• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Du och Jag ver2

Hej! Började också med rr (arctic) den här mensen, fick äl en hel vecka tidigare!! (på dag 13 istf 20!) jätteglad!! Är tre dagar efter äl nu, har fortfarande värk/mol... Är dock relativt säker på jag haft äl då jag tempar också. Äter även E samt B vitaminer, då de ska minska risken för mf.

• SaraK83

Vad kul att ÄL kom tidigare :). Hoppas det tagit sig. Vad är det för b-vitamin du äter?

• Du och Jag ver2

Ja, jag hade ju googlat en massa och hade förhoppningar, är superglad att den kom så mycket tidigare!! Tja, b-komplex heter den, köpte egentligen fel. Skulle ha e-vitamin.(som ja hade glömt hemma). Men så var det nån som sa att b också motverkade mf, så då tog jag dem med =) kom på att jag åt massor ,(minst tre om dan) med morötter mellan äl och bim med första dottern, det är väl b vitamin i det va!? Så kan ju ligga nått i det =) gott, så skadar ju inte!

• Du och Jag ver2

Nej, haha, köpte dem i Ullared! (för ja hade glömt e vitaminen hemma). Men annars skulle jag köpt på hälsobutik. Men apotekets funkar nog bra de med!! Jag känner mig helt överkörd i kroppen, tempen steg ytterligare idag, så har verkligen haft äl. Hade sån fruktansvärd huvudvärk igår mol utan dess like och ryggen ska vi inte tala om. Å har fått ömma bröst. Brukar aldrig känna såhär efter äl, måste vara rosenroten! (fast nu har jag ju inte ätit den på tre dagar då!)

• SaraK83

Åhh hoppas det blivit bäbis :)!! Jag har kollat en del på nätet men alla b- vitamin blandningar är så olika.. Vill ha med mkt b6 och b12 men inte så mkt Folsyra då det redan finns i mina multivitaminer. Får ta mig en sväng till apoteket och hälsokosten idag. Läste även lite om e-vitamin, så det blir det nog också..

• RobzMarley
    SaraK83 skrev 2011-07-18 09:19:53 följande:
    Åhh hoppas det blivit bäbis :)!! Jag har kollat en del på nätet men alla b- vitamin blandningar är så olika.. Vill ha med mkt b6 och b12 men inte så mkt Folsyra då det redan finns i mina multivitaminer. Får ta mig en sväng till apoteket och hälsokosten idag. Läste även lite om e-vitamin, så det blir det nog också..
    Du kan ta som inehåller folsyra änen om du äter det i ett annat prep. För kroppen kan ändå bara ta upp en viss mängd av det sa de på apoteket t mig. ;)

Själv är jag på bim-6 typ och i dagarna har jag haft (igår), metallsmak i munnen, mensvärk nere i ryggen och lite i magen (igår) och MJÖLK i ena bröstet.....  vilket kan v ara rent hormonellt men ändå..

Fick nänningar nere i ryggen typ en vecka innan äl, som hållt i sig men blivit starkare.. 
  • SaraK83
    RobzMarley skrev 2011-07-18 09:27:15 följande:
    Du kan ta som inehåller folsyra änen om du äter det i ett annat prep. För kroppen kan ändå bara ta upp en viss mängd av det sa de på apoteket t mig. ;)

Själv är jag på bim-6 typ och i dagarna har jag haft (igår), metallsmak i munnen, mensvärk nere i ryggen och lite i magen (igår) och MJÖLK i ena bröstet.....  vilket kan v ara rent hormonellt men ändå..

Fick nänningar nere i ryggen typ en vecka innan äl, som hållt i sig men blivit starkare.. 
    ok vad bra men då kör jag med folsyra b6 och b12. Tack.
    Hoppas du är gravid, det låter ju så Glad
    Du och Jag ver2 skrev 2011-07-17 17:03:38 följande:
    Ja, jag hade ju googlat en massa och hade förhoppningar, är superglad att den kom så mycket tidigare!! Tja, b-komplex heter den, köpte egentligen fel. Skulle ha e-vitamin.(som ja hade glömt hemma). Men så var det nån som sa att b också motverkade mf, så då tog jag dem med =) kom på att jag åt massor ,(minst tre om dan) med morötter mellan äl och bim med första dottern, det är väl b vitamin i det va!? Så kan ju ligga nått i det =) gott, så skadar ju inte!
    hur mkt e-vitamin äter du och vilken sort. Åt du bara extra b-vitamin mellan äl och bim? När äter du e-vitamin?
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!