• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • SaraK83

Haha!!! Ja det är nästan så man glömmer bort det i allt annat som ska fixas och trixas med. Haha!!

• Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-07-20 14:15:07 följande:
    Haha!!! Ja det är nästan så man glömmer bort det i allt annat som ska fixas och trixas med. Haha!!
    ja, visst är det så!! Å det är väl .- typ - det viktigaste! Nåja, vi har gjort det vi kunnat denna gången iaf

Jag har förresten fått lägre temp (hela cykeln) nån mer som fått det utav rr?? (om nån mer tempar vill säga!!)
  • SaraK83

Nu är e-vitamin inköpt och knapring påbörjad :). Väntar nu bara på mina b-vitaminer som är beställda. Jag har inte tempat tillräckligt länge för att märka någon skillnad. Jag slutade dessutom med rr då jag trodde att jag hade ÄL. Mina tester har varit jätte konstiga. Har varit jätte starka i 10 dagar, dock inte helt positiva. Men kände att om jag jag redan fått ÄL fast jag inte visste om det och fortsatte äta rr så finns det ju risk för MF.. Har ju haft två nu under vinter/vår, så vågade inte fortsätta.. Äter fortfarande efamol. Men verkar inte som det hjälper då jag är på dag 41 utan ÄL..

• SaraK83

Vad kul då hänger jag på där :) Japp använder FF. Men tempen har inte stigit något alls, så hade varit väldigt konstigt. Ligger på runt 36,4 innan och förra månaden låg ja på runt 37 efter ÄL. Får en ny laddning ÄL tester i dagarna så hoppas att det var något fel på just den produktionen. Annars känns det som det kan vara pco eftersom jag också har lång och oregelbunden mens.. Men var ju på efterkoll efter mitt ma då tittade hon på äggstockarna och såg ett ägg som var på g, hon borde ju sett om det såg ut som pco tycker jag. Jaja ibland känns det som att det hade varit bäst att bara strunta i alla ÄL test och tempar men men.. Vill ju inte missa nåt :).

• Du och Jag ver2

Ja, där inne kan du nog få lite tips också! Alla där har inte klockren cykel precis!

Ja, förstår du funderar - å samtidigt vill man ju som du säger bara lägga ner å att det ska bli ändå. Men, jag är kontrollfreak så jag måse veta Jag skulle aldrig kunna gå så länge å sen ooops, redan i v 9 eller nått! (önskar dock jag kunde det!)
  • Endag

Hej, ser att ni satt in massa länkar här , har läst igenom lite. Står på ett ställe att B 6 gör det lättare att bli gravid o minskar risken för missfall ...
    har ni nån aning om vilken av alla dessa burkar som är bäst o beställa ? Är ju en hel djungel ..... Obestämd

• SaraK83

Endag: jag beställde på billiga tester men finns också att köpa i life butikerna. Den har ändrat utseende och det finns mer av allt i dom. www.billiga-tester.se/folsyra__b6__b12___90_tabletter-p-126.html . Fast när den kommer är den rosa istället och innehållet som sagt mer Folsyra b6 och b12. Jag har läst och hört att även e-vitamin kan minska missfall, köpte av samma märke på life, 400mg. Äter också omega 3 :). Lycka till!

• Endag

SaraK83;
    Tack för ditt svar
    Har nu skickat efter en burk.
    Kanske man skulle äta e-vitamin oxå..

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!