-02-13 20:44:01 följande:
    Mina mens blev EXAKT till 5 dagar istället för 8 dagar...
    Sedär, den kanske blir normallång nu. I och för sig, bara trevligt att blöda i så få dagar som möjligt, så jag borde inte klaga. 
  • emsoca

Nu är det ägglossning här så jag gör ett uppehåll med rosenroten. Bara att hoppas att det tar sig nu :)

• TB1
    emsoca skrev 2010-02-14 15:18:51 följande:
    Nu är det ägglossning här så jag gör ett uppehåll med rosenroten. Bara att hoppas att det tar sig nu :)
    lycka till
  • Zoe

Inför vårt 1:a försök började jag äta rosenrot, för att få lite mer ordning på min ägglossning, hade ganska lång cykel och svårt att få koll på ägglossningen. Läste att rosenrot kunde göra ÄL mer regelbunden och även göra den "kraftigare".  Började äta två om dagen och vips så kom min ägglossning som ett brev på posten, och jag blev gravid den gången. :) Är i v 13 nu. Svårt att veta om det har att göra med rosenroten, men jag tror faktiskt det!

• TB1

jag brukar känna av min ägglossning genom riktigt molandevärk men den här gången då jag har testat rosenrot så kände jag inte av den så mkt. hade mkt älflytningar men det kanske var pga grapefruktjuicen..

• DevilsDaughter

Jag funderar på att börja med rosenrot, har bestämt mig för apiforce, men man kanske kan äta båda samtidigt? Jag har bara 9-10 dagar mellan ägglossning och mens och funderar på om rosenrot kanske kan göra att min ägglossning kommer tidigare? Någon som varit med om att det blivit så då ni provat rosenrot eller apiforce?

• MK84

För oss tog det sig på 8e försöket. Det var första gången ja åt rosenroot, anv. även älstickor den gången. Så jag har bara positivt å säga om de.

• TB1

vilka rosenrot äter ni? jag tar 2 tabl om dagen och det är 300mg rosenrot i varje, räcker det?

• MK84

Jag åt Artic root som man köper på apoteket, åt en om dan.

• shoreline

Jag plusade första månaden jag åt rosenrot! Tog en tablett om dagen, någon extra stark rosenrot, minns inte namnet. Hade innan dess försökt bli gravid 4 månader. Började egentligen med dem för att, precis som någon annan, få ordning på ägglossning osv. Hade en låååång menscykel. Lycka till med bebisverkstan!

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!