• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • TB1
    CarlAstrid skrev 2010-03-05 12:48:03 följande:
    Vet inte om nån tittar i den här tråden längre. Men här plussade jag äntligen imorse. På 7de försöket. Och jag ahde tänkt börja med rosenrot nästa gång om det inte fungerade, men det gjorde det!
    åh va roligt, ett stort grattis vi är också inne på försök 7 nu, använder inte rosenrot. Utan den här gången ska jag testa Apiforce. Gjorde ni något annorlunda den här gången?
  • CarlAstrid

Tack! Nja, tror bara vi prickade lite bättre. Har ju använt äl-stickor hela tiden, men ändå tog det sig inte. Den här gången upptäckte jag den äggviteliknade flytningen (har missat den förut) och vi hade sex på morgonen, innan jobbet, haha! Fast det var också den enda gången vi hade sex under de 2 mest fertila dagarna. Skumt va?

• Maysan

Jag åt Rosenrot i två veckor fram till ägglossning och sedan plussade jag. Vi har försökt få barn i 1,5 år så jag är chockad. Vi har försökt allt tror jag naturlig väg.

Alltså började käka RR ca 3 feb, hade ÄL runt den 18 feb och i går blev det ett plus på stickan. Starkt och tydligt.
    Rena mirakelpreparatet.

Flitig som en myra, mamma till fyra
  • TB1
    CarlAstrid skrev 2010-03-05 13:20:56 följande:
    Tack! Nja, tror bara vi prickade lite bättre. Har ju använt äl-stickor hela tiden, men ändå tog det sig inte. Den här gången upptäckte jag den äggviteliknade flytningen (har missat den förut) och vi hade sex på morgonen, innan jobbet, haha! Fast det var också den enda gången vi hade sex under de 2 mest fertila dagarna. Skumt va?
    det är så skumt allt :-P jag använder ältest och har gjort det ett tag nu men ändå ingenting. jag brukar inte märka av några älflytningar men förra gången så drck jag grapefruktjucie och fick mkt älflytningar, men dom kom några dagar innan jag fick själva stegringen på stickan och när jag hade stegingen hade jag inga flytningar. så nä ka man ha sex? när man får älflytningarna eller full stegring? :-P
  • CarlAstrid

Vad jag försått så får man mycket tjocka, vitaktiga flytningar innan äl, men vid ett tillfälle får man en genomskilnlig seg flytning, ser ut som äggvita, då är man som mest fertil. Den flytningen tycker jag är svår att upptäcka. Men tanke på att man har mycket sex under de dagarna och det kommer ut ett och annat där nerifrån så att säga  Jag upptäckte den på kvällen och så hade vi sex på morgonen, tror jag om jag nog minns rätt. Jag tror ändå det är en hit att prova andra tider på dygnet än kvällen, om man har möjlighet. Fast jag har verkligen ingen recept... Man måste nog bara vänta på sin tur så att säga...

• Summer
    Vi försökte bli gravida i 3 månader men sedan åt jag Apiforce (bidrottninggelé) i 1 månad och den 4:e månaden var jag gravid! {#lang_emotions_smile}
  • TB1
    CarlAstrid skrev 2010-03-05 14:14:34 följande:
    Vad jag försått så får man mycket tjocka, vitaktiga flytningar innan äl, men vid ett tillfälle får man en genomskilnlig seg flytning, ser ut som äggvita, då är man som mest fertil. Den flytningen tycker jag är svår att upptäcka. Men tanke på att man har mycket sex under de dagarna och det kommer ut ett och annat där nerifrån så att säga  Jag upptäckte den på kvällen och så hade vi sex på morgonen, tror jag om jag nog minns rätt. Jag tror ändå det är en hit att prova andra tider på dygnet än kvällen, om man har möjlighet. Fast jag har verkligen ingen recept... Man måste nog bara vänta på sin tur så att säga...
    aa jo det är lite svårt att veta vad som är vad :-P haha nämen det är nog bara att fortsätta försöka, våran tid kommer nog också hoppas jag
  • TB1
    Summer skrev 2010-03-05 14:17:52 följande:
    Vi försökte bli gravida i 3 månader men sedan åt jag Apiforce (bidrottninggelé) i 1 månad och den 4:e månaden var jag gravid!
    åh va roligt vi ahr försökt nu i 6 månader utan resultat, men nu den här gången så testar jag Apiforce, får se om det hjälper fick du starkare äl av den?
  • TB1
    Maysan skrev 2010-03-05 13:53:35 följande:
    Jag åt Rosenrot i två veckor fram till ägglossning och sedan plussade jag. Vi har försökt få barn i 1,5 år så jag är chockad. Vi har försökt allt tror jag naturlig väg. Alltså började käka RR ca 3 feb, hade ÄL runt den 18 feb och i går blev det ett plus på stickan. Starkt och tydligt. Rena mirakelpreparatet.
    ett stort grattis va roligt!
  • Kakmonztret
    CarlAstrid skrev 2010-03-05 12:48:03 följande:
    Vet inte om nån tittar i den här tråden längre. Men här plussade jag äntligen imorse. På 7de försöket. Och jag ahde tänkt börja med rosenrot nästa gång om det inte fungerade, men det gjorde det!
    Grattis till {#lang_emotions_plus} !!! 
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!