Ni som använde rosenrot och +.ade!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Hade inte hört ang rosenrot innan. Låter som nåt jag borde prova till nästa gång. Jag kommer ha äl nu i dagarna och går det inte denna månad heller (7de försöket nu) så måste jag ju prova det. Har också oregelbunden mens och äl. Tex så förväntade jag mig äl igår men stickorna har inte visat nån stegring, inte imorse heller.
NU blev jag oxå sugen på att testa detta. Jag hade ett MA i september och har fortfarande inte blivit gravid. Har väntat på min ÄL nu som jag trodde skulle komma ngn gång förra veckan, men den har fortfarande inte dykt upp :( jag har oregelbunden mens och hatar att gå och vänta på ÄL:en som aldrig kommer. Jag har dock inte riktigt vågat prova Rosenrot då jag hört ngt om att det kan leda till missfall, vet ni ngt om det? Är det jätteviktigt att man slutar exakt vid ÄL? Om man får flytningar ngn dag innan ÄL kan man sluta redan då eller ska man sluta den dag man har ÄL?
Vilken ska man köpa isf? Räcker det med den vanliga som finns på ICA eller ska man ta ngn starkare?
Det var ett år sedan så jag vet inte om jag minns allt rätt men jag åt Rosenrot efter vårt tredje försök och det tog sig direkt efter det, på fjärde försöket, första med rosenrot. Tror jag åt 1000mg eller nåt sånt per dag. Vilket med mina tabletter motsvarae 2x500mg med andra ord. om det var det som gjorde att jag blev gravid då vet jag inte. Fick tyvärr inte behålla barnet men ja jag blev ju gravid när jag provare RR i alla fall.
Man börjar äta dem på första mensdagen ungefär och slutar vi äl för att sen börja igen vis mens om man inte är gravid då.
Någon som vet om man kan äta både rosenrot och apiforce samtidigt? :)
Då ska jag testa, måste tyvärr bara invänta den sabla mensen som nog kan ta tid på sig eftersom jag inte ens har haft ÄL ännu och nu är det CD 22, så jäkla trist :(
Måste bara berätta att gud vad ont ägglossningen gjorde den här gången måste ha varit rosenroten vi kunde knappt ha sex....men vad gör man inte... ;p ha ha hoppas inte att det blir som för nån jag läste om som blev gravid med tvillingar efter att ha börjat med rosenrot :) min sambos skräck är tvillingar hans syster har nämlingen tvillingar på ett halvår :)
kanske måste köpa den där rosenroten då istället nästa månad om det inte har blivit något den här gången. för mina jag tar innehåller bara 300mg rosenrot och jag tar två tabl/dag så då blir det 600mg det är nog för lite isf.