• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • RobzMarley

Såg att artic Root bara innehåller bara 144 mg per tablett. Såg lång bak i tråden att folk tog mellan 500 -1000 mg om dan. Jag tar två artic Root som sägs vara starkare men de är ju bara 144 mg styck så 292 mg on dan... Vad tar ni??

• SaraK83

Det är skillnad, mäts i färsk, torkad och extrakt. 144 mg är rosenrot extrakt. Alltså koncentrerad rr. Tror det står på förpackningen motsvarande färk eller torkad.

• annakoh1209

jag provade rosenrot nu sist min mens kom o har kanske plussat efter att ha försökt 1år o 3månader

• RobzMarley
    SaraK83 skrev 2011-06-21 11:44:54 följande:
    Det är skillnad, mäts i färsk, torkad och extrakt. 144 mg är rosenrot extrakt. Alltså koncentrerad rr. Tror det står på förpackningen motsvarande färk eller torkad.
    ja, hon på apoteket sa det.. Men det stod inte vad det motsvarade. Men hon sa att de var starkare än de som var 500-1000 mg..

• Alex84j

Provar också rosenrot denna månaden. Är det någon som har fått ÄL mycket tidigare än innan, hur många dagar?

• Golddigga

testade positivt idag Så jag behövde inte börja med rr!!  Men hade absolut tänkt göra det om det inte tagit sig nu....

kram på er!

• Vronki
    Golddigga skrev 2011-06-22 08:16:41 följande:
    testade positivt idag Så jag behövde inte börja med rr!! Men hade absolut tänkt göra det om det inte tagit sig nu....

kram på er!
    GRATTIS grattis, på bara 2a försöket! =)
  • suss85

Hejsan!
    Nu har jag börjat med Rosenrot jag oxå.. Efter 4 månader lite hoppigt med Borago tänkte jag testa RR.  dock började jag lite sent  (1 vecka efter mens) så jag ska försöka hålla hjärnspökena borta den här månade o sikta på nästa... har försökt i 7 månader nu :/ känns som en evighet...
    Men någon gång måste de ju ta sig tycker man...

• trebarnsmamma03

Jag är en mamma på 40 år. Jag bor i hop med min man och vi längtar efter att få utöka familjen från 2 till 3.   I hopp om ett +  * ÄL kom inte 12 Juli () * BIM den 12 Aug - 2011. Jag är en person med väldigt starka och många åsikter och är noga med sanningen. Jag har ett stort hjärta gentimot människor i mitt liv och jag oroar mig för "ingenting". Ett barn skulle för mig betyda allt så nu får du allt fastna i mig! Vi längtar efter just dig.

• solidag
    solidag skrev 2011-06-13 21:00:01 följande:

Jag testade med rosenrot för första gången vid senaste mensen och jag fick min ÄL 5 dagar tidigare än vanligt, har vanligtvis en cykel på ca 35 dagar och ÄL 21-23 dagar efter första mens. Kände ägglossningen tydligt denna gången, att ägget släppte från höger sida och känner fortfarande att det sticker till lite då och då i högersidan.

Nu är jag på ÄL+2 och vet inte exakt när BIM blir eftersom ÄL kom tidigare än vanligt men jag tänkte vänta med att graviditetstesta mig till midsommarafton.

Detta är 2a försöket med 1a barnet.

Kan tillägga att jag plussade på BIM-5, kunde inte hålla mig till midsommarafton och är nu i v.7 (6+5) så för mig fungerade rosenroten!

Gjorde även ett VUL i v.6 (5+6) och allt såg jättebra ut med den lilla pricken och gyn. sa att man tydligt kunde se att ÄL var på högersidan. Därför så har jag haft mer grav.symtom på högersidan än vänster.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!