• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Vronki

Jag har nu ätit RR i ett par månader men har inte försökt göra bebis förräns denna månad och jag fick den kortaste cykeln på 28 dgr o plussade Glad

• Mrs Stiberg

Vi hade försökt i 4½ år utan resultat och jag började med Rosenroth i januari 2009 , detta blev min sista mens jag hade då för i Feb har jag blivit gravid , hade dock en mellanblödning så jag trodde var mens men den 23 mars när jag invänta nästa mens så visade sig att jag var gravid och redan då i v.9 :)  ... Så ja 1 månad med dom , MEN om det var dom eller bara ödet att det skulle se ske då vet jag inte . Men man kan ju undra hur det kan tatt så lång tid innan dess och då använde vi ändå ÄL-test och ansåg att chanserna var goda , sen sluta med med äl test och så blev jag rekomenderad dessa rosenroth :)

• Endag
    Mrs Stiberg skrev 2011-08-22 17:53:20 följande:
    Vi hade försökt i 4½ år utan resultat och jag började med Rosenroth i januari 2009 , detta blev min sista mens jag hade då för i Feb har jag blivit gravid , hade dock en mellanblödning så jag trodde var mens men den 23 mars när jag invänta nästa mens så visade sig att jag var gravid och redan då i v.9 :)  ... Så ja 1 månad med dom , MEN om det var dom eller bara ödet att det skulle se ske då vet jag inte . Men man kan ju undra hur det kan tatt så lång tid innan dess och då använde vi ändå ÄL-test och ansåg att chanserna var goda , sen sluta med med äl test och så blev jag rekomenderad dessa rosenroth :)
    Vad härligt att läsa!! :)
  • SaraK83
    Vronki skrev 2011-08-22 07:55:05 följande:
    Jag har nu ätit RR i ett par månader men har inte försökt göra bebis förräns denna månad och jag fick den kortaste cykeln på 28 dgr o plussade Glad
    Mrs Stiberg skrev 2011-08-22 17:53:20 följande:
    Stort Grattis!!
  • annakoh1209

har ätit rosenrot och imorse fick jag världens värk i äggstockarna :) verkar fungera kanon nu får vi se om det leder till en knatte snart

• JPKL

Jag tog morgon och kväll.. Mest för att "ordna upp" cykeln efter preventivmedel. Hade först kopparspiral och hade kanske en veckas blödningsfritt/månad sammanlagt så efter 1 1/2 år gick jag på cerazette och tänkte att det kanske blir bättre, bättre blev det men fick en cykel på 21 dagar, och jag ville ha tillbaks mina 29 dagar. Så tänkte rr skulle hjälpa till och "fixa biffen" men hann bara ta det i två-tre veckor sen plusade jag så om det hjälpte ordna upp cykeln fick jag inte veta har +at med rr med dom andra barnen också.. Kommer dock inte ihåg hur lång tid det tog. Finns ju munkpeppar som också ska vara bra...

once up on a time there was a girl who believed in fairytales until someone broke her heart
  • fame

Hänger gärna på här! Tog min första tablett idag. Har försökt sedan september förra året, fick MF i maj.

• annakoh1209

jag har fått kraftig ÄL efter rosenrot för detta är 5 dagen i rad dem ser ut såhär som på bilden har även gårdagens bild
  • SaraK83

Annak: jag brukar få långa stegringar. Och det är inte förrän det blir svagare som ägget släppt. Har koll med att jag tempar.. Så fortsätt att mys tills det blir svagare hade glad gubbe med cb i 6 dagar senast. Ägget släppte på 5-6 dagen. Hoppas det tar sig .

• annakoh1209

jag hoppas att min sambo orkar något idag :) hehe

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!