• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • CarlAstrid

Tack!

Håller tummarna för att det snart ska bli eran tur med!!

• TessJH

Har bara läst TS.

Vi hade försökt i sex månader utan resultat. I december började jag äta rosenrot. Två om dagen, en morgon och en lunch. Plussade i januari. =) Tyvärr slutade den graviditeten i mf i v8, 22 feb. Men nu är det nya tag och jag börjat äta rosenrot igen.
    Lycka till!!!

• Maysan

TessJH  Hur många tabletter tar du om dagen? jag åt 2 tabletter om dan och maken 1.
    Maken käkade för att det sägs stimulera spermierna och så blev han piggare med.
    Hann äta i 2 veckor sen blev jag gravid. Har försökt i 1,5 år att bli gravid sen ett jobbigt MA. Var rädd att jag blivt steril pga av det men det hade jag inte.

Flitig som en myra, mamma till fyra
  • TessJH
    Maysan skrev 2010-03-07 14:26:34 följande:
    TessJH  Hur många tabletter tar du om dagen? jag åt 2 tabletter om dan och maken 1.Maken käkade för att det sägs stimulera spermierna och så blev han piggare med. Hann äta i 2 veckor sen blev jag gravid. Har försökt i 1,5 år att bli gravid sen ett jobbigt MA. Var rädd att jag blivt steril pga av det men det hade jag inte.
    Förra gången åt jag två om dagen. En tidigt på morgonen och en vid luch. Än så länge äter jag bara en om dagen till kroppen är klar med mf. Har blött klart men testar fortfarande lite lite svagt positivt.

Guud va kul att du plussade! Stort grattis! Tacka vet vi rosenrot!
  • Kakmonztret

Tyvärr så fungerade inte rosenrot för oss på första försöket, mensen kom som en klocka {#lang_emotions_cry}

Blir nya tag nu med rosenrot igen, 10e gången gillt kanske?
  • CarlAstrid

Tyvärr har jag fått missfall. Fick lite bruna flytningar i söndags och i måndags, inget igår, men idag har jag börjat blöda ordentligt. Är jätteledsen för att jag väntat så länge på att +. Men det var bättre att det hände så här tidigt och det räknas ju nästa bara som en sen mens. I alla fall bad jag maken gå och köpa rosenrot till mig så jag börjar äta de imorgon och så får vi sen när nästa ägglossning kommer.

Så jag hänger kvar på tråden ett tag till....

• Kakmonztret

Beklagar MF! 

Hänger kvar här också, har satt igång andra omgången med rosenrot, äter 2 om dagen istället för 1 som jag gjorde förra månaden. Tror dock att vi kommer missa min ÄL, för sambon åker utomlands och jobbar 4 dagar just då jag tror jag kommer ha ÄL. Jag hoppas att den kommer tidigare (eller senare), vore trist att veta redan i förväg att "det inte blir något nu heller" {#lang_emotions_frown}.
  • CarlAstrid

Kakmonstret: Ja, det känns rätt hemskt, men det är bara att gå vidare. Började med rosenrot i onsdags... Hoppas det hjälper, tar bara en om dan än så länge.

Synd om ni missar äl. Hoppas den kommer innan, eller efter beräkningarna då!!

• s89

Hejsan!

Intressant att vissa av er plussat efter rosenrot...=) Tror jag ska testa det. Har även hört att man ska äta folsyra. Vet någon om det finns något speciellt märke man ska äta av rosenrot samt folsyra eller går det bra med vilket som?

Grattis till er alla som plussat!! {#lang_emotions_smile}

• Hoppsan01

Vad roligt för er som +:at {#lang_emotions_laughing} ...vi har försökt drygt ett år och hoppet börjar tryta lite...men vi kommer inte ge upp! Har läst massor med trådar om rosenrot och jag är helt såld på det och det står överst på shoppinglistan nu.
    Man kan väl börja med det även om mensen redan satt igång, bara man slutar vid ÄL!?

Trevlig kväll till er alla

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!