• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • CarlAstrid

Hade inte hört ang rosenrot innan. Låter som nåt jag borde prova till nästa gång. Jag kommer ha äl nu i dagarna och går det inte denna månad heller (7de försöket nu) så måste jag ju prova det. Har också oregelbunden mens och äl. Tex så förväntade jag mig äl igår men stickorna har inte visat nån stegring, inte imorse heller.

• SaGaKi
    CarlAstrid skrev 2010-02-15 07:56:57 följande:
    Hade inte hört ang rosenrot innan. Låter som nåt jag borde prova till nästa gång. Jag kommer ha äl nu i dagarna och går det inte denna månad heller (7de försöket nu) så måste jag ju prova det. Har också oregelbunden mens och äl. Tex så förväntade jag mig äl igår men stickorna har inte visat nån stegring, inte imorse heller.
    Joo tycker alla ska testa den allafall..
    själv e jag helt såld på denna lilla rot...

Här kan du läsa lite om ROSENROT
  • Elviras mamma 06

NU blev jag oxå sugen på att testa detta. Jag hade ett MA i september och har fortfarande inte blivit gravid. Har väntat på min ÄL nu som jag trodde skulle komma ngn gång förra veckan, men den har fortfarande inte dykt upp :( jag har oregelbunden mens och hatar att gå och vänta på ÄL:en som aldrig kommer. Jag har dock inte riktigt vågat prova Rosenrot då jag hört ngt om att det kan leda till missfall, vet ni ngt om det? Är det jätteviktigt att man slutar exakt vid ÄL? Om man får flytningar ngn dag innan ÄL kan man sluta redan då eller ska man sluta den dag man har ÄL?

Vilken ska man köpa isf? Räcker det med den vanliga som finns på ICA eller ska man ta ngn starkare?

• MK84
    Elviras mamma 06 skrev 2010-02-15 09:00:01 följande:
    NU blev jag oxå sugen på att testa detta. Jag hade ett MA i september och har fortfarande inte blivit gravid. Har väntat på min ÄL nu som jag trodde skulle komma ngn gång förra veckan, men den har fortfarande inte dykt upp :( jag har oregelbunden mens och hatar att gå och vänta på ÄL:en som aldrig kommer. Jag har dock inte riktigt vågat prova Rosenrot då jag hört ngt om att det kan leda till missfall, vet ni ngt om det? Är det jätteviktigt att man slutar exakt vid ÄL? Om man får flytningar ngn dag innan ÄL kan man sluta redan då eller ska man sluta den dag man har ÄL? Vilken ska man köpa isf? Räcker det med den vanliga som finns på ICA eller ska man ta ngn starkare?
    Jag hade nog köpt artic root extra stark eftersom det är den enda som är godkänd å får säljas på apoteket, är så mycket mygel i dom där vitaminbrancherna så hade mig itne vågat mig på vad som helst. Artic root säljs dock även på hälsobutiker å kanske ica också? Är lite osäker.
  • SaGaKi
    MK84 skrev 2010-02-15 09:55:22 följande:
    Jag hade nog köpt artic root extra stark eftersom det är den enda som är godkänd å får säljas på apoteket, är så mycket mygel i dom där vitaminbrancherna så hade mig itne vågat mig på vad som helst. Artic root säljs dock även på hälsobutiker å kanske ica också? Är lite osäker.
    Jag har också kört med den som man köper på apoteket..artic root extra stark
  • Fröken Freda

Det var ett år sedan så jag vet inte om jag minns allt rätt men jag åt Rosenrot efter vårt tredje försök och det tog sig direkt efter det, på fjärde försöket, första med rosenrot. Tror jag åt 1000mg eller nåt sånt per dag. Vilket med mina tabletter motsvarae 2x500mg med andra ord. om det var det som gjorde att jag blev gravid då vet jag inte. Fick tyvärr inte behålla barnet men ja jag blev ju gravid när jag provare RR i alla fall.

Man börjar äta dem på första mensdagen ungefär och slutar vi äl för att sen börja igen vis mens om man inte är gravid då.

• Gulnyckelpiga

Någon som vet om man kan äta både rosenrot och apiforce samtidigt? :)

• Elviras mamma 06

Då ska jag testa, måste tyvärr bara invänta den sabla mensen som nog kan ta tid på sig eftersom jag inte ens har haft ÄL ännu och nu är det CD 22, så jäkla trist :(

• emsoca

Måste bara berätta att gud vad ont ägglossningen gjorde den här gången måste ha varit rosenroten vi kunde knappt ha sex....men vad gör man inte... ;p ha ha hoppas inte att det blir som för nån jag läste om som blev gravid med tvillingar efter att ha börjat med rosenrot :) min sambos skräck är tvillingar hans syster har nämlingen tvillingar på ett halvår :)

• TB1

kanske måste köpa den där rosenroten då istället nästa månad om det inte har blivit något den här gången. för mina jag tar innehåller bara 300mg rosenrot och jag tar två tabl/dag så då blir det 600mg det är nog för lite isf.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!