-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Ja en bee skulle du aldrig någonsinn få ta med som handbagage men det får du med zappen, vi köpte den endast för mellanlandningen men nu använder jag den hemma hela tiden, älskar den :O) har även en bee såklart!kakana skrev 2010-06-23 16:51:58 följande:Tack för svar!
Men blir quinny zapp ÄNNU mindre än been? jag tycker den blir så pytte pytte!
Är det någon som vet om det är samma transportväska till cameleon och bee? -
Har du skötväska hängande på handtaget? För mig skramlar den inte om jag har det men om jag lägger väskan i varukorgen så skramlar det som tusan..Läängtar skrev 2010-06-23 20:50:26 följande:Jag kan inte fatta det här med skrammlandet, jättemånga som skriver om det... Men min skramlar inte, sonen sover jättebra i been och jag har aldrig upplevt att den skramlar! -
Ja, skramlandet är trist. Jag har dottern på ståbräda på Bee'n så jag kan sällan hänga nåt i mina krokar. Ibland kommer jag på mig själv med att gå och hålla på handtagsreglaget (i brist på annat ord
).
-
Sålde just vår Zapp, saknade liggläget eftersom vi oftast använder en sulky när lillasyster somnat... Älskade den annars, snygg, stabil, rymlig... Tänkte att Bee kanske kan bli ett bättre alternativ...straw2008 skrev 2010-06-23 20:52:59 följande:Ja en bee skulle du aldrig någonsinn få ta med som handbagage men det får du med zappen, vi köpte den endast för mellanlandningen men nu använder jag den hemma hela tiden, älskar den :O) har även en bee såklart! -
Så gjorde jag också innan jag kom på att det funkade med skötväskan. Eller jag gick och halvhängde lite på handtaget så det inte skulle låta. Pinsamt att gå runt med en så dyr vagn som låter så illaTullemi skrev 2010-06-23 20:59:49 följande:Ja, skramlandet är trist. Jag har dottern på ståbräda på Bee'n så jag kan sällan hänga nåt i mina krokar. Ibland kommer jag på mig själv med att gå och hålla på handtagsreglaget (i brist på annat ord
).
-
Jag får väl lära dottern att hålla just där när hon står på ståbrädanEllisizza skrev 2010-06-23 21:05:36 följande:Så gjorde jag också innan jag kom på att det funkade med skötväskan. Eller jag gick och halvhängde lite på handtaget så det inte skulle låta. Pinsamt att gå runt med en så dyr vagn som låter så illa
. Jag ser ju ut som Quasimodo annars, haha
-
Jag har gamla Bee och den skramlar inte alls. Är ju rätt uselt om en så dyr vagn skramlar en massa.Micjah skrev 2010-06-23 20:48:20 följande:Ååå vad jag stör mig på detta skramlande vid handtaget..min lilla tjej somnar inte ens för att det låter så mycket.
Är det fel på min eller låter alla mycket?
Känns lite väl att betala 5900:- för en vagn som skramlar..
Låter som en kundvagn på kullersten
Skulle gärna reklamera, men om alla låter är det ju ingen idé..vad säger ni andra?
-
Nä, den skramlade inte när man körde, men den (min iaf) skramlade rejält när man skulle fälla ihop den. Ett plastigt skrammel och min man lärde sig aldrig ens att fälla ihop den för han ville jämt ta i och den hade ju gått sönder i hans våldMiss Lau skrev 2010-06-23 21:16:54 följande:Jag har gamla Bee och den skramlar inte alls. Är ju rätt uselt om en så dyr vagn skramlar en massa.
. Bee+ är vääääldigt mycket smidigare i det fallet.
-
Hänga skötväskan på handtaget funkar ju säkert, men det känns som att man inte ska behöva göra det för att få vagnen tystare..
Egentligen SKA man ju inte hänga nåt på handtaget (jag har alltid haft skötväskan hängande där iallafall) så det kan ju inte vara så att Bugaboo rekommenderar detta för att få tyst på vagnen.
Skittrist på en så dyr vagn! Skäms verkligen att gå runt med den..
I övrigt en väldigt bra vagn. Saknar dock bygel... men det kommer kanske i framtiden.
OM det nu finns dom som har en tyst Bee+ så bör man ju kunna reklamera detta problem! -
Min "gamla" bee är tyst som en ...mus?